Korejce v Praze na kelímek napsali „šourek“, chce se soudit

Korejce v Praze na kelímek napsali „šourek“, chce se soudit

Pražská pobočka známé sítě kaváren Starbucks bude nejspíše v nejbližší době čelit trestnímu oznámení – jeden z pracovníků totiž napsal korejské turistce na kelímek „shourek“ (myšleno šourek). Incident se stal na konci srpna a Korejka ihned kontaktovala korejskou pobočku Starbucks, uvažuje o žalobě a žádá omluvu.

Korejka Yeseul Leeová v příspěvku na Facebooku korejské pobočky kaváren tvrdí, že zažila minulou noc velice nepříjemnou zkušenost v České republice. Ve 20:50 si objednala kávu ve Starbucksu naproti orloji a přestože se jí nikdo na jméno nezeptal, napsal jeden ze zaměstnanců něco na její kelímek a ihned se začal smát se svými kolegy.

Po přípravě kávy si jí zavolala obsluha a řekla, že tato káva je pro ní. Následně se mladá Asiatka snažila přijít na to, co jí zaměstnanec jménem Kuba (dle ní vysoký a s hnědou barvou vlasů) napsal na její kelímek. Ve slovníku zjistila, že tím byl myšlený šourek – v angličtině nutsack. Nejprve požádala Kubu o omluvu, ale on jí řekl, že při své práci nijak nepochybil.

Když si kelímek vyfotila (viz fotka), přišel k ní další ze zaměstnanců a ihned jí ho vyměnil. Tím by možná celá aféra skončila, kdyby se jednalo o českého zákazníka v cizině, který si většinou nechá všechno líbit. Korejku však situace tak rozzlobila (uznejme, že nikde jinde než v Česku by si tohle k zákazníkovi nikdo nedovolil), že zvažuje právní kroky ve věci sexuálního harašení a rasismu. Navíc žádá přímou omluvu od zaměstnanců.

Korejský Starbucks zareagoval na Facebooku v tom smyslu, že předá situaci české pobočce, která jistě tento problém bude brát stejně vážně jako korejský protějšek a že je celou situací znechucen.

Jedná se jistě o spor, kde se střetává naše a korejská kultura. My bychom možná nepodávali ihned trestní oznámení, ale jistě by Vás to též dopálilo, kdyby Vám na kelímek v Asii někdo napsal něco urážejícího a jen využíval toho, že tomu nebudete rozumět. Češi by to nechali být, ale jakmile někdo přijde ze státu, kde spravedlnost funguje, nestačí se divit, co si lidé k sobě bez potrestání dovolí.

Starbucks se k incidentu postavil čelem a to Korejka ocenila

Nutno ale podotknout, že Starbucks situaci bezodkladně vyřešil. Poslal nám následující vyjádření:

Starbucks velmi lituje jednání jednoho ze svých baristů. Tato událost v žádném případě nereflektuje oficiální postoj společnosti a s okamžitou platností byla podniknuta vnitřní opatření, aby již k podobným situacím v budoucnu nedošlo. Zákaznici jsme obratem kontaktovali a setkali se s ní, abychom celou situaci napravili. Během setkání jsme se zákaznici upřímně omluvili, včetně baristů, kteří ji obsluhovali, a ona naši omluvu přijala, celou záležitost tak obě dvě strany uzavřely.

Když jsme kontaktovali samotnou turistku Yeseul Leeovou řekla nám, že omluva byla skutečně upřímná a proto jí také přijala. Rozhodně tím nechtěla naznačit, že by snad Češi byli rasisté – pouze se jí zdá, že v dnešní době po celém světě těchto případů přibývá a proto tento incident chtěla touto cestou napravit. Dále nám napsala, že si jinak výlet do Prahy velice užila a našla si pár nových českých kamarádů.

Bohužel tyto případy, kapsáři a přemrštěné ceny obchodníků a taxikářů vrhají na naše hlavní město poměrně špatné světlo a to může vážně ohrozit jeho vyhledávanost u turistů.

Student vyšší odborné školy sociálně právní. Fanoušek asijské kultury, české historie a italské kuchyně. Člověk, který se snaží psaním přenášet dobrou náladu.

Komentáře

Nahoru