Jak počasí ovlivňuje e-mailový marketing

Platforma MailForce se ve svém nedávném výzkumu zaměřila na to, jak míru otevření a prokliků newsletterů ovlivňuje počasí. Pojďme se podívat na to, zda je výhodnější rozesílat e-mailové kampaně za deštivých dní nebo během největších veder.

Asi se vám nebude zdát nic divného na tom, že úspěšnost e-mailové kampaně ovlivňuje čas odeslání, den v týdnu nebo skutečnost, zda je zrovna prodloužený víkend. Ale studie analytiků MailForce nám přináší něco neobvyklejšího. Prozkoumali přes 37 milionů e-mailů různých produktů a služeb a zjistili, že byste měli zaměřit kampaň podle aktuálního počasí.

V dešti je v kurzu zdravotnictví, za slunného dne letní výbava

Během teplých a slunečných dnů lidé raději kliknou na newsletter nabízející sportovní vybavení, stany, grilovací vybavení, jídlo, nebo letní oblečení. V případě špatného počasí se zase daří zdravotnictví a servisu automobilů.

„Aby byly e-mailingové kampaně opravdu úspěšně, musí se přizpůsobovat řadě faktorů, počasí nevyjímaje. Z našeho zjištění vyplývá, že dobré vs. špatné počasí má až třetinový vliv na míru otevření newsletteru dle jeho zaměření. V případě prokliku se podepisuje více jak padesáti procenty a míra konverze může stoupnout až na hranici 85 %,“ uvedl Jiří Vaško, vedoucí týmu platformy MailForce v Inveo, která zajišťuje rozesílání hromadných e-mailů.

Nejvíc rozdílů v úspěšnosti e-mailové kampaně podle počasí je zaznamenáno v neděli. Naopak vůbec na počasí nezáleží v pondělí.

Graf vyvoje pocasi na e-mailingy

Při dobrém počasí:

  • Z 19 % na 57 % se zvýšila míra otevření kampaní bazénů, campingového vybavení, alkoholických i nealkoholických nápojů. Míra prokliku se vyšplhala z 6 % na 21 %.
  • Letní kosmetika, opalovací a hydratační krémy zaznamenaly zvýšení míry otevření ze 20 % na 45 % . Míra prokliku dosáhla 46 %.
  • Kampaně propagující služby související s podnikáním se při svitu slunce zvýšilyz 12 % na dvojnásobných 24 %.

Při špatném počasí:

  • V případě nemovitostí při špatném počasí stoupá míra otevření ze 4 % na 8 %, míra prokliku 6 %.
  • Lidé touží po odpočinku v teple, míra prokliku kampaní zaměřených na dovolené se zvedne na 41 %.
  • Doprava zaznamená nárůst 32 %.

„Větru ani dešti se poroučet nedá. Proto se vyplatí sledovat výhled počasí a tomu přizpůsobit plánování kampaní. Následně sledovat míru otevření kampaně, prokliku a procento konverzí a mít jasně stanovené cíle. Toto stejně jako další faktory hraje v naší platformě MailForce velkou roli a naši klienti si toho váží,“ řekl závěrem Jiří Vaško.

Fotka: Aleš Čerin (www.freeimages.com)

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru