Jak zadarmo oslovit tisíce uživatelů skrze YouTube?

Jak zadarmo oslovit tisíce uživatelů skrze YouTube?

Stejně jako Google i YouTube vám nabízí dvě možnosti, jak propagovat svá videa. První možnost vás nebude stát nic víc než čas. Nepotřebujete k tomu žádné peníze. Vystačíte si s nulovým budgetem. Druhou možností je si platit reklamu (na YouTube a na dalších sociálních sítích). My se dnes zaměříme na kroky, které mohou zvýšit sledovanost vašich videí a přitom vás nebudou stát ani korunu.

Neplacená forma propagace

Celé kouzlo spočívá v tom, že optimalizujete videa. Soustředíte se na to, aby vaše videjko lidé našli. Ono soustředění nespočívá v tom, že zavřete oči a budete se modlit. Ale že budete trpělivě a detailně vyplňovat popisy videí. Vkládat správné tagy obsahující klíčová slova. A přemýšlet nad formulací nadpisů. Budete se muset naučit procpat do nich vhodná slova a přitáhnout pozornost některého z miliard lidí pohybujících se na YouTube. K tomu využijete zejména…

Klíčová slova

Prvně si povíme, co to jsou klíčová slova. Jedná se o fráze, slova, která se nějakým způsobem vztahují k vašemu videu a ovlivňují jeho nalezitelnost. K výběru vhodných slov můžete využít Keyword Planner od Google AdWords.

Již jsem zmínil, že je zde jistá podobnost jako u Googlu. Zde také platí zásada, že jakmile se v nadpisu, popisu či v tazích videa nevyskytuje nějaké stěžejní klíčové slovíčko, vaše video nejspíše uživatel hledající tuto frázi neobjeví (pokud se nejedná o nějaká hodně podobná slova, která je algoritmus YouTube schopný rozpoznat a správně zaškatulkovat, např. Top Ten a Top 10).

Již jsem zmínil, že je zde jistá podobnost jako u Googlu. Zde také platí zásada, že jakmile se v nadpisu, popisu či v tazích videa nevyskytuje nějaké stěžejní klíčové slovíčko, vaše video nejspíše uživatel hledající tuto frázi neobjeví (pokud se nejedná o nějaká hodně podobná slova, která je algoritmus YouTube schopný rozpoznat a správně zaškatulkovat, např. Top Ten a Top 10).

Druhou věcí pak je fakt, že spousta videí z YouTube se objevuje i ve výsledcích vyhledávání na Googlu. Pokud je skladba slov dobře vyvážená, uživatelé se na vaše video mohou dostat také skrze tento vyhledávač.

Druhou věcí pak je fakt, že spousta videí z YouTube se objevuje i ve výsledcích vyhledávání na Googlu. Pokud je skladba slov dobře vyvážená, uživatelé se na vaše video mohou dostat také skrze tento vyhledávač.

 

Nadpis

Nejdůležitější textová část. Do nadpisu se snažte vždy vložit ta nejdůležitější klíčová slova, snažte se je dát na první místo, pokud to jde. Jelikož právě nadpisy se zobrazují uživatelům jako první při vyhledávání na stránce. A kdyby se hlavní hledané spojení nacházelo na konci extra dlouhého nadpisu, uživatel jej nemusí najít, může jej přehlédnout a nebo usoudit, že tohle video není pro něj relevantní.

Snažte se dodržet prvky call-to-action. To znamená nesnažit se jen vložit nějaký nadpis, ale uživatele trochu namlsat.

youtubers

  • Dávejte uživatelům rozkazy a příkazy!

changeconnecting

  • Napadlo vás používat otázky?

ultra_reality

  • Číslovky?

12worst

  • A nebo třeba trochu přehánět? Protože uznejme, tohle asi není ten nejlepší song pod sluncem. A přesto jej viděly miliony lidí.

one_direction

  • Občas buďte trochu provokativní. Experimentujte a hlavně se nebojte experimentovat. Nemusí se vždy jednat jenom o poutavé nadpisy, ale své udělá také „vhodně“ zvolené náhledové foto.

gtaV

  • Hrajte si s délkou nadpisů. Klikli byste spíše na video s názvem Kočky a nebo na video 20 nejpopulárnějších kočičích fotek? A který nadpis vám řekne o videu více?

cats

Raději krátké nebo dlouhé nadpisy?

Opověď není tak jednoznačná. Krátké nadpisy mají často vyšší poklikovost. Ale málokdy z nich dokonale pochopíte, co se bude ve videu nalézat. Můžete jím tak přilákat velké množství lidí. Ale spousta z nich nemusí video zhlédnout celé a nebudou jej sdílet dále. Jelikož zkrátka hledali něco jiného.

Delší nadpis vám dává širší možnosti manévrování. Není tak moc přitažlivý, ale můžete uživateli lépe vysvětlit, co po prokliku videa objeví. Delší nadpisy totiž přináší lépe cílené uživatele. A také je možné díky více slovům přilákat více lidí. Schválně se podívejte na počet views níže a na datum publikace.

mercedes

 

Popis/ Description

force

Taktéž velice důležitá textová část. I do popisu se snažte vkládat vhodná klíčová slova a snažte se opět zmínit, co nejdříve to jde (slova na konci asi nejsou tak důležitá jako slovíčka v první větě, jelikož na o hlavní se snažíme sdělit vždy na úvod a až pak vše rozvést do detailu). Obecně lze říci, že čím delší popis bude, tím lépe z pohledu nalezitelnosti. Jelikož ve chvíli, kdy uživatel vloží dotaz do vyhledávacího pole a dané slovo se nenachází v nadpisu, algoritmus jde zkoumat popis videa a pak také tagy. Už chápete celou logiku? Voilà :).

Na druhou stranu – brutálně dlouhý popis může být nepřehledný a hůře se v něm vypichují právě ty nejpodstatnější body.

Pokud máte webové stránky, nezapomeňte je zmínit hned na začátku popisu. Tím protáhnete uživatele nejenom videem, ale také vlastním webem. Totéž platí pro Facebook, Twitter a další sociální sítě. Chcete přece, aby se o vás vědělo, ne?

links

Nezapomeňte vložit vždy dobře viditelné call-to-action prvky (dělej, sleduj, navštiv, musíš).

Jak to má vypadat

To se nedá jednoznačně říci. Každé video vyžaduje individuální přístup. Nedá se sestavit jeden mustr, který budete používat. Učte se od těch nejlepších. Sledujte. Analyzujte a snažte se pochopit, proč zrovna jim se to povedlo. A hlavně – snažte se u toho myslet. Jak byste třeba hledali vy své video? A našli byste jej?

volkswagengodaddy

A taková chytrá rada na závěr

Kroky popisované výše vám nezaručí, že vaše video bude tím nejsledovanějším kouskem na světě. Protože o popularitě videa rozhoduje zejména obsah. To, co uživatel uvidí. Pak se můžete na podobné hrátky s popisky vykašlat. Protože i bez toho se dá dosáhnout na špičku. Ostatně pro příklad nemusíme jít zrovna moc daleko.

bieber gangnamstyle

Rada na závěr tedy zní: Tvořte zajímavý obsah. A jestliže nemáte vždy tak zajímavý obsah jako PSY nebo Justin, musíte tomu trochu pomoci. Příště si povíme ještě o dalších možnostech, jak zvýšit sledovanost videí s nulovým budgetem.

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru