Jaké nadávky jsou na Twitteru nejoblíbenější?

Jaké nadávky jsou na Twitteru nejoblíbenější?

Používáte Twitter? A snažíte se psát slušné tweety, nebo vám někdy nějaké to sprosté slovo ujede? Nevěště hlavu, jestli si sem tam zanadáváte. Nejste totiž sami. Ukázalo se, že každý 13. tweet obsahuje sprosté slovo. A jaké nadávky jsou u uživatelů Twitteru nejoblíbenější?

Tyto otázky si položili i výzkumníci z Wright State Univesity v Ohiu. A co zjistili? Po prozkoumání 51 milionů tweetů přišli na to, že jeden ze 13 tweetů vždy obsahuje sprosté slovo.

Které nadávky jsou nejoblíbenější?

Ukázalo se, že nejfrekventovanějším sprostým slovem na Twitteru, které tvoří 34,7 % všech nadávek, je prostě a jednoduše „kurva“. Další nejpopulárnější nadávky jsou „hovno“ (15 %) a „prdel“ (14,5 %). V předních liniích se dále drží „děvka“ (10,3 %), „sakra“ (4,5 %), „šlapka“ (1,8 %), „čůrák“ (1,7 %), „chcát“ (1,5 %) a „pička“ (1,2 %).

Z toho prvních sedm sprostých slov tvoří neuvěřitelných 90,6 % veškerých nadávek na Twitteru.

A co život offline?

V běžném životě tvoří nadávky 0,5 až 0,7 % veškeré komunikace. Což znamená, že na Twitteru používáme nadávky 2x častěji než v běžném životě.

Jak se mění naše nadávky v průběhu dne?

Je zajímavé, že množství nadávek, které v naší řeči používáme, se v průběhu dne stupňuje. Dalo by se říct, že ráno nadáváme nejméně. Postupně, jak se uvnitř nás hromadí emoce a stres, nadáváme více a více. Vrcholu pak dosahujeme mezi půlnocí a půl druhou ranní.

Tipnete si, v které dny člověk nadává nejméně? Samozřejmě v  pátek, v sobotu a v neděli.

A jak tomu bylo dřív, když jsme ještě žili offline?

Minulé studie ukázaly, že ženy nejvíce nadávaly při rozhovoru s jinými ženami a muži při rozhovoru s jinými muži.

Zajímavé také je, že muži a ženy používají urážky svého vlastního rodu – ženy ženského a muži mužského. Ženy nejčastěji používají slovo „děvka“, a to v rozhovoru s jinými ženami. No co, ženy jsou prostě rivalky a rády se pomlouvají. Že by čirá závist, nebo nenávist?

A posledním převratným zjištěním je, že naše nadávky jsou spojené s negativními emocemi, které je vlastně vyvolávají…

 

Zdroj: www.theguardian.com/technology/shortcuts/2014/feb/23/most-popular-swearwords-on-twitter

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru