Mass Effect – Vydej se na dobrodružnou výpravu

 

 

 

ŽánrRPG akce 3rd person akce
Forma: placená hra
Rozsah: samostatná hra
Multiplayer: ne
Datum vydání: 28.05.2008
VývojářiBioWareDemiurge Studios (portovali na PC)
Oficiální stránkyhttp://masseffect.bioware.com/me1/

Mass Effect je kultovním počinem, který můžeme zařadit mezi akční sci-fi RPG. Vstupte do nového světa, který se v ničem nepodobá tomu současnému a otevřete tak první kapitolu příběhu o lidstvu z daleké budoucnosti. Právě v 23. století se celý příběh odehrává. Už dávno máme za sebou první kontakt s mimozemskou rasou a díky své vychytralosti, možná i odhodlání, ale  především kvůli lidské rozpínavosti jsme se stali součástí mezigalaktického vesmírného sněmu. Svůj respekt si teprve budujeme. Po stránce technologického vývoje máme stále co dohánět. John Shepard coby člen speciálního komanda budete mít za úkol zajistit prastarý artefakt na vzdálené lidské kolonii. Eden Prime. Úkol zdánlivě lehký se vymkne kontrole.

Minimální požadavky

OS: Windows XP nebo Vista
CPU: 2.4 + GHZ Intel nebo 2.0 + GHZ AMD
GPU: NVIDIA GeForce 6 series (6800GT nebo lepší)  ATI 1300XT nebo lepší
HDD: 12GB of Free hard disk space
RAM: 1 GB Ram (XP)
DX: DirectX 9.0c
AUDIO: Direct X 9.0c  5,1 zvuková karta doporučeno

 

Mass Effect nabízí ryze nefalšovanou zábavu, která je vystavěna na propracovaném konceptu, příjemné grafice a fenomenální výpravě za dobrem. Vy jako hlavní hrdina patříte mezi elitní vojáky oddílu Spectres. Jako agent máte respekt, sáhodlouhé pravomoci, ale i mocichtivé nadřízené, kteří se nebojí skrze intriky a faleš dosáhnout svého. Spectres patří mezi špičku. Jakmile se dostanete do jejich hledáčku, nemůžete uniknout. Vládnoucí rada používá své vycvičené žoldáky k zastrašení, vydírání a udržení pořádku v nižších vrstvách populace.

První střet na Eden Prime

11-16MassEffect-image35_2_lLidská rasa si začíná budovat pevné místo v mezigalaktické politice. Má své kolonie, snaží se dohnat technologickou propast a rovněž má slovo při řešení důležitých otázek vesmírného dění. Pokud patříte mezi fanoušky sci-fi příběhu s nadupanou atmosférou, tak Mass Effect je jednou z nejlepších ság, které se na herních pultech kdy objevily. Vy jako John Shepard, věrný poskok a podřízený rady dostáváte první úkol, který nevypadá příliš složitě. Na lidské kolonii Eden Prime byl nalezen vzácný a mimořádně starý artefakt, který by pro lidskou rasu mohl znamenat další postup na pomyslném žebříčku váženosti. Právě z těchto důvodů jste vysláni do míst nesoucí název Eden Prime. Zdánlivě snadný úkol se však promění o boj na život a na smrt, když se nad obzorem objeví první letka s rasou robotických bytostí vedenou pro nás zatím neznámou entitou. Je tedy patrné, že o artefakt bude velký zájem.

Mass Effect nabízí špionážní zážitek

Jakmile se vypořádáte s odporem, automaticky budete povýšen a zařazen mezi agenty Spektra s neomezenými možnostmi. Dokonce se tímto posunem vymaníte z područí rady. Budete váženým a zároveň uznávaným symbolem mezigalaktického prostoru. Ihned se stanete hlavním vyšetřovatelem přepadení na kolonii Eden Prime. Postupem času odkryjete různá tajemství, která vás zavedou na velmi zajímavou stopu. Za útokem může stát někdo z řad hlavního sněmu. Korupce prorůstá do nejvyšších sfér a vaše zjištění vás pozvolna dostanou do ohrožení na životě.

