Dnes vyšlo 1 článků

Jak na remarketing?

Chcete začít pracovat s návštěvníky, kteří přicházejí na váš web? Jednou z možností je email marketing, který může být v mnoha případech vysoce efektivní. Další zajímavou možností je remarketing, neboli retargeting. Retargeting je oficiální název tohoto marketingového kanálu a využívá jej Sklik, naproti tomu AdWords si vymyslel vlastní název a to Remarketing. Jedná se o “pronásledování” návštěvníků vašeho webu ve vyhledávací a reklamní síti PPC (v tomto článku se zaměřím na AdWords a Sklik).

Určitě jste se již s remarketingem setkali na vlastní kůži. Prohlížíte si na eshopu produkty a poté odejdete brouzdat na internet, kde se vám zobrazují lákavé nabídky prohlíženého produktu v podobě textových a bannerových reklam. V lepším případě takto můžete získat zajímavou slevu na vámi prohlížený produkt. V horším vás to bude poněkud otravovat.

Jaké možnosti remarketing přináší?

Pomoci vložení remarketingových kódů na vaše stránky, začnete sbírat všechny návštěvníky do tzv. publik. Jednotlivá publika si poté můžete sami segmentovat podle určitých pravidel (seznam pravidel čtěte níže). V podstatě si můžete jednotlivé návštěvníky rozdělit do jednotlivých publik a poté na ně cílit lákavou nabídku, která povede ke splnění požadovaného cíle.

Kde najdu remarketingový kód pro AdWords?

adwords

V levém menu vyberte Sdílená knihovna a zvolte Publikum. Poté Kliknětě na tlačítko Nastavit Remarketing a postupujte podle pokynů.

Kde najdu retargetingový kód pro Sklik?

sklik1

V horním menu klikněte na Nástroje a zde vyberte Retargeting

sklik2

Klikněte na Zobrazit retargetingový kód

Jak lze segmentovat publika?

1) Oslovení všech návštěvníků webu

Můžete vytvořit obecné reklamy vašeho webu, kterými se budete připomínat návštěvníkům, kteří vás již znají. Lze využít i návštěvníky jiného webu.

2) Oslovení návštěvníků jednotlivých produktů / služeb

Můžete zacílit na jednotlivé kategorie a připravit pro ně tak reklamy na míru.

3) Oslovení návštěvníků, kteří neprovedli požadovanou akci (konverzi)

Můžete tyto návštěvníky motivovat slevou, apod. výhodami. Oni už o vás vědí, ale nejspíše se ještě nerozhodli k nákupu. Dejte jim důvod.

4) Oslovení návštěvníků, kteří provedli požadovanou akci (konverzi)

Tito návštěvníci vám důvěřují, proto jim můžete nabízet související zboží. Pokud prodáváte zboží, které se nakupuje pravidelně (např. čočky), tak můžete připomínat další nákup.

5) Oslovení návštěvníků, kteří přidali produkt do košíku, ale nákup nedokončili

Mohlo se stát cokoliv, návštěvník nedokončil nákup a navíc na něj úplně zapomněl. Proto je dobré se připomenou s nedokončeným nákupem, popřípadě nabídnout zajímavou slevu, apod.

6) Oslovení návštěvníků po určité době (90, 120, 365 dní), kteří provedli požadovanou akci (konverzi)

Prodáváte např. sportovní obuv, která vydrží maximálně 1 rok a na trhu je právě nová kolekce? Oslovte ty, jenž v minulosti nakoupili a mohla by je vaše nová nabídka zajímat. Opět můžete kombinovat s unikátní slevou.

7) Vytvářejte vlastní kombinace.

Každý produkt / služba je unikátní, proto se pokuste najít všechny možnosti pro maximální využití stávajících návštěvníků.

U remarketingu je velmi tenká hranice mezi cíleným oslovením a otravnou reklamou. Nemůže být nic horšího než to, že nakoupíte produkt a reklamy na něj se vám zobrazují ještě dalšího půl roku naprosto všude po internetu. Nebo si prohlížíte produkt a poté na něj vidíte reklamy všude až po roce. Proto je dobré důkladně promyslet každé nastavení publika.

Jaké jsou možnosti?

Délka trvání členství

Vždy zvažte (testujte), jaká je ideální doba zobrazování reklam určitému publiku. Protože příliš často se zobrazující reklama, může přejít do negativní reklamy.

Frekvence počtu zobrazení reklamy za den

Původní nastavení je 30 zobrazení za den, jednomu návštěvníkovi. Testujte, kolik zobrazení za jeden den je únosné.

Vyloučení po dokončení nákupu

Jedna z nejčastějších chyb. Nezapomeňte vylučovat z reklamy ty, kteří již nakoupili. Vaše reklama je bude otravovat a navíc znovu nenakoupí ten stejný předmět.

Možná jste již slyšeli také o dynamickém remarketingu. Jedná se o využití produktů z Google merchant pro vytváření remarketingu (v AdWords).

google-merchant

Google Merchant, někdy pojmenováno také jako Google nákupy

Pro spuštění této varianty je potřeba mít funkční Google merchant, propojené s Google AdWords. Musíte také rozšířit remarketingový kód na vašem eshopu. Pokud máte tyto podmínky splněny, můžete vytvořit reklamy, které budou šité na míru každému návštěvníkovi.

nastaveni-adwords

V administraci Google merchant centra klikněte na nastavení, zde vyberte AdWords a propojte s AdWords účtem.

administrace-adwords

V administraci AdWords vyberte v levém menu Sdílenou knihovnu, zde klikněte na Publikum a zvolte Nastavit dynamický remarketing. Poté postupujte podle pokynů.

Dynamický remarketing funguje tak, že když si někdo prohlíží konkrétní produkt na vašem eshopu, tak se mu poté začnou zobrazovat reklamy na tento konkrétní produkt. Velkou výhodou je, že nemusíte vytvářet bannery, či jiné typy reklam. V nastavení kampaně si jen vyberete šablonu, do které se automaticky budou doplňovat informace, jako je název produktu, cena, obrázek, apod. Vše je automatizované a jediné co si musíte pohlídat je opět cílení na publika, popřípadě doba zobrazování reklam.

objevit

Ukázka dynamického remarketingu

Remarketing je velmi silný nástroj, který může značně zvýšit váš zisk, ale zároveň vám může také pěkně uškodit. Proto vždy vytvářejte reklamy a publika s rozvahou. Zkuste se vžít do situace návštěvníka a říct si, jestli by vás tato reklama zaujala, či odradila. Pokud by jste si při tvorbě remarketingu nevěděli rady, tak mi můžete napsat na www.jakubherrmann.cz.

Článek o remarketingu pro vás připravil Jakub Herrmann.

Komentáře

Nahoru