Jak a kde vytvářet zpětné odkazy a budovat návštěvnost svých stránek – 4. díl

Jak a kde vytvářet zpětné odkazy a budovat návštěvnost svých stránek – 4. díl

V dnešním díle se podíváme na vytvoření plnohodnotného webu, který bude sloužit pro podporu webu mateřského. Tím, že si vytvoříte takový web, se vám otevírá mnoho způsobů propagace. Kromě bannerů, textových odkazů přes samostatné články až po e-mailový marketing a další…

Plnohodnotný web

obtížnost: těžká
efektivnost: vysoká

Vytvoření plnohodnotného webu na podporu mateřských webových stránek patří mezi nejnáročnější způsoby budování zpětných odkazů a přivádění návštěvníků. Může to ovšem být opravdu mocný zdroj návštěvnosti.

Pokud se zabýváte prodejem určitého sortimentu produktů, můžete si například vytvořit blog, který se bude danou problematikou zabývat. Nejlépe poradenstvím s problémy, které vaše produkty řeší.

Nejlépe si to vysvětlíme na příkladech:

Pokud prodáváte zázračné pilulky, které zákazníkům pomohou zhubnout, můžete na podporu svého kamenného obchodu nebo e-shopu vytvořit blog, který čtenářům osvětlí proces snižování vlastní váhy. Co to obnáší a jak mohou dosáhnout žádaného výsledku. Mezi tím můžete samozřejmě odkazovat na své mateřské webové stránky a nabídnout čtenářům způsob, jak si mohou s pomocí vašich produktů usnadnit námahu.

V případě, že nabízíte služby v oblasti tvorby webových stránek, můžete si vytvořit web, na kterém svým návštěvníkům nabídnete rychlokurz tvorby webu, nebo sepíšete kompletní návod, jak si kvalitní webové stránky vytvořit. A pokud se jim to nechce studovat? Nabídnete své služby…

Na takovém webu máte mnohem více možností, jak své mateřské stránky můžete propagovat, například:

  • bannerová reklama
  • reklama průběžně v textu
  • podpůrné články
  • e-maily
  • a další

A vždy můžete návštěvníky posílat na konkrétní podstránku vašeho webu (landing page), která je vytvořená na míru těmto potenciálním kupujícím.

Pomáhejte řešit problémy

Vytváříte-li podpůrné webové stránky, soustřeďte se na řešení problémů, které vašeho čtenáře/zákazníka trápí. Ukažte mu, že tyto problémy znáte, že s nimi máte zkušenosti a že víte, jak je vyřešit. A jako doplněk nabízejte svůj produkt nebo službu.

Snažte se vytvořit informačně hodnotný a užitečný web. Vybudujte si autoritu a uznání a potom teprve nabízejte své služby nebo produkty…

Výhody a nevýhody plnohodnotného podpůrného webu

Výhodou je, že takový web bude fungovat jako samostatná jednotka. Bude se řadit ve vyhledávačích a bude sbírat svou vlastní návštěvnost. Pokud budete se svými návštěvníky komunikovat, budete mít přehled o jejich potřebách i obavách a můžete tedy svou nabídku/reklamu uzpůsobit přesně na míru těmto uživatelům.

Navíc kromě klasické reklamy a podpory mateřského webu můžete získávat pravidelně zpětnou vazbu – odpovědi na různé otázky, stížnosti a pochvaly. Tyto informace jsou pro vás velmi důležité, protože vám prozradí, co vaše potenciální zákazníky zajímá, co se jim nelíbí a co oceňují.

Velké firmy za tyto průzkumy platí pořádné peníze, vy si tyto průzkumy můžete udělat sami za cenu vašeho času (nebo času vašeho zaměstnance) a několika stovek korun ročně.

Nevýhodou plnohodnotného webu je vše kolem něj – musíte zaplatit samostatnou doménu, webhosting a hlavně – musíte mu věnovat čas a pozornost. Musíte tento web vytvořit, naplnit zajímavým obsahem, musíte jej neustále udržovat, komunikovat se čtenáři, zlepšovat jej a hlavně – nezvdávat se. Zejména zpočátku vás totiž tento web bude stát spoustu usílí bez viditelných výsledků.

Příští neděli očekávejte předposlední díl tohoto seriálu!

Jakub CizmarČtenář: Jakub Čižmař
Zajímá se o internet a internetový marketing, píše články pro stránky www.propagacenainternetu.cz a hledá nové možnosti využití internetu pro propagaci a zvýšení prodeje.
Kontakt: jakub.cizmar@seznam.cz | webové stránky

Napište také svůj článek!

Komentáře

Nahoru