Dnes vyšlo 2 článků

Jak se vyvíjelo nakouslé jablko Applu

Nakouslé jablko společnosti Apple zná asi každý. Ale jen málokdo ví, jakou cestou si prošlo, než se dostalo k aktuální podobě. A proč Apple zvolil zrovna jako svůj symbol nakousnutné jablko?

Jako první vás asi napadne otázka. Proč zrovna název Apple (jablko)? Podle Steve Jobse, jednoho ze zakladatelů Applu, jméno společnosti bylo inspirované jeho návštěvou jablečných sadů, zrovna když držel fruitariánskou dietu. Myslel si, že jméno „Apple“ bylo „vtipné, energické a nebylo ustrašené.“

První logo

prvni_logo

Autorem úplně prvního loga je další ze zakladatelů společnosti, Ron Wayne. Na první pohled to ani jako logo nevypadá, a i to bylo důvodem, proč rychle vystřídáno. Jakožto hlavní logo Applu vydrželo tedy od 1. dubna 1976 do 17. května téhož rok.

A co vlastně toto logo znamenalo? Muž sedící pod jabloní je samotný Sir Isaac Newton, o kterém se vypráví, že ho jablko inspirovalo k jeho největším objevům. To je docela dobrý příběh, bohužel na logo je to až moc složité.

Druhé logo

Tato podoba loga je již víceméně známá většině z nás. Jedná se o známé nakousnuté jablko, ale v duhové verzi. A proč zrovna nakousnuté? Jeho autor Rob Janoff měl k tomu prostý důvod, který nesouvisel s „bite“ a „byte“.

Kousnutí je tam proto, aby šlo poznat, o jak velké ovoce se jedná. Že vám to nedává smysl? Tak si zkuste kousnutí odmyslet. Pak by to totiž klidně mohla být i třešeň. Až posléze se Rob dozvěděl, že je to vlastně „geniální“.

Jak jsme již totiž dříve načali, slovo „bite“ (nakousnutí) se vyslovuje stejně jako „byte“ (jednotka množství dat v informatice). To dokonce vedlo k tomu, že jedním z prvních sloganů Applu bylo „Byte into an Apple“, což znamená „Zakousni se do jablka“, akorát „bite“ je nahrazen počítačovým „byte“.
druhe_logo

Mnoho designéru oceňuje, že logo vypadá líbivě. To je způsobeno i jeho zdánlivou symetričností. Nicméně původní verze loga, které vydrželo jenom malou chvíli, vypadalo takto:

prvni_logo

 Jak vidíte, tak nebylo moc líbivé. Ještě, že ho upravili…

Aktuální logo

Nové logo se od toho starého liší jenom v jednom ohledu. V barvách? Duhu vystřídalo černé, popřípadě bílé logo. Barvy už v dnešní době tolik neletí.

 

moderni_verze

A proč se už nejsou barvy in? Zkuste si představit barevné logo třeba na Macbooku:

jak_by_vypadal_macbookJak vidíte, tak by to prostě moc nefungovalo.

Budoucnost

A co bude dál? To není vůbec jasné. Při nynějších trendech nemá Apple žádný důvod měnit své logo, nyní totiž plně vyhovuje.

Minulé logo vydrželo 23 let, takže pokud nynější logo na tom stejně, tak s námi bude ještě 7 let. A co potom? Kdo ví, co bude zrovna moderní…

 zdroj: wikipedia.org, creativebits.org

Milovník knížek, počítačových her a anime. Kromě toho si myslí, že člověk by kromě ducha měl rozvíjet i své tělo. Proto se pravidelně věnuje běhání, posilování a několika dalším věcem. Na Objevit.cz vás pravidelně informuje o novinkách z IT.

Komentáře

Nahoru