Jeden z největších reklamních systémů u nás PlaCla přišla s dalším vylepšením

Služba PlaCla umožňující snadný a rychlý nákup placených článků na internetu prošla dalším kolem úprav. Nyní provozovatelé webů mohou sledovat podrobné statistiky výdělků, komunikovat s inzerenty ještě před napsáním článku a v rámci komunikace přijímat či zasílat přílohy (např. článek ke schválení ještě před publikací). Podobná vylepšení zaznamenali také inzerenti.

Kdy vznikl koncept PlaCla.cz?

Systém vyvinul v roce 2009 programátor Martin Jersák, který z něj za necelé 4 roky vytvořil funkční projekt s obratem dosahujícím 4 000 000 Kč. V průběhu letošního roku vznikla další odnož PlaCly, služba Placla.sk zaměřující se na slovenský trh.

Jak PlaCla funguje a k čemu slouží?

PlaCla umožňuje inzerentům za dobitý kredit si nakoupit placené články na tématických webech a navštěvovaných magazínech. Slouží tedy jako jednoduchý marketingový nástroj k šíření reklamních sdělení, posílení značky a povědomí o produktu, ale především k přivádění nových zákazníků. V systému PlaCla.cz je aktuálně zaregistrovaných necelých 450 webů, jež každý měsíc navštíví skoro 5 500 000 čtenářů. Každý měsíc PlaCla zprostředkuje pro inzerenty napsání a publikaci necelých 1 000 článků. Jejich cena se pohybuje od několika stokorun až po několik tisíc korun.

Screenshot_13

PlaCla – zázemí pro všechny inzerenty a blogery

Inzerenti kladou na naši práci stále vyšší nároky a je v našem zájmu jim dodávat články co nejvyšší kvality. A to v co nejkratším čase, abychom byli rychlejší, než v případě přímé komunikace inzerenta s webem. Navíc díky předplacenému kreditu odpadá starost o přijímání faktur za jednotlivé publikované články, zasílání plateb, účtování dokladů, eliminujeme i většinu možných sporů. Takže inzerentům šetříme peníze a zejména čas, strávený propagací svého podnikání, na které pak mají více prostoru. Nadto garantuje umístění článku po dobu minimálně jednoho roku. Jinak vracíme peníze. Drtivá většina webů v PlaCle však články umisťuje natrvalo, takže na nich zůstávají několik let,“ říká Václav Bartoš ze služby PlaCla.

Skrze webové rozhraní si inzerenti jednoduše objednávají placené články. Služba funguje tak, že inzerent sepíše zadání (jaký je účel článku, koho má zaujmout, jaká má být optimální délka a vybere téma). Následně na jeho poptávku zasílají vlastníci webů konkrétní cenové nabídky.

Služba umožňuje jednoduchou filtraci webů, kdy inzerent si může dle jednotlivých kritérií vybrat vhodný web (průměrný čas dodání, cena, zaměření). Nebo zadá do služby tzv. VIP poptávku, kdy provozovatel PlaCly vybere sám ty nejvhodnější webové stránky pro inzerenta. Inzerent tak již dostane předpřipravený seznam jen těch webů ze služby odpovídající nejlépe jeho poptávce.

Odpadá tak starost s ručním výběrem vhodných webů.

Zárukou, že poskytovatelé webů dostanou svou odměnu, je především dobitý kredit. Pokud by jej inzerent do roka od posledního přihlášení nevyčerpal, PlaCla vrací obratem nevyčerpaný kredit na jeho bankovní účet.

Zároveň může inzerent za příplatek zažádat také o sdílení svého článku na facebookových stránkách a twitterových účtech webů nebo jejich provozovatelů a tím  zvýšit dosah.

Celý obchodní model se snažíme neustále zdokonalovat

Václav Bartoš proto jedním dechem dodává:

„Na jaře, kdy jsme provozovatelům webů začali zobrazovat čas, za který jsou schopní dodat a odpublikovat článek na svém vlastním webu, se výsledný čas pohybuje kolem 1-2 dní. Zároveň jsme zkrátili maximální dobu dodání článku ze 7 na 5 dní. Přitom však pozorujeme, že kvalita dodaných textů se zvýšila, neboť dodané články sami kontrolujeme a zajímá nás i zpětná vazba od inzerentů. Zároveň jsme pro provozovatele webů i inzerenty připravili novou funkci, kdy nyní mohou mezi sebou oba subjekty komunikovat ještě předtím, než se spolu dohodnou na výsledné ceně. Ihned po přijetí nabídky může inzerent otevřít komunikaci. Web může komunikovat začít už volbou odeslání nápadu inzerentovi nebo následně po přijetí akceptace. Současně lze v komunikaci zasílat přílohy. Takže ji může inzerent použít k předání podkladů, fotografií nebo předem připraveného článku. Některá přání inzerentů jsou totiž natolik náročná, že je mnohdy lepší, aby dodali již připravený text.“

A v podobných vylepšeních bychom chtěli i nadále pokračovat. Rozhodně to z naší strany není vše,“ sdělil majitel PlaCla.cz Václav Bartoš.

 

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru