Kdy je nejlepší psát tweety, emaily nebo facebookové příspěvky?
Na Buffer se rozhodli zanalyzovat všechny informace ohledně optimálního načasování příspěvků na sociálních médiích, které mají k dispozici. Dali dohromady výzkumy a statistiky Twitteru, Facebooku a emailu a chtějí i vám pomoci najít ten nejlepší čas, ve kterém můžete s ostatními pomocí těchto prostředků komunikovat.
Když se mluvilo o algoritmu News Feed, jeden z faktorů, který byl hodně omílaný, byl „čas rozpadu“. To je jednoduše stáří vašeho příspěvku: jak dlouho je to od doby, kdy byl publikován? V souvislosti s nedávným vyjádřením ale na času rozpadu záleží mnohem méně, než se myslelo. Mnohem důležitější pro to, abyste se dostali do News Feedu vašich přátel, je to, jak důležitý je pro ně váš příspěvek. A to zase záleží na tom, jak často jste s nimi ve spojení nebo jestli mezi nimi a vámi proběhla v poslední době aspoň nějaká interakce. Přesto je ale dobré přemýšlet o čase rozpadu a tedy i o čase publikování, protože přece jenom dnes v News Feed neuvidíte tři měsíce starý příspěvek.
Pokud jde ale o konkrétní tipy, kdy byste měli psát na Facebook, tak tady to je:
Míra zapojení je o 18% vyšší ve čtvrtek a pátek. Jak si to vysvětlit? No je to jednoduché. Prý totiž čím méně chtějí lidé být v práci, tím více jsou na Facebooku.
Konkrétní hodnoty, ve který den v týdnu je míra zapojení uživatelů úplně největší, se trochu liší, ale většina z nich se pohybuje někdy ke konci týdne od středy do pátku. Další studie zjistila, že uživatelé jsou o 32% aktivnější o víkendech, tudíž je určitě dobré publikovat svůj příspěvek někdy koncem týdne.
Nejlepší část dne, kdy byste měli na Facebook psát, je sice diskutabilní, ale obvykle se všichni shodují na čase od 1 do 3 hodin odpoledne.
Twitter je tak populární v mobilním provedení, že může být trochu složitější jednoznačně určit, kdy je nejlepší čas tweetovat. Tady jsou ale některé návrhy, které výzkum prokázal.
Zapojení uživatelů je na Twitteru o 17% vyšší o víkendech.
Pokud tweetujete z firemního účtu, samozřejmě není problém využívat některé nástroje, které publikují tweety o víkendu za vás. Nebo zkuste vsadit na jiný den. Kromě víkendů by měly být vhodné i prostředky týdne – středy.
Ono to totiž skutečně není vůbec jasné. Statistiky Argyle Social například ukázaly, že to všední dny poskytují o 14% více zapojení publika, takže je zřejmě na vás vyzkoušet, co se bude líbit právě vašim followerům.
Pokud se podíváme na denní dobu, retweetování bylo největší kolem páté hodiny odpolední.
Pokud chcete, aby lidé klikli na něco ve vašem tweetu, nejlepším časem je pro vás poledne a šestá hodina odpolední.
A co za to může? Nebudete tomu věřit, ale zřejmě to celé závisí na jídle. Mohli by to totiž způsobit přestávky na oběd a lidé, kteří se nudí během cesty domů z práce.
Existuje spousta uživatelů Twitteru, kteří primárně používají mobilní zařízení a zřídkakdy zapnou Twitter na svém počítači. Sám Twitter si je toho vědom a provedl proto zajímavou studii. V té zjistil, že je u těchto uživatelů o 181% pravděpodobnější, že budou na Twitteru během cestování. Je u nich rovněž o 119% větší pravděpodobnost, že budou používat Twitter během školní nebo pracovní doby.
Pro nejlepší čas na odesílání emailů již bylo provedeno hodně výzkumů a to zejména kvůli emailovému marketingu. Dan Zarrela z HubSpotu například porovnal všechny denní doby a zjistil následující:
- 22:00 – 6:00: Mrtvá zóna, kdy nejsou přečteny téměř žádné emaily.
- 6:00 – 10:00: Marketingové emaily je nejlepší zasílat brzy ráno.
- 10:00 – poledne: Většina lidí pracuje a pravděpodobně neotevře své příchozí emaily.
- poledne – 14:00: Během přestávky na oběd si jsou populární různé updaty magazínů a zpravodajských serverů.
- 14:00 – 15:00: Po obědě je většina lidí unavených a ignoruje své mailové schránky.
- 15:00 – 17:00: V této době je nejlepší posílat finanční a realitní nabídky.
- 17:00 – 19:00: V podvečer bývají otevírány především reklamní a propagační akce.
- 19:00 – 22:00: Po večeři jsou populární opět propagační akce.
Pochopení toho, proč a jak fungují tyto časové bloky, může být dobrý start pro odesílání emailů v ten pravý čas. Od tří do pěti hodin odpoledne například lidé otevírají finanční a realitní emaily, protože je pravděpodobné, že v této době mohou přemýšlet o své životní situaci a o jejím zlepšení. A protože 23,63% všech emailů je otevřeno do hodiny od té doby, kdy jsou přijaty, měli byste se na to soustředit.
Pokud to ale nebudeme chtít tak dopodrobna, obecně by se dalo říci, že nejvhodnější doba je v časných ranních hodinách a o víkendech.
To pravděpodobně znamená, že svoje emaily více čteme v době, kdy nemusíme pracovat.
V jiné studii, kterou provedli v MailChimp, však byl prokázán opak. O víkendech byste podle této studie emaily posílat neměli.
… ale nevěřte tomu
Získat to správné načasování je však obtížné a nezvládnete to stoprocentně ani po přečtení tohoto článku. Všechno je to stejně vysoce individuální, a tak je jen na vás, jestli doporučené rady třeba vyzkoušíte a sami uvidíte, jestli vám to přinese nějaký výsledek.
Zdroje: The Next Web, Argyle Social, Buffer
Komentáře