Jak Twitter mění televizi

Jak Twitter mění televizi

Twitter se stává mohutnou oporou televize. Funguje jako digitální platforma, na níž lidé diskutují o všech věcech z televize. Účty televizních pořadů jej používají k vybudování zájmu ještě před začátkem vysílání a k příjmu zpětné vazby. Obyčejní uživatelé si rádi sdělují, co se jim na daném pořadu líbilo či nelíbilo, jak si myslí, že bude děj pokračovat dále, který z herců je nejhezčí, a vlastně mnoho dalších informací, často i nějaký ten spojler.

Ano, u nás Twitter možná není tolik populární, protože ho zastiňuje Facebook, ale v jiných zemích včetně Ameriky je situace odlišná. Twitter má celkově 500 milionů registrovaných uživatelů, z toho 200 milionů ho aktivně používá. Uživatelé tuto sociální síť využívají pro sdílení názorů ve všech možných oborech – od politických událostí až právě k televizi.

tweet

Lidé tweetují prakticky o všem – od politiky až po televizní program.

Stačí vzít v úvahu šílenství, které propuklo na Twitteru začátkem tohoto měsíce v průběhu vysílání třetí série Game of Thrones. Twitter se stal zdrojem nekonečných komentářů a názorů i spojlerů pro ty, kteří se nemohou dívat živě.

Twitter si našel místo i v živé reality show. Fox vyzývá diváky realitní show „The Voice“, aby tweetovali své myšlenky a reakce na výkony zpěváků. Show dokonce  zaměstnává Christinu Milian jako oficiální koordinátorku sociálních médií, která má zajistit větší zapojení diváků na Twitteru.

Kromě toho, že se přes Twitter můžete vyjádřit, můžete se s jeho pomocí také zapojit do tvůrčího procesu. CBS se pomocí této sociální sítě ptala diváků, jak by měla skončit epizoda Hawaii 5-0. Na základě odpovědí pak diváci na východním a západním pobřeží viděli různé konce podle svých představ.

Provozovatelé Twitteru se tento trend snaží samozřejmě zpeněžit. V poslední době spolupracují s televizními a mediálními společnostmi, domlouvají si s nimi různé způsoby partnerství. V květnu například Twitter spustil novou možnost, která umožňuje inzerentům cílit reklamu na základě toho, co sledujete.

V dnešní sociální době uživatelům prostě nestačí jen sledovat televizi. Chtějí s někým sdílet své názory, povídat si o tom, co v televizi právě běží. Twitter se pro to stal ideální platformou. Televize se pak díky němu stává interaktivní – i když jsme tedy ještě nedošli do stádia, že by se program měnil ihned na základě tweetů. Však co není, může jednou být.

Při sledování televize má u sebe většina lidí, kteří využívají Twitter pro sdílení svých televizních zážitků, smartphone, tablet či dokonce notebook nebo počítač. To je však teď. Ale s rozmachem chytrých televizí už nic takového brzy nebude potřeba. Je zřejmě jen otázkou času, kdy budeme moci na Twitteru sdílet třeba povedenou filmovou hlášku, kterou právě prohlásil nějaký herec v našem oblíbeném seriálu – a půjde to prostřednictvím televize. Jednou se dočkáme. Otázkou zůstává, zda tady ještě v té době budou sociální sítě? Nepřijde už třeba něco jiného?

Zdroj: bussinesinsider.com, obrázek: OktalStudio

Dlouholetá podpora týmu.

Komentáře

Nahoru