RPG hra plná zvratů

mass-effect-2-9-27-2012Mass Effect se řadí mezi novodobé RPG hry. Vývojáři z dílny Bioware brnknuli na správnou strunu a odměnou za to získali zástup nadšených fanoušků. Tato hra se stala kultovní záležitostí, proto není divu, že se od roku 2008 na trh dostali hned dvě pokračování. Grafické zpracování hry je na vysoké úrovni. Příjemně jsou vytvořené i souboje, kde nejde jen o slaboduché střílení, ale musíte využívat i překážek ke krytí. Váš arsenál je složen z celkem 4 zbraní, které vám budou dělat společnost v těch nejnebezpečnějších situacích. Standardní pistole je samozřejmostí, k tomu si přidejte odstřelovací pušku, automat a brokovnici. Další schopnosti se rozdělují dle vašeho počátečního zaměření.  Mezi planetami se pohybujete pomocí vesmírné lodi Normandie a k pohybu po terénu slouží terénní vozítka. Pohyb hráče je zpracován velmi dobře. Klasické ovládání WASD a rozhlížení myší se stává již tradicí. Když k tomu přidáte i perfektní kameru, která vám poskytne vždy nejlepší úhel pohledu, nemůžete jinak než Mass Effect chtít.

 

Hodnocení redakce – 9,5/10

 

1. Najděte majákEditovat

1.1. Promluvte si s kapitánemEditovat

Od Jokera se vydej do komunikační místnosti. Po cestě můžeš pokecat s navigátorem Presslym a před vchodem do komunikační místnosti s doktorkou Chakwasovou.
Odpoví ti na pár otázek.
V místnosti se setkáš nejdříve se spektrou Nihlem.
Promluv si s ním a potom s kapitánem Andersonem.
Po shlédnutí přenosu z planety Eden Prima budeš vysazen se dvěma vojáky na povrchu.

1.2. Vyrazte k místu vykopávekEditovat

Prohlédni si každé zákoutí, může se tam válet třeba opuštěný kontejner a pár věcí do začátku se hodí.
Kousek dál po cestě se poprvé setkáš s nepřítelem a také přijdeš o jednoho člena posádky.
Prozkoumej tělo a podle odpovědi dostaneš nějaké bodíky.

1.3. Pokračujte k místu vykopávekEditovat

Postupuj dál po cestě k nalezišti a připrav se na další útok.
Před nalezištěm zachráníš Ashley Williamsovou, budoucí spolubojovnici a možná i milenku.
Poděkuje ti za záchranu a ty jí můžeš začít lichotit, pokud jí budeš chtít dostat do postele.
Dojdi k nalezišti, postřílej pár ghetských vojáků a dokonči průzkum.

1.4. Prozkoumejte výzkumný táborEditovat

Maják na nalezišti bohužel není, tak hurá do tábora.
Snad tam někdo přežil a mohl by podat patřičné informace.
Před táborem jdi opatrně, čeká na tě malá lest, po eliminaci nepřátel se ocitneš v táboře před uzamčenou buňkou.
Odemknout ji je sranda, ale záleží na konstelaci hvězd.
Uvnitř si promluv s doktorkou Warrenovou.
Dozvíš se, že maják přemístili do vesmírného přístavu a tak nabij zbraně a pokračuj tímto směrem.

1.5. Leťte do vesmírného přístavuEditovat

V přístavu postřílej nepřátelské ghety a vpravo v buňce osvoboď pár kolonistů.
Promluv si s Colem a nešetři otázkami.
Hodně záleží na šarmu, co z něj otázkami vyrazíš.
Na plošince najdeš Nihlovo tělo a za bednami Powella, který se tam před útokem zašíval.
Pořádně ho prokecni a jestli ti Cole řekl jeho jméno, tak od něj dostaneš granáty a nějakou výbušninu.
Powell ti také prozradí, jak zemřel Nihil a máš do konce hry o zábavu postaráno.

1.6. Odjeďte vlakemEditovat

Musíš se dostat k vlaku a tady začíná jít malinko do tuhého.
Postupuj pomalu ku předu a kryj se za bednami, pozor na přehřátí zbraně, je to dost nepříjemné.
Na ghetského ničitele použij schopnost odhození, ovládá ji Kaidan.
Prostřílej se k ovládání vlaku a odjeď.
Na konečné tě mimo nepřátel čeká i deaktivace čtyř náloží v časovém limitu.
Na mapě máš vyznačený maják, mrkni se, kde je a vydej se k němu.
Prozkoumej ho a podívej se, jak jsi to podělal a ještě přivodil Sarrenovi barevné kreace.
Probereš se až po pár hodinách na lodi v přítomnosti Ashley.
Nejen Ashley má o tebe starost, ale i kapitán Anderson, tak si s ním promluv.

1.7. Promluvte si s JokeremEditovat

Po rozhovoru s kapitánem Andersonem vyjdi z ošetřovny, hned v jídelně na tebe čeká Ashley, polichoť jí a vyběhni po schodech nahoru.
Projdi se na můstek a pokecej s Jokerem – a můžeš se vydat do Citadely, je to vlastně takové „hlavní město“ vesmíru. Tímto jsi dokončil prolog a další problémy nastanou v Citadele.

CITADELA – Hlavní úkolyEditovat

2. Usvědčte SarenaEditovat

2.1. Jděte do VěžeEditovat

Vyjdi před velvyslanectví a od Alviny získáš informace o Citadele.
Kousek od Alviny je transportní terminál, pokud nechceš jít pěšky, tak jej můžeš použít. (Po procházce celou Citadelou tam bude míst daleko více.)
Před vchodem do Věže potkáš dalšího svého budoucího parťáka, kterému zrovna sebrali vyšetřování Garruse. Pod schody na tebe čeká kapitán Anderson a doprovodí tě před Radu, kde už marně ječí velvyslanec Udina.
Správně tušíš, jak to dopadlo; musíš získat věrohodné důkazy. Tak se do toho dej!

2.2. Pátrejte po důkazech proti SarenoviEditovat

Přemýšlíš, kde začít? Nějaké indicie máš, třeba alkoholik Harkin; kde by asi mohl být?

3. GarrusEditovat

3.1. Promluvte si s HarkinemEditovat

Harkina najdeš v dolní čtvrti u chlastu v Chorově doupěti.
Od něj se mimo jiné také dozvíš, že Garrus odešel na lékařskou kliniku.

3.2. Běžte na lékařskou klinikuEditovat

Projdi dolní tržiště a dostaneš se do horního, na konci mapy uvidíš průchod na lékařskou kliniku.
Před klinikou si radši ulož hru a vejdi.
Postřílej všechny hrdlořezy a zachráněná doktorka ti poděkuje a hlavně ti prozradí co se stalo.
Další stopa je na světě.

3.3. Získejte spojenceEditovat

Pokecej s Garrusem a máš dalšího parťáka.
Poprvé si můžeš vybrat, koho chceš momentálně do party.
Nyní můžeš jít zlikvidovat Fista, ale doporučuji se seznámit s Wrexem.

4. WrexEditovat

4.1. Jděte za Barlou VonemEditovat

Barlu Vona najdeš ve finanční zóně v bance. Finanční zóna je naproti velvyslanectví za mostem.
Řádně jej proklepni a zase se o kus přiblížíš k získání důkazu proti Sarenovi, dále se dozvíš o lovci odměn Wrexovi, kterého by bylo dobré navštívit.

4.2. Promluvte si s WrexemEditovat

Wrex, jak jsi se dozvěděl, šel k výslechu na akademii C-Sec. Najdeš ho tam v „přátelském“ rozhovoru s důstojníkem C-Sec.
Pokecej s ním a máš dalšího do týmu. Zase si můžeš vybrat borce do party.

2. Usvědčte SarenaEditovat

2.3. Zlikvidujte FistaEditovat

Vydej se do dolní čtvrti. V Chorově doupěti na tebe bude čekat početná skupina nepřátel, tak se s nimi moc nevybavuj.
Před privátem Fista potkáš dva skladníky, které můžeš ukecat aby odešli, záleží na šarmu.
Pokud se to povede, dostaneš nějaké bodíky navíc.
V privátu už na tebe čeká Fist. Je docela silný, tak se moc neukazuj před jeho zbraní a hlavně si dávej pozor na přehřátí vlastní zbraně, je to dost nepříjemné když nemůžeš střílet.
Časem mu dojde dech a vzdá se.
Strč mu hlaveň do ucha a „dobrovolně“ ti prozradí, co ví.

