Jaký je význam validity kódu a hlavičky vašeho webu? Mohou vám přivést nové návštěvníky?

Jaký je význam validity kódu a hlavičky vašeho webu? Mohou vám přivést nové návštěvníky?

Chcete vědět základní pravidla, podle kterých se držet při kvalitní SEO optimalizaci? Určitě jste slyšeli o termínech validita kódu a meta tagy. Vysvětlím vám jejich význam a jak je využít ve svůj prospěch.

Validita kódu a hlavička webu

1. Validní kód

Přehnaná validita webu je zbytečná. Nejen, že po naplnění obsahem se nějaká chybička stejně najde, ale rovněž vyhledávače vám za bezchybný web stejně lepší pozici nedají. Cílem „rozumně“ validního kódu z mého pohledu je uzavření všech tagů (například otevřený< DIV>). Docílíte tak toho, že vaše webové stránky budou vypadat ve všech prohlížečích normálně. Kontrolu validity můžete provést na http://validator.w3.org/. Pokud neovládáte angličtinu, můžete zkusit český validátor: http://validator.webylon.info/.

2. Hlavička webu

Správně vyplněná hlavička je základem kvalitní SEO optimalizace. Nacházejí se v ní nejvýznamnější prvky pro on-page optimalizaci. Pro lepší vysvětlení vám uvedu příklad s nejdůležitějšími značkami:

<title>Název webu. Doporučuji doplnit i klíčová slova. 10 až 70 znaků. Zobrazuje se ve výsledcích vyhledávání.</title>
<meta name="description" content="Popis stránky v rozsahu 200 až 250 znaků. Vyhledávače popis zobrazuji ve výsledcích vyhledávání. Snažte se, aby obsahoval klíčová slova." />
<meta name="keywords" content="Do 200 až 250 znaků se pokuste vypsat klíčová slova, která se nachází v obsahu webu" />
<meta http-equiv="Expires" content="never" />
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8" />
<meta name="robots" content="index, follow" />

Význam titulku

Důležitost vyplnění titulku stránky je vysoká. Patří mezí nejvýznamnější on-page faktory. Mnohé vyhledávače včetně Google a Seznam zobrazují jako titulek vyhledávaného spojení právě slova z titulku stránky. Význam klíčového slova můžete ovlivnit dle pozice v uvedení. Čím blíže k první pozici, tím větší význam má. Dbejte na jazykovou pestrost stránek a snažte se, aby titulky vašich stránek byly odlišné v závislosti na obsahu. Jinak se budete obírat o možnost většího počtu dotazů ve vyhledávačích.

Nástroje pro vytvoření metaznaček
Je zbytečné manuálně vypisovat všechny metaznačky. Využijte online nástroje na generování metaznaček:
http://www.seochat.com/seo-tools/advanced-meta-tag-generator/

Příště si napíšeme o významu tagu description a správném umístění klíčových slov.

Komentáře

Nahoru