Jak získat zpátky starý Facebook

Jak získat zpátky starý Facebook

Facebok se čas od času mění. Spoustě lidí to vždycky vadí, spousta je nadšená. Zvyknou si nakonec téměř všichni. Nic jiného jim totiž nezbyde. Nebo že by přece jenom? Jistě vás to někdy už taky napadlo, ale možná jste ani nevěděli, že existují opravdu jednoduché způsoby, jak Facebook změnit. A ono často ani nejde o změnu vzhledovou. Na vzhled se dá zvyknout. Ale můžete mít pocit, že by bylo třeba z Facebooku něco odstranit, protože je to tam zbytečné.

Facebook je nepochybně skvělým komunikačním nástrojem, protože na něm najdete prostě všechny. Jenže obvykle vás tam rozptyluje ta domovská stránka. Znáte to také, že? Ničí vaši produktivitu, pořád vás láká, abyste se na něco podívali.

Pokud to taky takhle cítíte, nejste sami. Na protest proti tomu, jak se Facebook v průběhu několika let změnil, si tisíce uživatelů nainstalovali rozšíření pro Google Chrome News Feed Eradicator for Facebook. To vám v podstatě odstraní domovskou stránku plnou novinek. Uživatelé Safari si mohou domovskou stránku odstranit pomocí jednoduché úpravy CSS stylu.

chrome-extension

Odstranění News Feed pro Google Chrome.

O osm let zpátky

Jednoduše se přesunete zpět do roku 2006. Do roku, kdy ještě naposledy neexistovala žádná domovská stránka a vy jste nesledovali aktivitu svých přátel. Pak přišla ta osudná změna.

Nápad na úpravu Facebooku není nic nového, ale nedávná změna vzhledu ho zase podnítila. Kolem celé situace se pěkně rozvířily vody a z experimentu německého vývojáře Maxe Friedricha vznikl „Tichý Facebook“.

„Facebook je pro mě důležitým komunikačním nástrojem. Většina mých spolužáků nepoužívá iMessage nebo WhatsApp, takže si píšeme na Facebooku. Nicméně nedaří se mi na Facebooku kontrolovat pouze zprávy. Místo toho se při každé jeho návštěvě pár minut zdržím procházením novinek.
Dospěl jsem k závěru, že si novinky číst nepotřebuji, tak jsem napsal vlastní styl, který je skrývá,“ vysvětlil Friedrich.

quiet-facebook

Tichý Facebook. Vidíte ten klid?

Jeho úprava CSS je volně dostupná na GitHub. Dobře, možná ho nebudou používat desetitisíce lidí, spousta běžných uživatelů ho třeba ani nezvládne implementovat. Ale třeba aspoň vyšle nějaký signál Facebooku, že části svých uživatelů úplně nevyhovuje.

Zdroj: VentureBeat

Komentáře

Nahoru