2.4. Zachraňte KvariankuEditovat

Teď začíná závod s časem. Musíš zachránit Kvarianku, na kterou nastražili past.
Na baru na tě čeká zase pár nepřátel, tak je eliminuj a vyběhni z baru.
Dej se chodbou vpravo a za cestovním terminálem vyběhni po schodech nahoru.
Projdi do uličky a pomoz Tali. Poděkuje ti a prozradí, že má důkazy proti Sarenovi
Slíbí, že pomůže a ocitneš se v Udinově kanceláři na velvyslanectví.
Konečně něco, co napraví Udinovi náladu a tobě přidá předposledního člena tvého týmu.

2.5. Vraťte se do VěžeEditovat

Výtahem nebo cestovním terminálem se doprav do Věže.
Pod schody na tebe bude zase čekat kapitán Anderson a doprovodí tě před Radu.
Rada důkazy konečně uzná a Saren má po spektrovství a ty po menším naléhání se staneš prvním pozemským spektrou.

2.6. Promluvte si s velvyslancemEditovat

Otři pot z čela, hlavní lítání po Citadele pomalu končí.
Ještě ti zbývá pokecat si s velvyslancem Udinou a kapitánem Andersonem, kteří na tebe čekají v doku. Do doku se dostaneš druhým výtahem ze C-Sac. Promluv si s Udinou, zjistíš, že kapitán jde do důchodu a ty se stáváš novým kapitánem super lodi Normandie. Tímto hlavní úkoly v Citadele končí a ty se můžeš dát do bádání vesmíru, ale doporučuji splnit nějaké vedlejšky.

CITADELA – Vedlejší úkolyEditovat

1. Skenujte správceEditovat

Před schody vedoucími do sálu rady uvidíš Chorbana sklánějícího se nad správcem.
Po oslovení cosi vykoktá, tak na něj hned nemusíš řvát, příležitost ještě budeš mít. Poví ti, že skenuje správce k vědeckým účelům a nabídne ti, jestli nechceš pomoci.
Pokud přijmeš, dostaneš skener a můžeš začít, je jich 21 po celé Citadele.
Za každého dostaneš nějaké drobné a pár bodíků.

2. Reportérčina prosbaEditovat

Mezi horním tržištěm a lékařskou klinikou na tebe zavolá novinářka Emily Wongová.

a) Pátrejte po informacíchEditovat

Pokud chceš prachy, tak musíš mít oči na stopkách.

b) Předejte optický diskEditovat

Zlikvidoval jsi Fiska? Potom není co řešit a disk máš u sebe, jinak holka musí počkat.
Také jí můžeš za úplatu slíbit exkluzivní interview.

3. Návrat domůEditovat

Před východem z velvyslanectví stojí nešťastný Sámeš Bhatija a naléhavě se domáhá rozhovoru s tebou. V boji mu zabili ženu a armáda mu ji nechce vydat. Jak se zachováš je zcela na tobě.

a) Promluvte si s diplomatemEditovat

Zajdi do salónku, jsou to ty schody proti velvyslanectví a oslov postávajícího Boskera.
Rád tě uvidí, ale jenom chvilku.
Zase záleží na šarmu, buď ukecáš Boskera a tělo vrátí, nebo Sámeše, že tělo je důležité pro výzkum.
Jednou se mi stalo, že jsem neukecal ani jednoho. Bohužel jsem byl, jako v životě, bez šarmu.

b) Informujte pana BhatijuEditovat

Co k tomu dodat.

4. Prorok v prezidiuEditovat

Kousek od výtahu do čtvrtí v oblasti prezidia potkáš podivnou postavu. Vypadá jako chobotnice a jmenuje se Harana, Snaží se kázat, ale to velice vadí důstojníkovi C-Sac

a) Promluvte si s důstojníkem C-SacEditovat

Prokecni důstojníka a zjistíš, že v oblasti prezidia se kázat nesmí a Harana nemá ani koupenou licenci na kázání.

b) Informujte HaranaEditovat

Haran ti také řekne svůj názor, ale dá se říci, že nechápe.

c) Vyřešte sporEditovat

Vyřešení sporu zase záleží na tvém šarmu.
Můžeš Haranovi zaplatit licenci, nebo ho přesvědčit aby odešel.
Také stačí být trochu hrubý na důstojníka a ten, protože s tebou nechce mít žádné problémy, tak odejde a Han může kázat.

