Dnes vyšlo 1 článků

Klíčová slova

Hned na úvod vás musíme vyvést z omylu. Klíčové slovo může být sice pouze jedno slovo, ale poměrně často se jedná také o sousloví. A k čemu jsou tato slova dobrá? Klíčová slova jsou zásadním faktorem při optimalizaci textu pro vyhledávače.

Jedná se vlastně o slova, která jsou určitým způsobem spojená s produktem, značkou nebo webovou stránkou. Pokud se klíčová slova správně používají, mohou zvýšit návštěvnost daného webu. Díky tomu logicky lze dosáhnout vyšších tržeb.

Klíčová slova jsou úzce spjata s oblastí Search Marketingu a mohou se také používat při tvorbě reklamy. Pokud byste chtěli znát anglický výraz pro klíčová slova, jedná se o termín key words.

Jednoduchý příklad místo zbytečného vysvětlování

  • Petr seká kosou svou zahradu, ale vůbec mu to nejde. Už je nasranej, tak si řekne, že si pořídí sekačku. Sedne tedy k internetu a do vyhledávače (google, seznam, yahoo …) zadá klíčové slovo. Může to být jednoslovný výraz, ale také sousloví. V našem případě to nejspíše bude sekačka, nebo motorová sekačka, případně levná sekačka. Pokud má nějaký prodejce optimalizovaný web pro vyhledávače (SEO), tak se Petrovi zobrazí mezi prvními výsledky hledání a Petr si pravděpodobně koupí sekačku právě od tohoto prodejce.

Klíčové slovo byl původně termín, který se používal ve smyslu dnešních tagů (metadata). Jednalo se tedy o jakési nálepky, které sloužily k značkování a následnému třídění a vyhledávání obsahu. Dnes jsou klíčová slova chápána jinak. Jsou to slova (případně fráze), které se nejčastěji opakují v textu. Jedná se tedy o lingvistické pojetí klíčových slov.

Je důležité říct, že vyhledávače se orientují i podle jiných faktorů, než jen podle hustoty klíčových slov v textu. Může se tedy stát, že ve výsledcích vyhledávání se v horních pozicích objeví i stránky, které klíčové slovo vůbec neobsahují.

Optimalizovat stránku je zkrátka tak trochu alchymie. Aby vaše kroky nebyly úplně náhodné, můžete využít nástroje, které vám usnadní výběr vhodných klíčových slov. Nebo se obraťte na odborníka a ten optimalizuje web za vás.

4 nástroje, které vám pomohou s klíčovými slovy:

Google Trends – Trendy ve vyhledávání klíčového slova ve vyhledávači Google. Vyhledávání lze lokalizovat na konkrétní stát, nebo vyhledávat na celém internetu.

Statistika hledanosti Seznam.cz – Statistika vyhledávacích dotazů na Seznam.cz. Frekvence klíčového slova s nástrojích pro PPC systémy

Google Adwords – U tohoto nástroje je nutné se přihlásit prostřednictvím Google účtu. Následně můžete využít funkci označenou jako „Návrhy klíčových slov“. Tento nástroj doporučí podobná klíčová slova a zároveň zobrazuje i četnost (Celosvětový objem vyhledávání za měsíc a Místní objem vyhledávání za měsíc) a konkurenčnost klíčového slova. Čím konkurenční je klíčové slovo, tím bude i větší cena v PPC sytému a i náklady na SEO. Návrhy i s doprovodnými daty si můžete vyexportovat do souboru.

Sklik – Český reklamní systém vyhledávače Seznam.cz. V sekci Nástroje napíšete klíčové slovo do pole Návrh klíčových. Nástroj doporučí další klíčová slova, zobrazí hledanost, konkurenčnost i průměrnou cenu za proklik v PPC reklamě. Export dat do Excelu lze provést pomocí pluginu do Chrome.

Jak už bylo řečeno, prostřednictvím klíčových slov lze zacílit také reklamu. Díky klíčovým slovům lze ovlivnit, kdy a kde se vaše reklama bude moci zobrazovat. Tím je možné reklamu zaměřit na vhodnou cílovou skupinu. Díky tomu můžete získat nové zákazníky, zvýšit tržby a snížit cenu za reklamu.

Klíčová slova jsou mocná, ale ne všemocná.

 

Komentáře

Nahoru