Dnes vyšlo 1 článků

Jak a kde vytvářet zpětné odkazy a budovat návštěvnost svých stránek – 5. díl

Jak a kde vytvářet zpětné odkazy a budovat návštěvnost svých stránek – 5. díl

Pátý díl bude ve znamení sociálních sítí. Zaměříme se na obecné zásady úspěšného marketingu, které lze aplikovat na všech sociálních sítích. Vysvětlíme si, jak je důležité zvolit vhodnou sociální sít, v čem spočívá jejich pravá síla, k čemu jsou sociální sítě dobré a hlavně – co od sociálních sítích můžete a nemůžete očekávat.

Sociální sítě

obtížnost: snadná – těžká
efektivita: slabá – vysoká

Sociální sítě jsou téma obsáhlé, samotné by vydalo na rozsáhlou sérii článků. Přestože většina odkazů na sociálních sítích je “nofollow” (vyhledávače je údajně neberou v úvahu), počítám sociální sítě jako součást budování zpětných odkazů. I kdybychom totiž připustili absolutní neúčinnost z hlediska technického linkbuildingu, splňují ten podstatný smysl budování zpětných odkazů a tím je – přivádět na web nové návštěvníky.

Hned zpočátku je třeba upozornit na obecně rozšířenou mylnou představu – na sociálních sítích je velmi obtížné dosáhnout okamžitého zvýšení tržeb a viditelného nárustu zisku. Sociální sítě primárně slouží k rozšíření povědomí o vás a o vaší firmě. Zvýšení tržeb a zisku se tedy dá očekávat pozvolně a v delším časovém období.

Různé sociální sítě pro různé lidi?

Ti, kteří se pohybují v oblasti propagace a internetového marketingu, mají profily na nejrůznějších sociálních sítích. To ale neplatí pro vaše zákazníky. Většina lidí používá jen jednu sociální síť. Mohou mít sice vytvořené účty, ale zpravidla nejsou na ostatních sociálních sítích aktivní.

Vaším prvním a zásadním úkolem je odhalit, která sociální síť u vašich potenciálních zákazníků převládá. Pokud byste totiž začali s propagací na nevhodné sociální sítí, mohla by to být jen ztráta času.

V čem je pravá síla sociálních sítí?

Ve sdílení!

Sociální sítě totiž umožňují sdílení nejrůznějších příspěvků. Pokud například umístíte na svůj profil video, které se bude opravdu líbit, můžete se dočkat toho, že se toto video začne virálním způsobem šířit až nepředstavitelnou rychlostí. Vložíte příspěvek, 30 přátel jej sdílí na svém profilu, přátelé těchto přátel jej budou sdílet také a tak dále a tak dále.

To je opravdu mocnou zbraní sociálních sítí…

Je samozřejmě velmi těžké vytvořit něco, co osloví velkou spoustu lidí a bude se jim to líbit natolik, že to budou chtít sdílet se všemi svými přáteli. Podívejme se, co lidé nejraději sdílejí:

  • Opravdu užitečné informace, které jim pomohly a mohly by tedy pomoci i jejich přátelům.
  • Věci, které usnadňují nějakou náročnou práci, například jak můžou udělat něco, co běžně zabere hodinu, během pár minut.
  • Věci, které se nevidí každý den, věci výjimečné.
  • Věci zábavné, které je dokážou opravdu rozesmát.
  • Věci provokativní, které vybočují z konvenčního myšlení, popírají obecně známá fakta, trendy a podobně.

Ale jak vytvořit sdělení, které opravdu osloví vaše potenciální zákazníky natolik, aby jej sdíleli, a zároveň obsahovalo reklamní zprávu, kterou jim potřebujete sdělit vy? To je ta nejobtížnější část celé propagace na sociálních sítích, která se navíc velmi liší obor od oboru. Na to budete muset přijít sami…

Základní pravidla propagace na sociálních sítích

V prvé řadě je potřeba oddělit soukromé a pracovní účty na sociálních sítích. Jak technicky (nepoužívat svůj osobní účet pro propagaci své firmy) tak i věcně – to, co zajímá vaše přátele, nebude zajímat vaše zákazníky a naopak.

Uvědomte si, že aby měla vaše kampaň na sociálních sítích úspěch, musíte zveřejňovat takové věci, které zajímají vaše cílové zákazníky. Nikoli pouze reklamu, která je službou pro vás. Soustředění se na potenciálního zákazníka a na naplňování jeho potřeb vám přinese nejlepší výsledky.

Přispívejte na sociální sítě pravidelně. Záleží jen na vás, jestli budete přispívat jednou měsíčně, jednou týdně, nebo několikrát za den. Důležitá je pravidelnost a kontinuita. Nepřestávejte a rozvíjejte své vztahy se svými zákazníky. Sami časem přijdete na to, jak časté přispívání je pro vás nejefektivnější.

Odpovídejte na každý dotaz co nejdříve. Pokud vám někdo položí otázku a vy mu odpovíte za týden, vaše odpověď jej již s největší pravděpodobností nebude zajímat. Nejspíš už si odpověď našel někde jinde. Když vám někdo položí otázku, chce (a očekává) odpověď co nejdříve. Vyhovte mu…

Negativní reakce na vaši činnost, produkt, zaměstnance či firmu jako celek si vždy archivujte a nedívejte se na ně jako na špatné věci… Negativní reakce, stížnost či připomínka vám toho dá mnohem víc než neustálé pochvaly. Naučte se z pochval vyvodit, co děláte správně, a ze stížností se přiučit tomu, co by šlo (a je potřeba) vylepšit.

O čem jsou sociální sítě?

O komunikaci!

Nečekejte nemožné a využijte takové možnosti, jaké vám sociální sítě nabízejí…

Sociální sítě vám umožňují rozšířit povědomí o vaší firmě, o vašem podnikání. Umožňují vám pohodlně, pravidelně a kontinuálně rozvíjet vztahy a komunikovat s vašimi zákazníky.

V neposlední řadě jsou sociální sítě skvělým místem pro získávání zpětné vazby

Naslouchejte a zdokonalujte se! A příští neděli se těšte na poslední díl naší série!

Jakub CizmarČtenář: Jakub Čižmař
Zajímá se o internet a internetový marketing, píše články pro stránky www.propagacenainternetu.cz a hledá nové možnosti využití internetu pro propagaci a zvýšení prodeje.
Kontakt: jakub.cizmar@seznam.cz | webové stránky

Napište také svůj článek!

Komentáře

Nahoru