Dnes vyšlo 2 článků

Lednička vám dá potraviny jen za kouzelné slovíčko

Potkali jste v Praze mluvící ledničku, která vás ještě navíc učila anglicky? Že ne? Tak to musíte rychle napravit a podívat se aspoň na video, které dokumentuje její setkání s různými lidmi. A pak si můžete lámat hlavu s tím, jestli by nebylo fajn mít takovou ledničku doma. To by vás přece donutilo naučit se cizí jazyky, kdybyste se česky k jídlu nedostali.

Marks & Spencer vyslal do Pražských nákupních center lednici, která mluvila plynnou angličtinou. Už tím na sebe upoutala dost pozornosti. Ale ještě navíc byla plná čerstvých potravin. Otevřela se však jen po vyslovení toho správného hesla. A aby to bylo stylové, heslo bylo samozřejmě v angličtině.

Kde jste ji mohli potkat?

Lednice se během jednoho dne v září objevila v Novém Smíchově, Palladiu, na Černém Mostě, Václavském náměstí, v Chodově a DBK na Pankráci. Tato místa nebyla pochopitelně vybrána náhodou. Právě zde jsou totiž v Marks & Spencer aktuálně k dostání čerstvé potraviny.
Celá akce měla propagovat nové prodejny s čerstvými potravinami. Původní specializace Marks & Spencer totiž ustupuje a řetězec se začíná stále více specializovat na jiné odvětví.

A jak to probíhalo?

V ledničkách byly čerstvé potraviny od Marks & Spencer. Tyto ledničky vyzývaly kolemjdoucí, aby si z nich něco vzali. Ovšem když se přiblížili, museli splnit ještě jednu podmínku – otevřít dveře ledničky pomocí hesla „fresh“. Komunikovat navíc mohli pouze v angličtině, lednička jiné jazyky neznala. Nutno tedy podotknout, že angličtinu ovládala výborně a skvěle reagovala i na otázky zvědavých kolemjdoucích. Rozhodně se tedy nejednalo o předem naprogramovaný automat.

„Zúčastnilo se několik desítek kolemjdoucích. Prostřídali jsme různé produkty jako hummus, sýry, chlazené kuře, borůvky nebo mrkev,“ dodal Zdeněk Hašek, šéf marketingu Marks & Spencer ČR.

Jak si můžete všimnout ve videu, anglicky mluvící ledničky se nezalekli ani starší lidé, kteří znalosti tohoto jazyka jistě moc nemají. Lednička správně odhadla jejich znalosti a potřebná slova jim předříkávala.

Čí to byl nápad?

Za celou akcí stojí agentura Outbreak. Ovšem skvělý nápad jí mnoho lidí nepřipisuje. Objevily se totiž spekulace o jisté podobnosti s nedávnou kampaní Samsungu, kdy musel mladík hodinu zírat na automat, který sledoval pohyb jeho očí, aby získal Samsung Galaxy SIV.

A ještě jedna zvláštnost tady je. Přestože jsme v Česku, opravdu nikdo si z lednice nevzal více než tu jednu věc, o kterou si řekl.

Zdroje: Buzzmag, Marketing Sales

Komentáře

Nahoru