Dnes vyšlo 2 článků

Když se novinář mýlí

Když se novinář mýlí

I novináři se mýlí či špatně pochopí zdroj své informace. O to horší to je, že tuto nepravdivou informaci poté předávají dále…

Se statistikami prostě může nastat zásadní problém, když znáte pouhá čísla, kterým nerozumíte a neznáte další potřebné okolnosti. Na tomhle ztroskotal The Guardian. Špatně si interpretoval data od Socialbakers.

Co napsali v Guardian?

Zpráva Guardian, která chybně naznačuje, že Facebook opouští „miliony uživatelů“, byla společností Socialbakers  uvedena na pravou míru. Každý dnes ví, jaké má Facebook mezi lidmi postavení, a tak je jisté, že taková zpráva nenechala klidné obrovské masy lidí.

Guardian ve článku píše, že by Facebook mohl být ohrožen od svých menších konkurentů a souvisejícím faktorem nudnosti, kdy už uživatelé chtějí zkoušet něco nového.

Co na to Socialbakers?

Podle Socialbakers ale data nelze k tomuto účelu použít. Ředitel společnosti Jan Řežáb vysvětluje, že statistiky Socialbakers mají několik nedostatků k tomu, aby je bylo možno používat ke sledování vývoje návštěvnosti sociální sítě.

Jan Řežáb včera na firemním blogu čtenářům vysvětlil, že statistiky byly jen hrubé odhady a hlavně primárně nebyly vůbec určeny pro novináře, ale pro obchodníky.

Hlavním nedostatkem dat od Socialbakers je, že pochází z nástrojů pro vklad reklamy, kde se inzerentovi ukazuje, jak velké je publikum, na které právě působí. Facebook tyto nástroje sice obnovuje, ale ne aktuálně, a tak jsou data o několik týdnů zpožděná. Další problém je v tom, že je těžké správně počítat aktivní uživatele. Zatím tedy neexistují studie, které by odhalovaly sezónní výkyvy aktivních uživatelů, ale jejich existenci ovšem nelze vyloučit.

Výsledek je nejednoznačný

Ať už tedy počty uživatelů Facebooku stoupají nebo klesají, jedno je dnes jisté. Na problémy Facebook narazit může a to především svým faktorem nudnosti a skutečností, že pro mladé lidi není příliš úžasné, když mají na sociální síti profil i jejich rodiče či prarodiče. Bude ještě zajímavé sledovat, jak se bude dnešní trend sociálních sítí dále vyvíjet.

Další zajímavá čísla

Nakonec se hodí připojit ještě pár dalších zajímavých (správně interpretovaných) čísel ohledně Facebooku ve Velké Británii:

  • přibližně 50% populace Velké Británie je na Facebooku (to je obrovský počet)
  • zhruba 15% lidí na Facebooku ve Velké Británii tvoří děti mladší 13 let, přestože v tomto věku by facebookový profil ještě mít založený neměly
  • pouze 4% z lidí starších 65 let je ve Velké Británii na Facebooku

Zdroje: tyinternety.cz, socialbakers.com

Komentáře

Nahoru