Každý druhý uživatel na internetu navštíví YouTube

Třetí nejnavštěvovanější server na světě YouTube, který v roce 2006 koupila společnost Google, navštíví každý měsíc již více než jedna miliarda uživatelů. Vyplývá to z oficiálního vyjádření Googlu, který tvrdí, že jeho populární videoserver navštíví každý druhý internetový uživatel.

Portál YouTube spustili v únoru 2005 tři zaměstnanci PayPalu. V době, kdy ještě nebyl broadband úplnou samozřejmostí a digitální videobsah byl spojován spíše s pirátskými P2P sítěmi, budil projekt spíše nedůvěru. Dvě miliardy shlédnutých videí za jediný den, 35 hodin nových videí každou minutu či velmi brzká akvizice Googlem za astronomickou částku však dávají spíše zapravdu prvotnímu vizionářství autorů. Google YouTube koupil za 1,76 miliardy dolarů (35,22 miliardy korun). V době akvizice od Googlu navštěvovalo server kolem 30-40 milionů uživatelů měsíčně.

Nyní je s více než 1 miliardou uživatelů druhou největší sociální sítí – hned za Facebookem, který miliardovou hranici pokořil v loni v říjnu. V kombinaci s dominantním vyhledávačem představuje dříve silně prodělečný videoserver čím dál zajímavější inzertní platformu, s počtem zobrazených videí totiž adekvátně roste také prostor pro zobrazení kontextových reklam. Google bohužel nezveřejňuje, jak velkou část reklamních příjmů platforma tvoří, víme, ale že na domácí půdě, kde je online videoreklama dost populární, ovládá firma 15 % trhu s internetovou reklamou (na druhé a třetím místě se nachází Facebook a Yahoo).

Zdroj: http://www.bbc.co.uk/news/business-21874329

 

 

 

 

Služba byla spuštěna jako úložiště malých flashových videí v rozlišení 320 x 240 v Sorenson H.263 kodeku, v letech 2008 a 2010 došlo k navýšení kvality nejprve přidáním HD rozlišení 720p a přechodem na kodek H.264. Dnes je nejvyšší možné rozlišení Youtube videí 1080p, experimentálně se zde ale nachází i několik videí ve formátu 4K. Většina videí je ovšem dostupná pouze ve formátu 720p s typickým bitrate 3 Mbps.

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru