Dnes vyšlo 1 článků

Tisková zpráva: Klony útočí – falešné antiviry vtrhly do obchodů s aplikacemi

Klony útočí – falešné antiviry vtrhly do obchodů s aplikacemi

Moskva, 15. května 2014

 

Falešné antiviry stále více zaplavují obchody s mobilními aplikacemi. Kaspersky Lab objevila dva takové programy, které napodobují produkty společnosti ve dvou různých oficiálních „app stores“ pro mobilní zařízení.

 

První „fejk“ byl objeven ve Windows Phone Store. To je trochu neobvyklé, protože kybernetičtí zločinci se zaměřují spíše (kvůli jejich oblíbenosti) na Androidy přes Google Play. Falešná aplikace se jmenovala Kaspersky Mobile. Žádný takový produkt ale v portfoliu Kaspersky Lab neexistuje. Podvodníci se zřejmě spoléhali na to, že si nesrovnalosti málokdo všimne. Zájemci o falešnou aplikaci za ni museli zaplatit a její autoři tak měli zisk hned od začátku.

 

Druhý falešný program se objevil v Google Play a nazýval se Kaspersky Anti-Virus 2014. Opět, pro mobilní zařízení žádný produkt tohoto jména v portfoliu Kaspersky Lab není. Screenshot na stránce aplikace byl zkopírován z oficiální stránky produktu Kaspersky Internet Security for Android. Na rozdíl od falešné aplikace na Windows Phone Store se tvůrci tohoto programu neobtěžovali do něj přidat simulaci skenování – funkce se omezily pouze na náhodnou sérii oznámení nad „oficiálním“ logem.

 

Příběh falešných antivirů pro mobily začal s programem Virus Shield v Google Play. Jeden úspěšný podvod inspiroval řadu klonů. Podvodníci, s cílem rychle vydělat na neopatrných uživatelích, prodávají desítky falešných aplikací. Imitují design originálů, ale ne jejich funkcionalitu. Analytici očekávají, že se jich bude objevovat stále více. Bezpečnostní mechanismy obchodů s aplikacemi navíc neumí s těmito podvody uspokojivě nakládat.

 

Více o falešných mobilních antivirech se dočtete na oficiální stránce analytiků Kaspersky Lab.

Štítky:

Rádi bychom vám nabídli prostor pro vaše tiskové zprávy. Pokud chcete, abychom o vás dali vědět, případně o vaší slevové akci, pořádané konferenci, novém produktu a podobně, můžete nás kontaktovat na emailovou adresu redakce@objevit.cz.

Komentáře

Nahoru