Klenota na sociálních sítích aneb jak se dělá marketing na Facebooku

Není pochyb o tom, že v 21. století musí mít každá firma, která chce uspět, profil aspoň na Facebooku. Úplně nejlepší je, když okupujete víc sociálních sítí – na Twitteru hlásíte novinky, na Instagramu podstrkujete fotky svých výrobků. Dozví se o vás víc lidí a navíc zůstanete ve spojení se svými zákazníky.

Jsou firmy, kterým se na Facebooku vážně daří a je to tím, že zvládají dobře oslovit své publikum a zapojit jej do dění. Nebo je to proto, že nabízí oblíbené produkty. Co si budeme povídat, e-shopu s mobily se na Facebooku určitě bude dařit líp než například brašnářství, protože lidé budou komentovat jednotlivé mobily a hádat se, která značka je lepší. S trochou fantazie a dobrým marketingovým týmem ovšem dokážete upoutat pozornost i na pneuservis. Nebo aspoň na montované haly. Jak?

Pneuservis je možná už trochu moc nadnesený příklad, a tak jsme si pro ukázku vybrali firmu, která se zabývá neutrálnějším zbožím. Internetové klenotnictví Klenota nabízí náušnice, náhrdelníky, náramky, zásnubní prsteny a další šperky. Prstýnky nejsou tak nudné jako zmiňované čistírny, ale na druhou stranu většinou nejde ani o obsah, který by se šířil jako dobrý virál, takže nám poslouží jako ideální příklad, jak na to.

Používejte větší množství sociálních sítí

Facebook je nutnost, ostatní sociální sítě jsou povinnost. Xichtkniha sice stále hraje prim, ale spousta lidí preferuje například Twitter. Navíc se neustále objevují novinářské kachny o tom, že Facebook ztrácí uživatele, takže se připravujte raději už dopředu, kdyby k tomu jednou došlo. Kromě toho budete mít něco extra. Na Facebooku je každá firma, ale ne každá firma má Instagram nebo Pinterest.

V tomhle je Klenota opravdu výjimečná. Na Facebooku mají dokonce čtyři profily pro různé země (českou, anglickou, německou a polskou verzi) a na každé mají jiný obsah v daném jazyce. Jsou také na Instagramu, Google+, Pinterestu, Twitteru, Domodi atd.

klenota_domodi

Poohlédněte se, jestli neexistuje nějaká sociální síť, která by odpovídala tomu, co nabízíte. Klenota se na Domodi hodí

Tým vyhrazený pro sociální sítě se vyplatí

Starat se o všechny sociální účty stíhají díky tomu, že na to mají speciální tým. Zaměstnat někoho, kdo se vyzná v marketingu a má představu o tom, jak propagovat značku na sociálních sítích, se určitě vyplatí. Budete mít někoho, kdo si s každým příspěvkem dá práci a kdo bude mít čas vymýšlet, co by lidi mohlo zajímat. A v neposlední řadě bude reagovat na dotazy sledujících. To je totiž klíčové.

Buďte aktivní

Mít firemní profil na sociálních sítích není jen o tom, že občas nahrajete fotku nebo sem tam napíšete nějaký příspěvek o tom, co se ve firmě děje nového. Je to i o tom, že budete odpovídat na zprávy zákazníků a reagovat na jejich komentáře.

Když se podíváme na facebookové příspěvky Klenoty, jde jasně vidět, že se o stránku stará Tereza, která často reaguje na komentáře. I když je to třeba jen pouhé děkujeme, dáte tím zákazníkům najevo, že o nich víte a že si vážíte jejich zájmu. Lidé také získají pocit, že za stránkou se schovává někdo s lidskou tváří a ne jen robot, který občas něco zasdílí.

klenota_komentare

Tip: Reagujte na aktuální dění. Například na proběhlém hokejovém mistrovství se přiživila kdejaká média a firmy. Se šperky se zrovna moc spojit nedá, ale Klenota to vychytala s únorovým předáváním Oscarů.

klenota_oscar

Dejte lidem něco navíc

Své fanoušky musíte odměnit za to, že dali vaší stránce lajk nebo že vás sledují. Nabídněte jim něco, co jinde nenajdou – například slevu, kterou získají pouze tehdy, když zadají kód, který si našli na Facebooku, nebo uspořádejte soutěž. Jakmile tohle uděláte, lidé vás budou mít proč sledovat.

Sjednoťte design

Aby si vás lidé lépe zafixovali do paměti, je nejlepší, když se design všech sociálních sítí a webu shoduje. Používejte všude stejné logo a barvy.

twitter

Pamatujte: Sociální sítě nejsou určeny k tomu, aby něco prodávaly. Můžete na nich ale skvěle přilákat další zákazníky na svůj web. To je jejich účel a o to se také snažte. Propagujte své výrobky, chovejte se mile ke svým příznivcům a myslete na to, že z vašeho brandu chcete vybudovat styl, který budou lidé obdivovat.

Komentáře

Nahoru