Jak na responzivní bannery?

Jak na responzivní bannery?

Vytvořit správnou grafiku někdy zabere notnou dávku času, kreativity a zručnosti. Pro výrobu responzivní reklamy lze použít uživatelsky přívětivý AdWords. V nástroji, s jehož funkcemi a možnostmi jsou uživatelé nadmíru spokojeni, je proces vytvoření reklamy rychlý a snadný. Jak vše funguje a jaké další výhody AdWords má shrnula agentura LCG New Media v následujícím článku.

Responzivní bannery fungují v AdWords už nějakou dobu. Ve zkratce se jedná o dvě velikosti obrázků, logo a texty, které nahrajete do AdWords. Samozřejmě vše v potřebné velikosti a podle pravidel AdWords. Systém díky těmto prvkům vytvoří banner, který se pak následně dá použít do obsahové sítě. Reklama, kterou takto vytvoříte, slouží jako klasický banner. Můžete ji tedy použít v obsahové síti Google. Zde je nutné dodat to, že responzivní bannery vždy svou funkčností předčí bannery klasické, statické. Důvod je jednoduchý. AdWords si s responzivními bannery může nakládat podle svého uvážení, tedy může různě přizpůsobit velikost obrázků nebo vynechat část textu. Dále může například použít text z prvního nadpisu jen s popisem. Banner je tedy velice flexibilní, a než aby AdWords používal bannery, které mají striktně jednu danou velikost, vezme si banner, který může takto upravit, a umísťuje jej častěji.

Snímek obrazovky 2018-06-18 v 14.57.19

Výhody a nevýhody

Bezpochyby největší výhodou je funkčnost. Tím, že je reklama přizpůsobivá, má velké množství zobrazení, a pokud je dobře vytvořená, tak také interakcí. Další výhodou je snadné vytvoření reklamy. Pokud nebudeme počítat přípravu grafiky a textů, je samotné vytvoření v rozhranní AdWords otázkou pár minut.

Co má své výhody, oplývá také nevýhodami. Největším rizikem je právě sama flexibilita. Důležité je myslet na to, že banner si AdWords může poměrně hodně upravit. Níže je proto vysvětlení, jak se texty v bannerech vypisují.

Krátký nadpis: může být zobrazen sám nebo s popisem

Dlouhý nadpis: zobrazí se sám, případně opět s popisem

Popis: zobrazí se pouze s krátkým nebo dlouhým nadpisem

Myslete tedy na to, aby text reklamy korespondoval s možnostmi zobrazení banneru.

Snímek obrazovky 2018-06-18 v 14.58.27

Na přiloženém obrázku je jasně vidět, který řádek se může zkombinovat se kterým. Navíc jsou u každého řádku vypsané počty znaků, jak může být dlouhý. U responzivních bannerů je největší úskalí právě toto kombinování řádků.

Na závěr pár postřehů

Úspěch jde v tomto případě ruku v ruce s kreativitou. Využijte toho, že máte možnost banner vytvořit sami přímo klientovi na míru. Zkontrolujte si funkčnost cílové URL bannerů. Zbytečné zamítnutí bannerů je další práce navíc. Při vytváření platí jednotlivá pravidla tak jako u psaní klasických textů, takže v nadpisech zapomeňte na vykřičníky a otazníky. A pokud už se objeví 404, co ji zkusit udělat nějak vtipně?

Zdroj, text/foto: lgcnewmedia.cz

Zajímá se o psychologii, filozofii a pozitivní myšlení. Pravidelně se věnuje modernímu tanci a sportování. Ve volném čase spravuje svůj blog. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla. Stále studuje na univerzitě, ale práce je jejím koníčkem. Cíl je cesta, na které zdoláváte překážky, které vás posilují.

Komentáře

Nahoru