Je All-risk pojištění od Alzy podvod? Aneb když nosíte telefon v kapse, máte smůlu

Představte si situaci, koupíte si na Alza.cz mobil, tablet či dražší notebook a k tomu si přikoupíte drahou pojistku proti rozbití a krádeži ve výši 10 – 15% z ceny produktu. A to jen proto, že chcete mít jistotu pro případ, kdyby se náhodou něco stalo. Ale víte, na co všechno se toto pojištění vztahuje? Myslíte si, že vám uznají rozbitý mobilní telefon bez problémů? Tak to jste na omylu.

Jdete po ulici s mobilním telefonem v přední kapse od bundy, potřebujete se dostat na druhou stranu cesty a v tu chvíli vám náhodou vypadne a přejede ho auto. Váš mobilní telefon je prakticky nepoužitelný, má zničený displej, je prohnutý. Řekli byste – mám jej přece za příplatek kvůli takovým nehodám pojištěný a tak… a tak, pokud jste také uzavřeli All-risk pojištění od Alzy, tak to máte pěknou smůlu. Protože nedostanete nic. V kapse totiž telefon nosit nemůžete. Připadá vám to absurdní?

Po uplatnění pojistky budete z 99% nemile překvapeni

A právě v tuto chvíli vás nenapadne nic jiného, než využít pojistku, kterou jste uzavřeli při nákupu mobilního telefonu od Alzy (toto pojištění zajišťuje společnost BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s.). A pokud tuto pojistku uplatníte, budete nemile překvapeni.

Vážený pane/paní,

na základě doložených dokladů provedeného šetření Vaší události a v souladu s Rámcovou pojistnou smlouvou č. ALADR 1/20013, kterou se Vaše pojištění řídí, jsme dospěli k závěru, že Vám nevznikl nárok na pojistně plnění.

Vzhledem k Vámi sdělenému popisu okolností, za nichž došlo k nahlášené škodné události, zejména s ohledem na to, že zařízení bylo uloženo v kapse, která nebyla nijak zajištěna proti vypadnutí obsahu, čímž bylo zboží nedostatečně chráněno před vysoce pravděpodobným vypadnutím a nedošlo tak tedy k náhlému a neočekávanému působení zevních sil, jsme dospěli k závěru, že se v daném případě jedná o nedbalost, tj. o výluku uvedenou v čl. 10 odst. 10.1.3 Rámcové pojistné smlouvy .č. ALADR 1/2013 (za poškození způsobené úmyslně anebo nedbalostí/neopatrností pojištěného (např. rozsednutí, rozšlápnutí, přejetí autem, neopatrná manipulace apod.).

rozbity-telefon

Na co se toto pojištění vztahuje?

Po menším prostudování Rámcové pojistné smlouvy ALADR 1/2013 asi budete dost dlouho přemýšlet, na co by se toto pojištění mohlo vztahovat :-). Vypadá, že se vlastně nevztahuje skoro na nic.

Tomuto pojištění se již věnovala také ČT v pořadu Černé ovce (nominace All-risk pojištění od Alzy do tohoto pořadu je jen dalším nepřímým dokladem toho, že asi něco není v pořádku). V reportáži se mimo jiné dozvíte také to, že vlastně ani sama pojišťovna nemá moc jasno, kdy má zákazník nárok na samotné plnění od pojišťovny. A že po posledním updatu podmínek pojištění už vlastně nemá nárok skoro na nic. Tedy – jeden případ by se našel – jste pojištění proti kapesní krádeži a proti „prosté kráděži“, loupeži a poškození, které „vzniklo za okolností, kterým nešlo předcházet“ (pád, zakopnutí, dopravní nehoda).

Nevztahuje se na nedbalostní jednání (jste opilí, poškození od domácího mazlíčka, ztráta či zapomenutí výrobku). Dozvíte se také, že „to je seriózní služba pro seriózní zákazníky“ a že každý případ se zkoumá. Bohužel – často asi v neprospěch samotného zákazníka.

Jak si však můžete všimnout z odpovědi BNP Paribas Cardif Pojišťovny, tak to tak vždy rozhodně platit nemusí. Budete tedy muset asi vždy tvrdit, že jste všude zakopávali.

,,Nedoporučuji, jestli se jedná o společnost BNP Paribas Cardif. Měl jsem pojištění proti nahodilému poškození, dceři se podařilo u tabletu lehce ohnout USB konektor (zavaděním o nabíjecí kabel) a hned byla výluka pojištění. Takže pokud nechcete vyhodit peníze oknem, nebrat !!!! Všude se všichni diví, že to pojišťovna neuznala. Pojišťovna nekomunikuje pouze zamítá a zamítá moje odvolání. Na poslední odvolání čekám měsíc – chtěl jsem podrobný popis mého zavinění (proč nechtějí plnit pojištění) a mířím s papírem a tabletem ke znalci. Spor se táhne už cca přes 2 měsíce,“ Libor Horáček.

,,To pojištění je k ničemu. Mě vypadl mobilní telefon při psaní SMS na balkoně a sklouzl dolů na chodník a co myslíte Nedbalostní jednání, vážně ubohost. Zřejmě, když člověk s mobilem pracuje tak se dopouští nedbalého jednání :D nedejbože, že budeš z něho volat. To jsem zvědavý co mi na to napíše Alza. BNP Paribas Cardif je vážně úchvatná společnost zralá na kontrolu od ČOI,“ Petr Komínek.

Na co se NEvztahuje pojištění All-risk od Alzy?

  • vypadnutí z kapsy – nedbalost
  • rozsednutí – nemáte telefon nosit v zadní kapse  – nedbalost
  • pád z ruky – nemáte s telefonem chodit  - nedbalost
  • odcizení z auta – výjimka z pojištění
  • odcizení z kapsy – dostatečně nezabezpečeno – nedbalost
  • odcizení např. ze skřínky ve fitku – dostatečně nezabezpečeno – nedbalost
  • poškození kapalinou – nesprávné použití  – nedbalost
  • poškození zaviněné 3. osobou, anebo způsobené dítětem nebo domácím zvířetem (bod 10.1.19 podmínek)
  • povodeň, blesk, déšť, at… (bod 10.2.4)

I přesto, že Alza patří mezi jednoho z největších prodejců výpočetní techniky, je potřeba si dávat pozor na to, co uzavíráte. Takže pokud si chcete pro příště uzavřít pojistku, přečtěte si podrobnosti smlouvy, abyste věděli, na co máte (a v případě připojištění od Alzy, respektive BNP Paribas Cardif Pojišťovny nemáte nárok).

Více se o tomto super pojištění dočtete na: http://www.cardif-pojisteni.cz/

Komentáře

Nahoru