Kontextová reklama

Kontextová reklama spočívá v reklamních bannerech, které se zobrazují na základě klíčových slov na stránkách. Díky tomu se osloví přímo cílová skupina. Například v článku o pojišťovnách Vám dole vyběhne banner s reklamou na pojišťovny. 

Tento typ reklamy je zobrazován v závislosti na kontextu reklamy, proto tedy název „kontextová.“ Najdeme ji  na webových stránkách, které mají uzavřenou smlouvu s poskytovatelem. Jedná se především o vyhledávače a velké portály s vysokou návštěvností. které můžou jednoduše reagovat na aktuální obsah a v kontextu zobrazí vhodnou reklamu.

Kontextová reklama slouží jako podpůrná metoda marketingové kampani. Hlavní úlohu zde  úlohu vhodně zvolená klíčová slova charakterizující internetovou reklamu. Ta jsou porovnávána s obsahem  stránky a v případě shod klíčových slov s textem se reklama zobrazí  Internetová reklama může mít textovou nebo grafickou podobu.

Výhody kontextové reklamy

  • nejmasovější oslovení uživatelů webu
  • oslovení cílové skupiny
  • rychlá návratnost investic
  • možnost okamžitého spuštění / zastavení
  • měřitelnost

Nevýhody kontextové reklamy

Při špatně zvolených klíčových slovech se může stát, že se Vaše reklama bude zobrazovat na nerelevantních stránkách a Vy tak neoslovíte cílovou skupinu. Jelikož reklamu umisťuje automat, občas může mít nevhodné konotace. Například při tragickém úmrtí Karla Zicha (zemřel při potápění) bylo u jeho nekrologu kontextovou reklamou nabízeno potápěčské vybavení. 

Cena za kontextovou reklamu Nevýhody

U kontextová reklamy existují různé modely financování:

  • PPC - cena za proklik - nejvhýdonější forma reklamy
  • PPV - cena za zobrazení
  • PPA - cena za provedenou akci
  • PPT - cena za čas

 

Každý to rád bez pravopisných chyb.

Komentáře

Nahoru