Jak a kde vytvářet zpětné odkazy a budovat návštěvnost svých stránek – 3. díl

Jak a kde vytvářet zpětné odkazy a budovat návštěvnost svých stránek – 3. díl

Třetí díl naší série bude o vytváření podpůrných webových stránek. Vytváření samostatných webových stránek je jeden z nejnáročnějších postupů. Jak z pohledu technické, tak i časové náročnosti. K vytvoření podpůrných webových stránek se můžete postavit několika způsoby…

Webové stránky a blogy zdarma

obtížnost: snadná – střední
efektivnost: slabá – střední

Existuje několik služeb, které vám umožňují vytvořit si své vlastní webové stránky naprosto zdarma (zmiňme například www.webnode.cz nebo www.estranky.cz). Dokonce nemusíte mít ani svou vlastní doménu, pokud se spokojíte s doménou třetího řádu – např. nejakastranka.webnode.cz.

Můžete si vytvořit kompletní web, který bude sloužit pro podporu vašeho prodeje. Tvorba většinou nezabere ani moc času, protože tyto systémy jsou velmi jednoduché a přizpůsobené začátečníkům.

Během pár hodin můžete mít hotový web, který bude fungovat samostatně a odkazovat na vaše mateřské webové stránky.

Výhody a nevýhody webových stránek zdarma

Nepřehlédnutelnou výhodou je samozřejmě to, že celý web vás nic nestojí a přitom jej můžete zaplnit obsahem, který se už sám o sobě může propracovat do výsledků vyhledávání a tím napomoci i autoritě vašich mateřských webových stránek.

Nevýhodou je naopak to, že doména třetího řádu nefunguje jako úplně samostatná doména a je tedy součástí nadřazeného webu. Hodnota vašeho nového webu z pohledu vyhledávačů tedy nebude taková, jako kdybyste si web hostovali na vlastní doméně. Tuto výhodu můžete ale obrátit i ve svůj prospěch tím, že se pustíte do vytvoření blogu na nějaké silné doméně. Například blog.idnes.cz nabízí možnost vytvořit si vlastní blog a psát zde příspěvky. Toho lze ale využít jen v určitých situacích.

Kromě toho vám tyto systémy nenabízejí takovou volnost, jako vaše vlastní webové stránky postavené na sofistikovanějším systému. Nemáte tedy kontrolu nad vším, což může být v určitých situacích problém…

Minisite

obtížnost: střední
efektivnost: střední

Můžete vytvořit jednoduchou minisite, která bude obsahovat pár stránek s informacemi pro vaše potenciální návštěvníky/zákazníky.

Pro takovou webovou stránku je vhodné udělat základní propagaci a jednotlivé stránky cílit na potřebná klíčová slova a longtaily (delší klíčové fráze). Do samotného webu samozřejmě vhodně zakomponujete odkazy na své mateřské webové stránky.

Minisite je vhodné vytvořit pro konkrétní produkt nebo produktovou řadu. Měla by být tedy konkrétnějšího rázu a cílit na konkrétní pojmy. Ve spojení s tím je také vhodné odkazovat na správné podstránky mateřského webu, ne pouze na domovskou stránku.

V ideálním případě by tato minisite měla sama o sobě sbírat návštěvníky a přeposílat je na vaše primární webové stránky, přičemž vám ještě dodá posílení v hodnocení vyhledávači.

Příští týden v neděli čekejte čtvrtý díl našeho seriálu!

Jakub CizmarČtenář: Jakub Čižmař
Zajímá se o internet a internetový marketing, píše články pro stránky www.propagacenainternetu.cz a hledá nové možnosti využití internetu pro propagaci a zvýšení prodeje.
Kontakt: jakub.cizmar@seznam.cz | webové stránky

Napište také svůj článek!

Komentáře

Nahoru