Tisková zpráva: Katalogové portály se mění, firmy chtějí nadstandardní služby

Na internetu dnes pravidelně nakupují téměř tři čtvrtiny Čechů. K vyhledávání zboží i služeb využívají stále častěji webové portály. Služby, které portály nabízí, ale uživatelům a živnostníkům mnohdy nestačí.

Průzkum mezi živnostníky ze Středočeského kraje ukázal, že nejčastěji volají po bezplatném zápisu. Portály se také snaží nabízet doplňkové služby, jako je možnost hodnocení či přímá rezervace služeb.

Pryč jsou časy, kdy katalogové portály nabízely pouze stránku s prostorem, kde firma uvedla své kontakty a za to vyžadovala poplatky.

Se zájmem o propagaci služeb i zboží na internetu rostou nároky na služby webových portálů. „Naše firma využívá několik desítek katalogových portálů. Za naprostou samozřejmost dnes považujeme bezplatný zápis, což ještě nedávno nebylo vůbec běžné a ani teď ho zdaleka nenabízejí všichni,“ řekl Jiří Larva z firmy PC pohotovost. Jeho slova potvrzují i další podnikatelé. Podle aktuálního průzkumu společnosti Službomat mezi živnostníky ve Středočeském kraji vybírá více než 65 procent podnikatelů katalogový portál podle toho, jestli nabízí bezplatný zápis.

Výrazné proměně tak neušel ani lídr trhu Firmy.cz, který nyní začal nabízet bezplatný zápis po deseti letech. Reagoval tak na nabídku progresivních portálů, jako je Službomat nebo Yelp. „Nabídli jsme loni živnostníkům a firmám plnohodnotný bezplatný zápis, dnes už to považuji za standard. Platí se tak pouze v případě, když chce živnostník na našem webu mít reklamu nebo být ve vyhledávání na předních místech. Firmy si tak mohou přesně řídit své investice“, upřesnil ředitel společnosti Službomat.cz Vojtěch Lambert.

Na portálech se rozbíhá hodnocení nebo rezervace.

Bezplatný zápis však není jediným hodnotícím kritériem kvalitního katalogového portálu. Vypovídající je i databáze kontaktů. „Je velmi důležité, aby databáze firem byla kvalitní. To znamená, aby šlo o ověřené kontakty, a ne jen sebrané údaje v co největším množství,“ vysvětluje odborník na e-commerce Jonáš Ornstein. Nyní začaly webové portály nabízet po vzoru webů nabízející ubytování také možnost hodnocení, které má zákazníkům pomoct vybrat si tu nejlepší službu. Přidání možnosti hodnocení avizoval také Seznam na svém portálu Firmy.cz.

Konkurence ovšem nutí katalogové portály nabízet ještě něco navíc. „Současný trend je dělat vše maximálně jednoduše a účelně, s cílem ušetřit zákazníkovi čas. Nově vzniklé portály začaly ovšem nabízet i nadstandardní služby a tlačí svou nabídkou na zavedené firmy,“ popisuje Jonáš Ornstein.

Příkladem je nový trend – rezervování služeb online. Zákazník díky tomu může po vyhledání vhodného kadeřníka na portálu rovnou přes formulář zvolit den a hodinu, na kterou se objedná. S novinkou začal portál Službomat.cz, který spolupracuje s celosvětově úspěšným rezervačním systémem Reservio.

Systém využívají po celém světě statisíce lidí, mimo jiné v Itálii, Velké Británii, Brazílii či v USA. Tady dokonce společnost zveřejnila statistiku, podle které si služby po vyhledání online pravidelně rezervuje přes čtyřicet procent zákazníků.

O Službomat.cz

Portál Službomat.cz nabízí vyhledání a porovnání všech druhů služeb a firem na území ČR. Od svého spuštění v květnu 2013 registruje 18.000 firem a pomohl Čechům již 350.000 x najít potřebnou službu. Firmám nabízí zdarma registraci a vytvoření vlastního profilu, který nahrazuje vlastní webové stránky. Funguje také ve verzi pro chytré telefony. Více na www.sluzbomat.cz.

Kontakt:

Martin Eckstein

PR Consultant

Tel.: 731 46 48 46

E-mail: martin@eckstein.cz

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz

Zdroj: ČTK/Protext

Rádi bychom vám nabídli prostor pro vaše tiskové zprávy. Pokud chcete, abychom o vás dali vědět, případně o vaší slevové akci, pořádané konferenci, novém produktu a podobně, můžete nás kontaktovat na emailovou adresu redakce@objevit.cz.

Komentáře

Nahoru