Dnes vyšlo 1 článků

Jak zjistit, že jste terčem negativních SEO praktik?

Jak zjistit, že jste terčem negativních SEO praktik?

Bez SEO (optimalizace pro vyhledávače) je dnes obstát na Internetu prakticky nemožné. Mnoho firem klade na optimalizaci svého webu velký důraz, ale jejich výsledky bývají často zmařeny negativními SEO praktikami konkurentů – např. škodlivými zpětnými odkazy. Naštěstí proti této praktice mohou firmy bojovat. Stačí jen vědět jak..

Většina podniků tvrdě pracuje na optimalizaci svých webových stránek pro vyhledávače. Často se ale stává, že konkurence dokáže tyto snahy zmařit a výsledky pak bývají nepříjemné. Negativní SEO nastane například, když firma nebo jednotlivec vytvoří velké množství spamovacích odkazů směřujících na web konkurence. Konkurenční web je pak penalizován a stává se tak ve výsledcích vyhledávání méně viditelným.

Budování zpětných odkazů je skvělý způsob jak zvýšit viditelnost vašeho webu, ale je to také způsob, jak vás vaše konkurence může zničit. Jakmile si všimnete podezřelého textu ve zpětném odkazu, můžete si být jisti, že Google si všimne také.

Firmy mohou proti negativním SEO praktikám bojovat

Blogger z GetResponse Filip Szyler doporučuje pravidelnou analýzu zpětných odkazů. Ovšem většina online databází má své limity, a proto je vhodné vyhledat si název firmy ve vyhledávači a zkontrolovat tak odkazy i tímto způsobem. Narazíte-li na web, který zmiňuje název vaší společnosti nebo nevhodné příspěvky s odkazy na váš web, začněte komunikovat s iniciátory. Zkuste také zjistit, zda iniciátor podobné nekalé praktiky používá i na jiné weby. S majiteli těchto webů se spojte a nahlašte obtěžující organizaci přímo společnosti Google.

Nečinnost k těmto útokům může způsobit, že vaše firma téměř vymizí z výsledků vyhledávání a svou pozici budete jen velmi těžko získávat zpět. V Szylerově blogu je nabízeno několik nástrojů, které pomohou zjistit, komu patří doména, ze které bylo neoficiálně odkazováno na vaše stránky.

Jakmile odhalíte iniciátora, je načase zamezit jeho negativním SEO praktikám na vašem webu. Pomohou nástroje Rmoov, Disavow a Removeem, které odstraní nevítaný odkaz směrující na vaše stránky.

Zdroj: sitepronews, wallpaperseries

Zajímá se o Internet, optimalizaci webů a nové trendy v oblasti IT. Má ráda cestování, Skotsko, dobrou hudbu a své Donské sphynxe, kteří jí při psaní často dělají společnost. Stále hledá nové výzvy a každý den se probouzí s úsměvem, protože vždy může být líp, ale i hůř. Ráda Vám zprostředkuje informace, které Vás budou zajímat a bavit.

Komentáře

Nahoru