5. Asarijská společniceEditovat

Vydej se přes most do finanční oblasti kde najdeš pokoje společnic. Promluv si v předpokoji s Nelynou a po skončení rozhovoru tě přes mobilruku pozve k sobě do pokoje Sha´ira.
Moc se netěš, má jenom problém s bývalým nápadníkem, generálem Septimem, který o ní roznáší drby a různé pomluvy.

a) Promluvte si s generálem SeptimemEditovat

Generála najdeš chlastat v Chorově doupěti v dolní čtvrti.
Promluv si s ním o správnosti jeho jednání a o cti vojáka, pochopí a hned ti zadá další úkol.

b) Promluvte se Sha´irouEditovat

Je velice ráda a vřele ti poděkuje, ale stejně ti nedá.

6. Xeltanova stížnostEditovat

Tento úkol ti zadá generál Septimus nebo samotný Xeltan., který má starosti s prozrazením svéhotajemství a jediný kdo připadá v úvahu je Sha´ira. Generál Septim ti dá důkaz, že to tak není.

a) Promluvte si s XeltanemEditovat

Xeltana najdeš v oblasti prezidia na velvyslanectví vedle kanceláře velvyslance Udiny.
Předej mu důkaz a ubezpeč jej, že pro Septima vypátrat jeho tajemství bylo velice náročné.

7. Ritina sestraEditovat

Zajdi na horní tržiště a tam se dej po schodech nahoru. Na konci chodby je noční klub Flux.

a) Promluvte si s RitouEditovat

U baru si promluv s Ritou; svěří ti obavy o svou sestru Jenny.

b) Promluv si s JennouEditovat

Jenna pracuje jako číšnice v Chorově doupěti, ale také jako informátorka pro C-Sac.
Zajdi za Jennou, ale mluvit s tebou nebude.

c) Vraťte se za RitouEditovat

Za Ritou se dostaneš o něco později.
Při východu z Chorova doupěte do tebe vrazí opilec jménem Chellick a šeptem ti sdělí, že tě očekává, pokud máš strach o Jenny na akademii C-Sac.

d) Promluvte si s ChellickemEditovat

V akademii C-Sac v kanceláři nalevo sedí Chellick.
Nejdříve ti vynadá, ale slíbí, že pomůže pokud pomůžeš jemu.
Potřebuje vystopovat překupníka zbraní.

e) Vyzvedněte zásilkuEditovat

Vyprav se do dolní čtvrti a v dolní tržnici oslov borce jménem Jax.
Přeber od něj zásilku v klidu a hlavně nezatýkat.

f) Vraťte zásilku ChellikoviEditovat

Zásilku od Jaxe dones Chellikovi.
Ten splní slib a postará se o bezpečnost Jenny.

8. Za signálemEditovat

Ve Fluxu za herními automaty v rohu najdeš jeden podezřelý, klikni na něj a máš úkol.
Někdo si přes tento automat stahuje prachy a ty máš zjistit kdo.

a) Stopujte signálEditovat

Další zdroj signálu najdeš v koridoru do jednotlivých čtvrtí v místnosti před výtahem do prezidia.

b) Následujte signál do prezidiaEditovat

Hned vedle nastup do výtahu jedoucím do oblasti prezidia.
Ve finanční čtvrti zajdi do banky a za Barlou Vonem máš další zdroj.

c) Pokračujte ve stopováníEditovat

Obchodní středisko je hned vedle banky, zajdi tam a ve středu místnosti jsou schody nahoru.
Nad schody se dej vpravo a máš to.
Problém však nastane, když zjistíš, že vlastně jde o inteligentní stroj, jehož tvůrce zmizel, ale on ve zlodějně stále pokračuje. Odmítá se s tebou vybavovat a hrozí autodestrukcí.
Jediné co ti zbývá je deaktivace, čas se krátí a on slibuje docela velkou pecku.
Objeví se kolo rozdělené na díly a ty musíš postupně klikat na jednotlivé díly, aby se kola zmenšovala až do úplného zmizení.
Ve středu se objevuje červené nebo zelené kolo podle špatného nebo dobrého kliknutí.
Základ je zapamatovat si postup správného klikání po sobě.

