Jaký význam mají zpětné odkazy? A jak to všechno vidí vyhledávače?

Jaký význam mají zpětné odkazy? A jak to všechno vidí vyhledávače?

Víte, co vlastně znamená kvalitní zpětný odkaz a jak jej získat? Víte o tom, že jeho správným vyplněním získáte další kladné body, které váš web posunou ve vyhledávačích výše?

O zpětném odkazu

Definice zpětného odkazu: „Zpětný odkaz je odkaz umístěný na cizím webu, který vede na váš web.

Vyhledávače chápou zpětný odkaz jako referenci o vašem webu. Čím více zpětných odkazů, tím máte více „referencí“ a jste tak lépe ve výsledku vyhledávání umístěn. Samozřejmě není odkaz jako odkaz.

Vyhledávače neposuzují jen vás

Vyhledávače posuzují web, z kterého odkazujete na váš, dle několika faktorů:

1/ Tematické zaměření
Speciální robot posoudí, zda odkaz, který na vás směřuje, je relevantní a podle toho jej ohodnotí.

2/  Síla odkazujícího webu
Vyhledávače posuzují, jaké hodnocení má web, který na vás odkazuje. Zjednodušeně řečeno dle Sranku a PageRanku.

Jak má vypadat správně vyplněný zpětný odkaz

Správným vyplněním zpětného odkazu, můžete získat další body navíc.

Příklad:
<a href=http://vasweb/“ title=“klíčové slovo“>Klíčové slovo</a>

Jak vidíte výše. Nejefektivnější je, když směřuje zpětný odkaz na vaši hlavní stránku. Tag title vyplňte ideálně klíčovým slovem (max. 3 slova) a klíčové slovo odkazu všeobecně známým názvem webu + klíčové slovo.

Jak tedy hodnotí váš web vyhledávače?

Jak jsem již psal, pro vyhledávače je důležité, aby zpětný odkaz měl váhu. Tedy, aby  odkazoval z kvalitního webu s vysokým hodnocením, určitě měl návštěvnost (zvýšíte tak pravděpodobnost prokliku)  a také, aby byl podobného zaměření jako váš web. Tvar vašeho odkazu by měl obsahovat klíčové slovo, na které chcete být zvýhodněn. Jedině tak má pro vás daný zpětný odkaz maximální efekt.

Proč nepoužívat LINKFARMY

Je známo, že hodnota ranků se dělí mezi všechny odkazy na webu rovnoměrně. Tudíž na webu, kde se nachází spousta odkazů s různým tematickým zaměřením, dochází ke ztrátě síly zpětného odkazu. Dávejte si proto pozor na tzv. linkfarmy, kde jsou stovky odkazů irelevantních témat. Zvyšte také pozornost u webů, které jsou pochybného obsahu (warez, sex apod.). Mají pro vás minimální přínos a vyhledávače vás mohou dokonce díky danému klíčovému slovu penalizovat.

Lepší je získat jeden kvalitní zpětný odkaz než 5 s mizerným hodnocením.

Komentáře

Nahoru