Máte lepší webové stránky než konkurence? Proti čemu vlastně stojíte?

Máte lepší webové stránky než konkurence? Proti čemu vlastně stojíte?

Tak máme za sebou články na téma On-Page faktory i Off-Page faktory webových stránek a nyní si povíme o třetí kategorii, která má zásadní vliv na to, na jakých pozicích se budete zobrazovat mezi ostatními výsledky vyhledávání.

Ano, touto třetí kategorií je vaše konkurence. Respektive její schopnosti a snaha být ve vyhledávačích na lepších pozicích než vy.

Jak velká je konkurence ve vašem oboru činnosti?

Zkuste si do vyhledávání zadat obor vaší činnosti – klíčová slova a fráze, pod kterými očekáváte, že vás budou vaši potenciální zákazníci hledat.

Pod políčkem vyhledávání (v případě Googlu) nebo pod výsledky vyhledávání (v případě Seznamu) uvidíte počet stránek, které na daný dotaz vyhledávač nalezl.

Toto číslo vám orientačně ukáže, jaké konkurenci čelíte.

Jak silná je vaše konkurence?

Pokud jste zvědaví, na jaké úrovni je optimalizace webových stránek vaší konkurence, je potřeba jejich webové stránky trochu prozkoumat.

Sepište si seznam vašich největších konkurentů a podívejte se na jejich webové stránky.

Co by vás na webových stránkách konkurence mělo zajímat?

Na webových stránkách vaší konkurence se podívejte na následující:

  • Doména - jaká klíčová slova a fráze používá vaše konkurence v názvu domény.
  • URL adresy webových stránek – má vaše konkurence na svém webu pěkné URL adresy? Nebo jsou adresy jednotlivých podstránek jen nesmysluplnou změtí znaků?
  • Titulky jednotlivých stránek - trochu prozkoumejte různé podstránky webu vaší konkurence a sledujte titulky na jednotlivých stránkách. Má vaše konkurence kvalitně zpracované titulky zacílené na různá klíčová slova?
  • Struktura webu – jakým způsobem má vaše konkurence zpracovanou navigaci a celkovou strukturu webu? Má vaše konkurence kvalitně provázaný svůj web?
  • Obrázky a další grafika - má vaše konkurence vyplněné alternativní popisy a titulky obrázků? Co názvy souborů /obrázků?

Čím kvalitnější je zpracování jednotlivých výše uvedených bodů, tím náročnější bude tuto konkurenci “předběhnout”.

Dále se můžete také (opět spíše spíše orientačně) podívat, na jaké úrovni jsou Off-Page faktory jejich webových stránek – tedy zejména jejich zpětné odkazy.

Můžete vyzkoušet tento online nástroj (zdarma), který vám ukáže zpětné odkazy webových stránekwww.linkdiagnosis.com.

Zde můžete získat cenné informace o tom, kde se vaše konkurence angažuje a kde buduje své zpětné odkazy. Na těchto místech můžete zapracovat také.

Zhodnocení konkurenčnosti prostředí

Čím více máte konkurentů a čím kvalitnější mají tito vaši konkurenti své webové stránky, tím více se budete muset snažit, abyste se jim vyrovnali, či je dokonce předběhli a umístili se na lepších pozicích mezi výsledky vyhledávání.

Konkurence hraje velkou roli, poznejte svou konkurenci, prozkoumejte jejich webové stránky a reagujte na tyto získaná data.

Chcete lepší umístění? Musíte být lepší než ostatní!

Jakub CizmarČtenář: Jakub Čižmař
Zajímá se o internet a internetový marketing, píše články pro webové stránky www.propagacenainternetu.cz a hledá nové možnosti využití internetu pro propagaci a zvýšení prodeje.
Kontakt: jakub.cizmar@seznam.cz | webové stránky

Napište také svůj článek!

Komentáře

Nahoru