Jak a kde vytvářet zpětné odkazy a budovat návštěvnost svých stránek – 2. díl

Jak a kde vytvářet zpětné odkazy a budovat návštěvnost svých stránek – 2. díl

V dnešním článku se podíváme na to, jak může vašemu webu pomoci, když budete rozvíjet vztahy s ostatními webovými stránkami.

Vztahy s ostatními webovými stránkami

obtížnost: střední
efektivnost: střední – vysoká

Budování vztahů s ostatními webovými stránkami vás může stát poměrně dost úsilí i času, ale po zásluze vás čeká zasloužená odměna. Tímto způsobem totiž můžete protlačit odkazy na své webové stránky na opravdu relevantní weby. Takové zpětné odkazy budou mít nejen pozitivní dopad na vaše umístění mezi výsledky vyhledávání, ale také vám bezpochyby přivedou znatelné množství relevantních návštěvníků.

Jak vytvářet vztahy s ostatními webovými stránkami?

Vše záleží na vašem oboru působnosti. Jako první je vhodné se zamyslet nad:

  • dodavateli
  • odběrateli
  • ostatními obchodními partnery, přáteli apod…

Pokud už máte s někým vytvořené partnerství, například od někoho odebíráte pravidelně určitý druh zboží, nebo jste právě tím dodavatele, který pravidelně zboží někomu dodává, není vůbec špatné (a zpravidla ani obtížné) domluvit se na vzájemné spolupráci. Vzájemně si můžete se svými obchodními partnery vypomoci tím, že na své webové stránky umístíte odkazy na toho druhého.

Komunikujte se svými obchodními partnery a vzájemně si pomáhejte…

Pokud se pohybujete spíše ve světě internetu a žádné takové možnosti nemáte, poohlédněte se po webových stránkách či blozích, které se zabývají stejným či podobným tématem. S  majitelem takového webu si můžete opět vzájemně pomoci podobným způsobem, navíc se vám otevírají další možnosti…

Plníte oba dva své webové stránky obsahem? Můžete se domluvit, že na své weby umístíte obsah toho druhého s odkazem na jeho webové stránky. A tohle můžete dělat i pravidelněCo takhle si každý měsíc vyměnit jeden článek? Nebo můžete svého “web partnera” uvést jako spolupracující spřátelený web nebo jako doporučenou četbu…

Možností je v tomto případě mnoho a v každém případě stojí za snahu. Takové odkazy pro vás mohou mít opravdu cenu zlata!

Nebojte se navázat komunikaci s ostatními, kteří se pohybují ve stejném oboru jako vy…

Interakce a diskuze

obtížnost: vysoká (časová náročnost)
efektivita: střední – vysoká

Znáte webové stránky, které se zabývají stejným či podobným oborem? Účastněte se na těchto webových stránkách diskuzí. Pokud budete přispívat do diskuze hodnotné informace, čtenáři se o vás budou chtít dozvědět více a najdou si vás.

Poohlédněte se po nějakém diskuzním fóru, které navštěvují vaši potenciální zákazníci/návštěvníci a kde hledají radu a pomoc. Zaregistrujte se na tomto fóru a pomáhejte jeho účastíkům. Ukažte komunitě své zkušenosti a ochotu pomoci a uvidíte, že budete odměněni uznáním a novými věrnými návštěvníky…

Pozor!

Účastněte se diskuzí a přispívejte na diskuzních fórech pouze v případě, že máte k danému tématu opravdu co říct. Nepřispívejte jen proto, abyste přispívali. Pokud totiž budou vaše příspěvky nezajímavé, nudné či zbytečné, můžete se dočkat opačného efektu. Lidé by si vůči vám mohli vypěstovat negativní postoj, který se vaší návštěvnosti ani vašemu podnikání určitě nevyplatí…

Příští neděli se můžete těšit na třetí díl našeho seriálu!

Jakub CizmarČtenář: Jakub Čižmař
Zajímá se o internet a internetový marketing, píše články pro stránky www.propagacenainternetu.cz a hledá nové možnosti využití internetu pro propagaci a zvýšení prodeje.
Kontakt: jakub.cizmar@seznam.cz | webové stránky

Napište také svůj článek!

Komentáře

Nahoru