Jak se vyrovnat s hatery na sociálních sítích

Pokud jste úspěšní, budete muset přijmout i kritiku. Tak to prostě na světě chodí. Hateři si obvykle nevybírají za cíl bezvýznamné jedince. Vybírají si výrazné osobnosti. Ono to totiž opravdu funguje tak, jak kdysi řekl rapper Eminem: Když máš nepřátele, znamená to, že jsi již něco dokázal.

V okamžiku, kdy se vám začne dařit, zjistíte, že jsou na světě i žárliví a závistiví lidé. A tihle lidé nemají na práci nic jiného, než vytýkat vám vaše nedokonalosti. Nebo si i vymýšlet. Z nějakého důvodu se totiž na světě nachází jisté procento populace, které dělá radost poukazovat na chyby druhých. Něco na jejich mentalitě je tak špatně, že tráví téměř každý okamžik svého života tím, že se zajímají o jiné.

A čím úspěšnější budete, tím více se vás budou snažit dostat. Váš úspěch totiž kontrastuje s jejich vlastním selháním. Hateři možná kdysi měli příležitost dokázat něco velkého, ale selhali. Internet a sociální sítě jim bohužel dávají možnost na to poukázat.

Jenže co když vás fakt štvou?

První věc, kterou musíte mít ohledně haterů vždy na paměti, je, že je nikdo nebere vážně. Často si vymýšlí a jsou velmi sprostí. A to je asi tak všechno. Někdy se vám může zdát, že vás pronásledují snad všude (v rámci sociálních sítí samozřejmě), ale věřte, že většina z nich jsou jen neškodní lidé, kteří prostě nemají nic lepšího na práci.

Je dobré si uvědomit, že 99 % z nich není v ničem úspěšných a jejich život stojí za nic. Potřebují si něco dokazovat, a tak napadají úspěšnější lidi a ukazují na jejich nedostatky. Hluboko uvnitř by ale sami přesně takoví chtěli být.

i-love-haters

Jak vypadají v reálu?

Všichni si dokážeme představit, jak vypadají v reálném životě. Jsou to normální kluci nebo holky, kteří neustále mluví o tom, kolik peněz vydělají a kolik znají slavných lidí, ale ve skutečnosti pomalu nemají kde bydlet a zrovna hledají nové zaměstnání. Nikdy jim nic nefunguje, protože se neumí zaměřit na svůj vlastní úspěch, zaměřují se na ostatní.

Co tedy s nimi?

Nejlepší je ignorace. Vždyť vůbec nezáleží na tom, co říkají. Zaměřujte se na svůj úspěch a nevšímejte si těch šílenců, kteří se vám ho snaží zkazit. Navíc když nebudete reagovat, přestane je to brzy bavit. Najdou si někoho jiného.

Hlavně ale ignorujte anonymní kritiku. Ta se v poslední době množí, za což rozhodně může velký rozmach Ask.fm. To je pravý ráj haterů. Berte však na vědomí, že anonym není skutečnou osobou.

you-cannot-please-all-of-the-people

Nikdy se nezavděčíte všem.

Jenže v některých případech se negativní vyjádření ignorovat prostě nedají. Občas se objeví takový příspěvek, který by vás mohl poškodit, pokud by mu lidé věřili. Vezměme si například, že se nějaký negativní komentář objevil na vaší firemní stránce. Pokud byste zvolili metodu ignorace, mohlo by se toho chytnout ještě více lidí a vaší firmě by to mohlo citelně uškodit. Takže co teď s tím?

Simon Kemp ze singapurského We are social v nedávné době připravil poučnou prezentaci. Podle jeho metod byste měli mít na paměti pravidlo třech A:

  • Alert (hlídat) – co nejdříve identifikovat potenciální problém
  • Assess (posoudit) – určit závažnost a důležitost problému
  • Act (jednat) – efektivně problém vyřešit

Takže je to jen na vás a vašem zdravém uvážení. Když negativní komentář zachytíte včas, můžete sami dobře rozhodnout, jak bude nejlepší ho řešit. Pokud máte dojem, že by mu mohli věřit další lidé a to by vám mohlo ublížit, klidně se proti němu ohraďte. Pokud však ne, zatněte zuby a nechte to být.

Jestliže chcete být úspěšní, nečekejte, že se všem zavděčíte. Závistivců je na světě dost. Nedejte jim ale šanci, aby dosáhli svého a dostali vás tam, kde jsou oni.

Zdroje: We Are Social Media, Perform Insider, fotografie: Flickr – Erik Gustafson

Komentáře

Nahoru