Dnes vyšlo 1 článků

Jak vám může úprava struktury webových stránek zvýšit návštěvnost?

Jak vám může úprava struktury webových stránek zvýšit návštěvnost?

Pokud se alespoň trochu zajímáte o propagaci webových stránek a marketing na internetu, pak jste určitě mnohokrát narazili na výrazy jako klíčová slova (z angličtiny keywords) a také průzkum a výběr klíčových slov a optimalizace na klíčová slova.

Často to může znít velmi odborně až složitě. Ve skutečnosti to však není žádná raketová věda a ke stejnému výsledku byste mohli dojít i “selským rozumem”.

Představte si své webové stránky. Nyní si představte vašeho potenciálního zákazníka. Tedy někoho, kdo by měl pomocí vyhledávače najít vaše webové stránky, přijít na ně, dozvědět se o vás a přijít k vám nakoupit (popřípadě udělat objednávku na webu nebo ve vašem e-shopu).

Představte si, jak by vás asi takový člověk hledal a jaké výrazy by do vyhledávače asi zadával. Tyto výrazy si následně sepište na kus papíru nebo do textového dokumentu. Jste-li více exaktní povahy a máte raději čísla a průzkumy než odhady, můžete využít statistiky vyhledávání od Seznamu nebo Googlu.

Jak fungují vyhledávače jsme si již vysvětlili, takže víte, že předkládají výsledky vyhledávání na základě toho, jak se daný uživatelův dotaz (klíčové slovo) vyskytuje na daném webu.

Podívejte se tedy na své webové stránky a soustřeďte se na to, jestli obsahují dané dotazy, pod kterými by vás měli vaši potenciální zákazníci hledat.

Pokud se daná slovní spojení na vašem webu nevyskytují dostatečně, bude třeba investovat trochu času do jejich úpravy.

Návrh struktury

Vezměte si svůj seznam potenciálních dotazů a nejdříve se soustřeďte na širší pojmy. Řekněme, že nejširší rozdělení by vypadalo takto:

  • Prodej kočárků
  • Prodej dětského oblečení
  • Prodej hraček

Nyní si každý tento širší pojem zúžíme, výsledek by měl vypadat jako pyramida – konkrétní pojmy vespod pyramidy a postupně výrazy zúžovat až ke špici, která představuje vaši firmu.

Prodej kočárků:

  • Sportovní kočárky
  • Hluboké kočárky
  • Kombinované kočárky

Prodej dětského oblečení:

  • Pro holčičky
  • Pro chlapečky

Prodej hraček:

  • 0-6 měsíců
  • 6-12 měsíců
  • 12-24 měsíců

A tak dále…

Každý vyšší i nižší bod pyramidy by měl mít vytvořenou vlastní webovou stránku a cílit na dané slovní spojení. Tím získáte mnoho potenciálních slovních spojení, které na vaše webové stránky mohou přivést nové návštěvníky. Mnohem více, než když například každý sortiment “obrazně” popíšete na jedné stránce. Tato úprava vás nemusí stát hodně času ani peněz a přesto může přivést spoustu nových návštěvníků…

Jakub CizmarČtenář: Jakub Čižmař
Zajímá se o internet a online marketing, píše články pro webové stránky PropagaceNaInternetu.cz a hledá nové možnosti propagace a zvýšení prodeje.
Kontakt: jakub.cizmar@seznam.cz | webové stránky

Napište také svůj článek!

Komentáře

Nahoru