Jak a kde vytvářet zpětné odkazy a budovat návštěvnost svých stránek – 1. díl
V jednom z dřívějších článku Co jsou to Off-page faktory webových stránek? jsme si objasnili, co to jsou zpětné odkazy jsou a proč jsou pro webové stránky důležité.Tento článek je prvním ze série témat “Kde vytvářet zpětné odkazy a budovat návštěvnost” a bude mít celkem 6 dílů. U každého způsobu budování zpětných odkazů uvádím obtížnost a efektivitu, abyste se mohli snadno zorientovat a sami se rozhodnout, čemu dáte přednost.
Registrace do katalogů
obtížnost: snadné
efektivnost: slabá
Registrace do katalogů je takový linkbuilding, který vám žádné ohromné výsledky nepřinese. Přesto je to velmi jednoduchý a snadný způsob budování zpětných odkazů. Drtivá většina katalogů také za registraci nic nechce, takže budujete zpětné odkazy jen za cenu svého času.
Při registraci do katalogů si dávejte pozor, abyste do každého uvedli unikátní text. Jednoduše zkopírovat text a vložit jej do stovky katalogů vám (kvůli duplicitnímu obsahu) nikterak nepomůže.
Tuto cestu doporučuji provádět v každé chvíli, kdy nemáte žádné lepší využití svého času a chcete něco udělat pro své webové stránky. Registrovat do katalogů můžete prakticky kdykoli, katalogů bude vždy dost.
Psaní “PR” článků
obtížnost: snadné
efektivnost: slabá
PR pochází z anglického slovního spojení “Public Relations” (vztahy s veřejností) a PR články jsou v podstatě tiskové zprávy, které společnosti vydávají, aby si udržely kontakt a budovaly pozitivní vztahy s veřejností.
V oblasti propagace na internetu se však rozšířilo mylné povědomí o tom, že PR článek je jakýkoli článek napsaný na cizí web, který obsahuje odkaz zpět na nějaké webové stránky.
Bavíme-li se o budování zpětných odkazů psaním PR článků, většinou se jedná o webové stránky postavené na redakčním systému, které vám umožňují se snadno zaregistrovat a zveřejnit svůj vlastní článek. Takové webové stránky bývají nazývané “PR weby”. Jedním z nich je i projekt Objevit.cz PR články.
Nevýhoda je v tom, že tyto stránky obsahují obrovské množství článků na všemožná témata. Samotný web se tedy nedá považovat za relevantní k vašim webovým stránkám a tudíž tyto zpětné odkazy opět nemají velkou hodnotu…
Placené služby?
Na internetu můžete najít nespočet jednotlivců i společností, kteří nabízejí registraci do katalogů i psaní PR článků. Ceny se mohou pohybovat již od 4,- Kč za jeden katalog.
Zde si ale dávejte opravdu pozor. Do každého katalogu by měl být vložen unikátní text. Pokud bude text ve všech katalozích stejný, díky duplicitě textu už takový odkaz nebude mít vůbec žádnou hodnotu a pro vás to bude znamenat jen vyhozené peníze. Totéž samozřejmě platí i pro psaní PR článků.
Kde se registrovat?
Chcete-li začít s registrací vašich webových stránek do katalogů, seznam katalogů najdete zde: www.seznamkatalogu.cz
Pokud se chcete pustit do psaní “PR” článků, podívejte se sem: www.seznamprwebu.cz
Záložkovací služby
obtížnost: snadná
efektivnost: slabá – střední
Záložkovací služby jsou takové akumulátory obsahu. Lidé píší články a umísťují je na tyto rúzné záložkovací služby. Zpravidla bývají také kategorizované, takže každý čtenář si může vybrat počtení dle svého gusta. Často na těchto místech také narazíte na webové stránky, ke kterým se následně pravidelně vracíte.
Využití těchto záložkovacích služeb však obnáší registraci a poté pravidelně ručně vkládat každý vydaný článek.
Já osobně jsem byl odpůrcem těchto záložkovacích služeb. Přinutil jsem se však jednu vyzkoušet (konkrétně www.tipper.cz) a musím uznat, že mi přivádí na mé webové stránky stabilní návštěvnost. A za tu časovou investici to opravdu stojí.
Mohu vám vřele doporučit tyto linkovací služby vyzkoušet a sledovat, kolik návštěvníků vám přivedou. Poté zhodnoťte sami, zdali se vám to vyplatí. Teď se můžete těšit na další díl, který vyjde příští neděli.
Čtenář: Jakub Čižmař
Zajímá se o internet a internetový marketing, píše články pro stránky www.propagacenainternetu.cz a hledá nové možnosti využití internetu pro propagaci a zvýšení prodeje.
Kontakt:jakub.cizmar@seznam.cz
| webové stránky
Komentáře