Jak na YouTube získat publikum?

Jak na YouTube získat publikum?

Sociální síť YouTube rozhodně patří mezi velké příležitosti, jak se zviditelnit na Internetu. Denně YouTube navštíví více než miliarda uživatelů a pokud jste tak ještě neučinili, je velmi vhodné zařadit ho do svého marketingového plánu. Aby vaše příspěvky na YouTube nepostrádaly smysl, je důležité získat si své publikum. V tomto příspěvku získáte několik rad, jak publikum získat i udržet.

YouTube je obrovskou příležitostí, jak se zviditelnit na Internetu. Představte si, že tuto sociální síť navštíví denně více než miliarda uživatelů! Děláte tedy velikou chybu, pokud právě YouTube není součástí vašeho marketingového plánu. V první řadě je třeba vytvořit kvalitní obsah. Ale dobrého výsledku samozřejmě není možné dosáhnout bez publika. Vzhledem k četnosti obsahu na YouTube si budete muset publikum získat sami. Získání publika vyžaduje tvrdou práci, ale rozhodně to není nemožné. Uveďme si tedy několik základních technik.

Identifikujte své cílové publikum

Kdo jsou a co potřebují? To jsou dvě velmi důležité otázky, které bychom si měli položit už na začátku. Určete jejich věk, příjem, zkuste se zamyslet nad jejich potřebami. Když budete vědět, kdo je vaše publikum a jaké jsou jeho potřeby, budete také vědět, jaký obsah máte vytvořit.

Rick Wion, ředitel sociálních médií u společnosti McDonald’s tvrdí, že společnost strávila tři měsíce sledováním rozhovorů o své značce, než začala vytvářet obsah pro YouTube. Výsledky pak byly více než dobré.

Diskuzní fóra

Na fórech zjistíte, na co se lidé ptají a co hledají. Jsou zde stovky otázek vyžadující odpovědi. Pokud budete úzce spolupracovat s diskuzními fóry, lépe také určíte, jaký obsah vytvořit.Najdete zde také spoustu uživatelů, kteří s vámi budou chtít komunikovat.

Statistiky

Nezapomínejte využívat statistické nástroje. Publikujte video např. na Facebook a Twitter a poté analyzujte, odkud přichází nejvíce náštěv. Zanalyzujte publikum a upravujte obsah dle dosažených výsledků.

Řekněte svému publiku včas, co ho zajímá

Většina publika odchází, protože neví, proč by mělo pokračovat ve sledování videa. Chcete-li vyřešit tento problém, můžete vložit do videa krátký úvod, který vystihuje výhody ve sledování tohoto videa. Statistiky ukazují, že nejlepší ve sledovanosti jsou krátká videa. Ale i dlouhá videa mohou být populární. Stačí vysvětlit hned na začátku důvod sledování a to, že zhlédnutím rozhodně nebude vaše publikum ztrácet čas. V úvodu videa dejte tedy uživatelům informaci, o čem se v něm dozví.

Zaměřte se na SEO

Při hodnocení vašeho videa hrají roli názory, připomínky atd. Velice důležité však jsou i správný název, tagy a klíčová slova. Při jejich správném zvolení bude vaše video mnohem lépe dohledatelné.

Název

Název je pro SEO optimalizaci na YouTube snad nejdůležitější. Měl by upoutat pozornost a být výstižný.

Popis

Chcete-li dosáhnout dobrého počtu konverzí (např. vyplnění formulář, návštěva vašeho webu,…), je nutné věnovat zvláštní pozornost popisu. Vzhledem k tomu, že viditelných je pouze pár prvních řádků popisku, vyzvěte Vaše publikum k návštěvě vaší webové stránky hned v prvních řádcích.

Tagy

Tagy jsou klíčová slova, která se zadávají pod popisek příspěvku. Je velmi snadné nevěnovat jim pozornost, ale věřte, že jsou velmi užitečné. Tagy pomáhají videu být více atraktivním pro Google vyhledávač a uživatelé ho tak mohou snadněji vyhledat. Objevíte se tak na vyšších pozicích ve výsledcích vyhledávání.

Jak často přidávat příspěvky?

Pravidelnost příspěvků musí odpovídat potřebám vašeho publika, jeho očekávání a vaší schopnosti. Samozřejmě je nejlepší pravidelně přidávat kvalitní obsah. Ale kvantita nesmí být na úkor kvality. Vždy je lepší přidat na YouTube jedno kvalitní video týdně než deset špatných denně.

Jak přimět publikum, aby zůstalo s vámi?

Zapojení svých fanoušků je nejlepší způsob, jak zjistit, co chtějí a přimět je, aby zůstali s vámi. Když je vaše publikum zapojené do komunity nebo diskuze, nebude se mu chtít odcházet. Budování publika na YouTube není obtížné, jakmile získáte základní povědomí o tom, jak se ubírat správným směrem.

Zdroj: socialmediatoday, wallpaperseries

 

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru