Jiří Sláma: Facebook je v současné době jedním z mediálních pilířů festivalu (pražská Tattoo Convention 1/3)

Jiří Sláma: Facebook je v současné době jedním z mediálních pilířů festivalu (pražská Tattoo Convention 1/3)

Fotograf, který se k focení dostal vlastně náhodou. Jeden z těch, jež měl možná ve své životě hodně štěstí (proto jsme si s Jirkou hodně rozuměli, protože jsem také takové dítě štěstěny). Jirka nejenom fotí, ale také pomáhá s pořádáním nejznámějšího českého festivalu věnující se tetování. Možná jste na něm byli. Možná jste o něm slyšeli. A možná ani jedno z toho. I proto vzniknul tento článek. Je rozdělený do celkově tří tematických celků, každý den vyjde jeden celý tématický celek. Minule jsme si povídali o fotografování, náboženství a drogách, dnes si s Jirkou budeme povídat pro změnu o tatérském svátku u nás – o Prague International Tattoo Convention.

Jak velkou roli hraje při tom fesťáku Facebook?

Tohle můžu posoudit, ale pouze okrajově. Nejsme firma, která sbírá zpětné vazby ve větší míře. Možná, že by bylo dobré vymyslet nějaký mechanizmus, možná nějakou anketu, ale všichni známe ty lidičky. Ankety je moc neberou…….

Oni potřebují super fesťák, potřebují super zábavu, super tetovací stánky, dobře se napít, dobře se najíst, aby to nebylo moc drahé a jsou spokojeni. Abych to uvedl na pravou míru, ještě před lety, před třema rokama, byl pro nás Facebook taková…řekněme nezajímavá špicloidní platforma……

Pořadatel v té době před lety Facebook vůbec neuznával, nechtěl ani slyšet. Já sám jsem se k Facebooku dostal někdy před čtyřmi nebo pěti lety, vůbec jsem se s ním nekamarádil, prostě mě nebavil, vůbec jsem ho nechápal. Až později jsem zjistil, že to je v určité fázi zajímavý marketingový nástroj. Že je ten Facebook poměrně nosný. Snad až minulý rok jsme tedy udělali oficiální stránku a skupinu pro Tattoo Convention, které na tom webu zůstanou natrvalo. Při loňském ročníku se to používalo spíše okrajově, necíleně. Jakože ten Facebook.

Pak jsme si sedli s pořadatelem, bavili jsme se o účasti, bavili jsme se o zpětných vazbách, co se týče programu, pružnosti pořadatelských služeb, reakce studií, atp., vše jsme dali nějak na hromadu, našli se nějaké chyby a já, protože mě Tattoo Convention baví, tak jsem zkoušel vymyslet nějaké vychytávky – prostě dostat Tattoo Convention do 21. století prostřednictvím mých zkušeností a těchto médií i nového webu. Přišel jsem s nějakým konceptem, který jsem pořadateli představil a čekal jsem, co se bude dít.

Podotýkám, ta moje vize prodražovala Tattoo Convention a čekal jsem, že to u pořadatele neprojde. Opak byl však pravdou a stalo se, že pořadatel vše zodpovědně prostudoval, zvážil, přidal k tomu ještě nějaké své nápady, něco jsme tam přeladili, udělali jsme osnovu, podle které by se mohlo jet a pustilo se to do reality. Já jsem nějaké ty věci z nové osnovy dostal na starosti a vše bylo jako komplet aplikované již v letošním ročníku, tedy u 14. Tattoo Convention 2014.

1529887_740773049302822_4161971947292623967_o

Podle slov Jirky je Facebook jedním z mediálních pilířů celé Tatto Convention

Takže ano, odpovídám konečně na otázku, Facebook je v současné době jedním z mediálních pilířů festivalu, ale nestavíme na něm. V každém případě znovu přípomínám, neděkujme Facebooku, i když říkáme, že je zajímavým pomocníkem.

Největší dík patří pořadatelům, což jsou ti lidé, kteří přišli s nápadem organizovat takto rozsáhlou tattoo show tady v České republice, tedy konkrétně v Praze. Oni to tady začali dělat, oni jsou tady ti průkopníci, kteří do toho hrnou peníze s rizikem, že se to nemusí povést. Na to se nesmí zapomínat a myslím si, že my všichni potetovaní lidé, kteří tomuto druhu umění fandíme, jsme pořadateli vděčni za to, že to pro nás organizuje.

Snad sem toho neřekl moc :-) Další poděkování pak patří všem návštěvníkům, fanouškům, tatérům a přátelům tetování. Bez nich by to nešlo a nefungovalo!

10535775_10204507899158943_116728602816009888_o

Záběry z Tatto Convention

Můžou třeba ti návštěvníci, kterým se ten festival líbil někam přispět?

Hele, takhle. Celá ta akce stojí spoustu peněz a nebýt sponzorů a platících návštěvníků, tak by to nikdy nemohlo dospět do té podoby, ve které to bylo například letos. Musíme to vzít takhle, poměr cena/výkon. Musíme vzít v potaz poptávku po relativně nízkém vstupném, zajímavém programu a potřebu, mít k tomuto účelu velice zajímavý prostor v Praze, a ten náš nepatří zrovna mezi ty levné.

K tomu služby, pódium, kvalita pódia, kvalita celého zázemí, servis tetovacím studiím, který je tady v Praze výjimečný. K tomu pak honoráře vystupujícím………. Ber to i tak, že pražská tattoo convention má třetinové vstupní náklady pro studia, která se tu chtějí prezentovat a ze kterých se to také financuje.

Tedy v přirovnání k velkým tattoo fesťákům v západní Evropě. Jo, není to sranda, obzvláště pak v České republice, kde je pořádání podobných kulturních a uměleckých akcí fakt hodně na hraně co se týče hrozby nemalého prodělku. Co se přispění na chod festivalu týče, sponzorům se nikdy nebráníme a servis pro ně máme řekl bych velmi zajímavý i tvárný.

Pokud by to tedy nějakou firmu zajímalo, stačí se obrátit s dotazem na mail: info@tattoo-convention.cz, kde vám pořadatel zodpoví všechny vaše otázky. Směrem k lidem, tedy k fanouškům tattoo a našim věrným, bych to řekl asi takhle: “Díky vám za vaší dosavadní účast a choďte na konvenci každý rok. Pořadatel se snaží dělat maximum proto, aby šla konvence úrovní ještě výš, aby držela trend, aby držela kulturní i uměleckou úroveň a čím víc vás každý rok přijde, tím lepší zábava bude a tím lepší to bude i v roce následujícím.”

1795464_741465455900248_1148648855034528443_o

Ti nejlepší z nejlepších v Praze

Máš přehled o tom, kolik tam ročně přijde lidí?
I kdybych to věděl, tak to jsou věci, které mi nepřísluší komentovat a vyjadřovat se k nim. Já sem na konventu přes fotky, web a Facebook. Toť vše. Nebývá tam prázdno :) stačí?!

Kdo vytváří vlastně ten program? Kdo určuje, jaké kapely tam budou a jaké ne?
Pořadatel, kdo jiný?! :)

To znamená, že ty se na tom nepodílíš?
Já se podílím pouze na tom, když tam chce mít pořadatel fotostánek nebo něco z tohoto žánru. Řekněme fotografický program nebo to, co dokážu zařídit já z mého záběru, nebo na čem se mohu podílet díky jejich důvěře.

Navrhuji třeba modelky, které by mohly být tváří daného ročníku, když nestačí naše vlastní zdroje, ale konečné slovo má zase jen pořadatel a to vždy respektuji.

10403749_741464385900355_7041131747311764448_o

Jaké největší průšvihy jste na konventu měli?
Já bych řekl, že Tattoo Convention nikdy žádný problém, neboli průšvih neměla. Snad ten jeden ročník, který se dělal v Letňanech.

Proč si myslíš, že ty Letňany byl průser?
Podle mě to byl průser, protože tam nepřišlo dost lidí. Ale to je prostě Česká republika. To, co je v zahraniční běžné a osvědčené, v Česku jednoduše nefunguje. Venku, tedy mimo ČR se dělají konventy zpravidla v okrajové čtvrti města, tam kde je konečná stanice metra, dobré parkování a stačí jim k tomu plechové haly.

Paradoxem je to, že venku je vstupné 5x vyšší než v Praze a stará hala s minimálním výdajem za nájem jim praská ve švech. Tady u nás to na konečné metra a v plechové hale nezafungovalo ani když byl vstup na maximálním možném minimu.

Nicméně za sebe musím říct, že mě to taky neoslovilo. Celý ten prostor byl pro mě antikoncepční, takový divný, neprosvětlený, plechová – i když nová hala.…….. Nic, to už nevrátíme ani neovlivníme, už je to minulost, neřešme to.

10265625_741464879233639_2835659648195802104_o

Dokonalá a precizní práce tatéra v Incheba aréně

A letos jste to hodili do Incheba areny?
To už je asi čtvrtý ročník, co se to koná na výstavišti v Holešovicích. Já jsem šťastný, že chlapi pořadatelský to takhle zvolili, že to tam takhle je každý rok a doufám, že tahle tradice bude trvat dokud ten barák bude stát a dokud nás tam budou pouštět. Protože tam je to úplně peckové!

Fakt super prostor, nepočítám akustiku, ta je tady nic moc, ale celý ten prostor má tradici, má smysl, je v centru Prahy, což je pro takovýto festival a české návštěvníky ideální.

Zkus třeba říct, co se vám na tomto nebo předchozích ročnících nejvíce povedlo?
Bombastický nápad, který přišel loni byla malovací zeď pro děti. Tedy dětský koutek. To byla věc, na kterou se zapomínalo a loni (2013) s tím přišli, vymysleli, postavila se tam zeď, dodaly se tam kýble barev, štětců, blbostí a nikdo netušil, jaký to bude mít dopad.

A reakce jsou doslova maxiluxusní. Děti nadšené, rodiče nadšení, prostě all happy. To byl hodně zajímavý nápad, který tam chyběl, a který já osobně hodně cením a jsem rád, že to pořadatel se sponzorem zorganizoval. Jasně, je to doplněné i nafukovacími atrakcemi, jejichž použití dětmi je zdarma.

Co třeba plánujete na příští rok změnit?
Zatim nemám žádné informace, je teprv léto. První porada 15. tattoo show 2015 je tuším 27.8.

1795319_740287252684735_4797111295843743553_o

Záběry z letošního Tatto Convention v Praze

Zkus třeba popsat, jak vypadá ten program během festivalu?
V pátek jsou přivítací ceremoniály v uvozovkách neoficiální. Prostě přijedou tatéři, rozeberou si svoje stánky, které mají už půl roku rezervované, rozvěsí si svoje reklamní materiály. Více méně si v tom přiděleném prostoru vybudují improvizované plnohodnotné tetovací studio a v jednu hodinu se začnou pouštět lidi, kteří se dívají, jak se tetuje, jaké se prodávají strojky, jaké jsou novinky na poli tohohle umění.

No a doprovodný program jsou kapely, to je v pátek. V sobotu… Všichni ty tatéři si vlastně přihlásí ty své modely ze studia do soutěží.

Jaké tam jsou třeba soutěže?
Velké tetování, malé tetování, barevné tetování, černobílé tetování, biomechanika, asie, crazy,…

10329701_740287442684716_1979381338446454318_o

Další část rozhovoru s Jirkou Slámou.

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru