Jak navýšit (skoro) zdarma počet zhlédnutí na YouTube?

Jak navýšit (skoro) zdarma počet zhlédnutí na YouTube?

Stále se vám nedaří dotáhnout počet zhlédnutí vašich videí na maximum. Problém je vždy v maličkostech, které dohromady tvoří dojem celého videa a tím i napomáhají k tomu, abyste dosáhli požadovaných hodnot zhlédnutí videí.

V předchozím článku jsme si popsali několik technik, které vám mohou pomoci získat více zhlédnutí vašich videí. Spousta z nich se točila okolo textů (nadpisů, popisů atd.). Nyní se povíme o dalších možnostech, které mohou napomoci k navýšení sledovanosti vašich videí. Ba co víc, všechny tyto tipy vás (až na pár výjimek) opět nebudou stát ani korunu. Pouze váš čas :-) .

Náhled videa

Jakmile nahrajete video na YouTube, YouTube mu automaticky přiřadí náhledový obrázek. Respektive vám dá možnost vybrat si jeden ze tří náhodně vybraných náhledových obrázků. Netřeba asi připomínat, že ve valné většině případů jsou tyto náhledy nepoužitelné.  Jsou rozmazané. O videu samotném žádnému uživateli mnoho neprozradí atd. YouTube vás tak vlastně nevědomky nutí vybrat si nevhodné náhledové foto. A to vy přece určitě nechcete. Jelikož právě náhled může v prvotní fázi rozhodovat o tom, zda se vaše video bude šířit dále či ne. Pokud foto nazujme, nejspíše na něj nikdo neklikne.

1

 

Co tedy s tím? Jednoduše jej změňte. Natípejte si vlastní obrázky a přiložte je k videu. Tato možnost se vám však zobrazí až ve chvíli, kdy vlastníte ověřený YouTube účet (účet si ověříte přímo na stránkách YouTube). U již nahraných videí najdete možnost pro změnu náhledu ve Video Manageru.wd

Vyberte si video a poklikejte na tlačítko Edit.

2

A pak zvolte Custom Thumbnail.

3

A proč si vlastně hrát s náhledy YouTube videí? Jednoduše dobrý náhled = více zhlédnutí.

Vyzdobte si celý váš YouTube kanál

Pokud patříte mezi tzv. “YouTube Partners”, získáte přístup k několika dalším features, které vám umožní si váš YouTube kanál přetavit k obrazu svému.  Nezapomeňte nahrát alespoň úvodní fotku a přidat fotku na pozadí. Opět máte možnost se od ostatních odlišit.

4

Tvořte kratší videa

Nabízí se otázka, jak dlouhé, respektive krátké video má být. YouTube video má být tak dlouhé, abyste v něm stihli sdělit vše podstatné :-). Svým divákům máte předat sdělení, nějakou message. Ale pokud hledáte alespoň rámcový odhad, jak dlouhé by mohlo být zrovna vaše video, podívejte se na tuto tabulku:

5

Zdroj: https://s3.amazonaws.com/openslate/prod/news/OpenSlate-TopBrandsOnYouTube.pdf

Jak vidíte, prakticky všechny druhy videí mají měně než 3 minuty (snad jen kromě výukových videí, kde není tento rozdíl až tak markantní). Z toho plyne, nedělejte videa delší než 180 sekund :-).

Snažte se využít virality jiných videí

Určitě znáte video Harlem Shake, z jehož úspěšnosti těžila také spousta firem jako například Google, Intel, Facebook a také my :-). Sledujte, co je trendy a třeba se vám podaří z odchodu jednoho zaměstnance udělat náborovou kampaň. K tomu však budete potřebovat analytický nástroj :-).

Nespoléhejte jenom na YouTube

Prožeňte video skrze další média. Vložte jej na Facebook, Twitter, Google +, na svůj blog či na vaše webové stránky. Zkrátka nečekejte na to, že se video začne šířit samovolně bez vašeho přičinění. Ale musíte se o to také sami zasadit. Vytvořte prvotní „buzz“ napříč sociálními sítěmi. O tom, zda se vaše video zařadí do kolonky legendární „kousky“ už pak bude rozhodovat samotný obsah videa. Ale vy sami to musíte trochu pošoupnout.

Vine, Instagram a délka mobilního videa –  6-15 sekund

Určitě znáte videoservery specializující se na krátká videa. Typickým příkladem je služba Vine, která za velice krátkou dobu dosáhla 40 milionů uživatelů za měsíc. Vine umožňuje uživatelům nahrávat videa o maximální délce 6s. Právě tato krátká videa se pak perfektně šíří prostřednictvím smartphonů. Chcete-li se tedy prosadit se svým videem i na mobilních zařízeních, využijte platformu Vine. Případně Instagram, jenž umožňuje nahrát videa  o maximální délce 15s. A nebo natáčejte video v rozmezí 6-15 sekund :-).

A na závěr – při tvorbě videa se snažte dodržovat tyto rady od Michaela Dubina (zdroj: http://techzulu.com/youtube-marketing/)

  • Bavte se, neboť když se budete bavit vy, budou se bavit i vaši diváci
  • Jděte správným směrem
  • Diskutujte o věcech souvisejících s hlavní činností
  • Vyprávějte svůj obchodní příběh komediálním způsobem
  • Mějte důvod, proč vlastně vaše videa existují
  • Buďte nepředvídatelní. Lidé od vás čekají jednu věc, ale to co je nečekané dělá vždy komedii skvěle
  • Hranice mezi uměním a reklamou/marketingem je nyní velice rozmazaná.  Existuje spousta talentovaných odborníků, kteří vám pomohou vytvořit koncept k zaručenému úspěchu.
  • Štěstí musí být vždy součástí.

Zdroje: http://www.theverge.com/2013/8/20/4641980/vine-hits-40-million-registered-users-but-how-many-are-activehttp://articles.latimes.com/2013/aug/21/business/la-fi-tn-vine-popularity-skyrocketing-despite-instagram-video-20130821

 

 

 

 

Štítky: ,

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru