Jak vybrat správný kávovar? Chatbot Eva vám poradí

Jak vybrat správný kávovar? Chatbot Eva vám poradí

Konkurence v oblasti internetového prodeje roste každým dnem. Snadnou a rychlou cestu online nákupu spotřebního zboží z pohodlí domova využívá stále více zákazníků, a proto si konkurenční boj firem žádá nové a neotřelé nápady. Internetová nákupní galerie Mall.cz nyní prezentuje novinku v podobě chatbota Evy, který má zintenzivnit vztahy se zákazníky. Zatím poradí s výběrem kávovaru, časem vás možná provede celou nabídkou sortimentu.

Možnost pracovat, komunikovat či nakupovat bez nutnosti překročit práh domova se dnes řadí k obvykle dostupným standardům, proto výhody internetového připojení využívá čím dál tím více Čechů. Pro maximální usnadnění online nákupů přichází firmy s nejrůznějšími projekty. Průlomovým řešením pro zlepšení komunikace se zákazníky představují takzvaní chatboti, kteří v zahraničí platí za již zcela bežnou součást e-shopů. Jedná se o chytrý interaktivní program, který spojuje uživatelsky oblíbenou formu komunikace prostřednictví Facebook messengeru se zákaznickou podporou. Odtud také pojem chatbot, který v sobě kombinuje slova chat a robot. Jedním takovým se může v současné době pochlubit také společnost Mall.cz, která jej prozatím testuje na kávovarech, kdy Eva se zákazníkem absoluvuje rozhovor, během nějž mu pomůže s výběrem vhodného stroje na míru jeho potřebám. To je však pouze začátek, vývojáři si od Evy slibují mnohem víc.

„EVA není jen seznam odkazů do nápovědy. Ve skutečnosti je součástí sofistikovaného systému, který má za úkol zpříjemnit zákaznickou komunikaci a nabídnout odpovědi, když jsou potřeba. Nyní je na začátku, ale díky tomu, že se umí sama učit ze svých chyb a z dotazů uživatelů, bude postupně reagovat stále lépe,“ hodnotí novinku poskytovatel řešení MessageOk.com Lukáš Pulda.

Mé jméno je EVA a ráda vám poradím s dotazy přímo ve vašem Messengeru.

Principem je jednoduchá diskuze mezi Evou a zákazníkem, který pouze odpovídá na generované dotazy. Chatbot na základě odpovědí postupně zužuje nabídku zboží podle různých parametrů a v závěru nabídne personalizované řešení. Celý výběr je provázen příjemným friendly chatem v okně Facebook messengeru, který je díky zvyšující se internetové gramotnosti stále častěji využíván nejen za účelem soukromé komunikace, ale právě té obchodní. V současné době zvládá Eva kromě objednávek poradit také s nejčastějšími dotazy v rámci zákaznického servisu a s procesem reklamace. Velkou výhodou je její 24 hodinová dostupnost, zákazník se tak může spolehnout, že bude Eva online vždy, když ho zrovna přepadne chuť nakupovat.

Chatbot ale momentálně nemá ambice plně zastoupit tým zákaznické podpory, program se zatím stále učí a slouží pouze jako alternativa běžné komunikace se zákaznickou linkou. Pokud se vyskytne dotaz, který Eva nedokáže zodpovědět, nasměruje zákazníka opět na běžné zákaznické centrum.

A proč jméno Eva? Podle informací z webových stránek Mall.cz je vysvětlení snadné. Pod zkratkou EVA se může skrývat například „Elektronický Virtuální Asistent“

Zdroj foto/text: eva.mall.cz, zdroj video: youtube.com

Svůj život momentálně dělí mezi studium médií a andragogiky, drobnější copywriterské projekty a stáže. Po gymnáziu vedly její kroky na univerzitu, do regionální redakce novin a reklamní agentury, kde postupně získala cenné zkušenosti z oblasti žurnalistiky a reklamy, kterých si dodnes velmi váží. Ve volném čase se věnuje koordinaci festivalů po stránce PR. Skutečný odpočinek jí přináší vyčerpávající sport, dobrá kniha nebo kvalitní film.

Komentáře

Nahoru