Jak a kde vytvářet zpětné odkazy a budovat návštěvnost svých stránek – 6. díl

Jak a kde vytvářet zpětné odkazy a budovat návštěvnost svých stránek – 6. díl

Šestý a závěrečný díl této série článků o budování zpětných odkazů a zvyšování návštěvnosti představí placenou reklamu. Podíváme se na různé formy placené reklamy a vysvětlíme si základní rozdíl v přístupu k různým typům těchto reklam. Placená reklama na internetu vás dnes nemusí snát obrovské peníze. Pokud ji budete dělat chytře, můžete najít také místa, kde získáte “za málo peněz hodně muziky”.

Placená reklama

obtížnost: snadná
efektivnost: různá

Placená reklama vám může přivést také velmi ceněné návštěvníky, musíte ji však plánovat a vytvářet s rozvahou. Ne každý typ placené reklamy na internetu je totiž vhodný právě pro váš obor činnosti.

V základu rozlišujeme placenou reklamu na dva druhy:

  • Paušální platba – platíte například za měsíc, po který je vaše reklama někde zobrazená.
  • Platba za akci - touto akcí může být myšleno zobrazení reklamy, kliknutí na reklamu, nebo dokončení nějaké akce (například zakoupení produktu)…

V případě paušální platby je důležité, aby byla reklama umístěna na místě, které navštěvují vaši potenciální zákazníci. Aby tedy bylo koho oslovovat. Pokud si dáte reklamu na pánské boty na server o počítačových hrách, nejspíše žádný znatelný úspěch slavit nebudete. Je potřeba tedy reklamu umístit na relevantní web a snažit se zaujmout co nejvíce návštěvníků.

Na druhou stranu v případě reklamy, kdy platíte za akci (například kliknutí na reklamu) je již potřeba si mnohem lépe obsah sdělení promyslet. Nechcete totiž, aby na vaši reklamu klikl každý. To by vás mohlo stát pěkný balík peněz a výsledky by tomu nemusely vůbec odpovídat. Sdělení u tohoto typu reklamy musí dokázat upoutat co nejvíce lidí, kteří budou mít zájem si nabízený produkt nebo službu zakoupit… Tak, aby si co nejvíce lidí, kteří na reklamu kliknou, opravdu produkt či službu zakoupili.

Podívejme se nyní na nejběžnější placené formy reklamy na internetu. Ve všech případech však platí následující:

  • Je potřeba reklamu umístit na webové stránky, které jsou co nejrelevantnější k těm vašim.
  • Zajímejte se o statistiky a kvalitu návštěvnosti webu, kam chcete svou reklamu umístit.
  • Sledujte, co vám umístění reklamy přináší. Přicházejí skrze placenou reklamu návštěvníci, kteří nakupují? Vyplatí se investice do této reklamy?

Placené odkazy

Jednoduše se s majitelem webových stránek dohodnete, že mu zaplatíte a on naoplátku na své webové stránky umístí odkaz. Může se jednat o odkaz v článku, v bočním panelu nebo i v patičce webu.

Pozor však na weby, které obsahují velké množství různých odkazů. Takové weby totiž ztrácejí relevanci a odkaz vám nejspíše moc nepřídá z hlediska optimalizace webu pro vyhledávače a příliš mnoho návštěvníků také neosloví. Čím více odkazů na stránce, tím menší šance, že odkaz návštěvníka zaujme.

Placené články

Dalším způsobem reklamy jsou placené články. Ty si můžete představit jako články, které jsou napsány tak, aby upoutaly pozornost čtenáře a objasnily mu, k čemu je váš produkt dobrý. V nejlepším případě by jej měl také článek přesvědčit o tom, že tento produkt musí mít také. Následně majiteli relevantních webových stránek zaplatíte za to, že tento článek na svém webu zveřejní.

V tomto případě se můžete domluvit buď přímo s majitelem webu, na kterém byste chtěli svůj článek umístit, nebo můžete využít službu, která sjednocuje inzerenty a majitele webových stránek (u nás nejznámější placla.cz).

Bannery

Bannery jsou asi nejznámější formou reklamy na internetu. Kamkoli se na internetu vydáte, všude vidíte nějakou bannerovou reklamu. Není tedy potřeba tuto formu reklamy více představovat. Pokud se však rozhodnete pro bannerovou reklamu, pořádně si cílový web “proklepněte”.

Vzhledem k počtu bannerů se mezi uživateli vyvinul obranný mechanismus – tzv. “bannerová slepota”. Lidé už si zvykli, že bannery jsou všude a naučili se je určitým způsobem vypouštět, ignorovat.

Váš banner musí být pečlivě vytvořený pro danou cílovou skupinu, která web navštěvuje. Banner by měl být také originální a poutavý. Pokuste se netradičními způsoby návštěvníky upoutat, abyste si získali jejich (tolik ceněnou) pozornost.

PPC

PPC je zkratka z anglického “Pay Per Click” – reklama, kdy platíte za každé kliknutí.

Tato reklama se těší velké oblíbenosti a to zejména proto, že zaplatíte až v momentě, kdy uživatel váš web opravdu navštíví. Potom už je jen na vás, jestli dokážete uživatele přesvědčit o zakoupení produktu.

Další velmi důležitou věcí u PPC reklamy je její sofistikovanost. Jakýkoli majitel webových stránek se může zaregistrovat do programu a stát se součástí “reklamní plochy”. Na svůj web umístí část kódu a následně se v těchto místech na jeho webu budou zobrazovat relevantní reklamní sdělení.

Vaše reklama se tedy může dostat na taková místa a k takovým uživatelům, kam byste se vy nikdy nemuseli dostat…

I zde ale musíte reklamu vytvořit chytře. Především je potřeba mít na paměti to, že nechcete, aby na vaši reklamu klikl každý! Chcete, aby na ni klikl jen ten, kdo by o váš produkt nebo službu mohl mít s největší pravděpodobností zájem.

Například při plánování PPC kampaně není ve vašem zájmu nalákat co nejvíce uživatelů na “nějaký dárek zdarma” nebo vytvářet reklamy ve stylu “Klikni zde!”. Potřebujete totiž, aby příjemce reklamy věděl, co po něm chcete a co jej po kliknutí na reklamu čeká, třeba nabídka nějakého mobilního telefonu za 5.999,- Kč. Tento uživatel ví, že za reklamou je nabídka na mobilní telefon za 5.999,- Kč a klikne na ni jen v případě, že má (alespoň nějaký) zájem.

Tím naše šestidílná série článků končí. Líbila se vám? Víte o nějakých dalších způsobech budování zpětných odkazů a zvyšování návštěvnosti? Podělte se s námi v komentářích…

Jakub CizmarČtenář: Jakub Čižmař
Zajímá se o internet a internetový marketing, píše články pro stránky www.propagacenainternetu.cz a hledá nové možnosti využití internetu pro propagaci a zvýšení prodeje.
Kontakt: jakub.cizmar@seznam.cz | webové stránky

Napište také svůj článek!

Komentáře

Nahoru