9. Hazardér SchellsEditovat

Po splnění úkolu pro Ritu, pokud zajdeš do Fluxu, budeš svědkem vyhození Schellse z herny pro podvádění. Při rozhovoru s ním se bude hájit, že nepodváděl, ale pouze načítal data na výrobu podváděcího přístroje.
Potřebuje tvoji pomoc, ale to záleží na tvém rozhodnutí.

a) Sken automatůEditovat

Zajdi do herny a 5x za sebou vyhraj, tím doplníš zbytek dat.
V rohu postává majitel Fluxu Donah, můžeš mu sken vydat a Schellse prásknout.
Pokud tam nebude, najdeš ho trsat na parketu, když na něj na parketu klikneš, můžeš si s ním zatancovat.

10. FanoušekEditovat

V horní čtvrti před schody do spodního tržiště potkáš Konráda Vernera tvého věrného fandu.
Potřes mu rukou, dej mu autogram a on tě pozve na panáka. Pokud takto učiníš,najdeš ho zde za nějaký čas znovu a on tě požádá o fotku.

11. Džahlidovy obavyEditovat

V kancelářích akademie C-Sec potkáš Voluského vědce Džahlída, který má strach o svůj život.

a) Promluvte si s DžahlídemEditovat

Zoufale potřebuje pomoc před svým kolegou Chorbanem, který se ho prý snaží zabít.

b) Promluvte si s ChorbanemEditovat

Chorban, kterého najdeš na dolním tržišti, ti řekne, že ho zabít nechce, ale jen potřebuje data jejich společné práce.

c) Promluvte si s DžahlídemEditovat

Podle rozhovoru, který jsi vedl s Chorbanem, můžeš Džahlída zatknout, nebo je dát zase dohromady.
Pokud ho zatkneš a nemáš dokončené skenování strážců, úkol se zruší.

12. Čtvrté sídloEditovat

Při prvním návratu na Citadelu po výstupu z výtahu na tebe bude čekat reportérka Emily Wongová.
Jak budeš odpovídat, záleží jen na tobě, vyhodnocení se dozvíš od velvyslance.

13. Vyjednávačova prosbaEditovat

Na cestě do Fluxu pod schody potkáš závisláka Keclera. Potřebuje si šlehnout a na tobě je sehnat mu fet, nebo mu to rozmluvit. Dá se ukecat, aby se šel léčit.

CITADELA – Hlavní úkolyEditovat

5. Najdi Liaru T´SoniovouEditovat

Hlavní úkoly v širém vesmíru můžeš třeba začít nalezením a osvobozením Liary, která se po svém osvobození k tobě přidá a je to hlavně další potenciální milenka.

5.1. Leťte do Artemis TauEditovat

Liara se nachází na planetě Therum v systému Krossos, přesně tam zamiř s Normandií.
Planeta je pěkně divoká, tak vyber dobře posádku, nasedni do Maka a snaž se dopadnout na všechny čtyři, v tomto případě kola. Máš před sebou celkem dlouhou cestu, tak sleduj čas od času i mapu.
Pozor na terén, který tě rád zahodí do cestu lemující lávy.
Před rafinérií zahni doprava a dostaneš se mezi dvě brány uzavírající cestu..Vylez z auta a uvidíš dvoje dveře, vejdi do levých a najdeš tam ovládání brány.
Na další cestě tě budou obtěžovat ghetské palposty a děla. Po projetí dvou tunelů se dostaneš k úzkému místu, kam se s autem nevejdeš, tak musíš vyrazit po svých.
Prostřílej se k důlnímu táboru a proběhne animačka a náhle nevíš kam dříve.
Pořádně se ukrývej a miř a poté vstup do Protheauských ruin.
Seběhni k výtahu a sjeď dolu, prostřílej se k dalšímu výtahu a použij jej. Na konci najdeš uvězněnou Liaru. Je uvězněna za jakýmsi silovým polem a podle Liary jde vypnout pouze zevnitř. Pěkná blbost!
Pozorně se rozhlédni – a co nevidíš? Ovládání důlního laseru, ale chce to po tobě kód.
To už bys měl znát, je to klikací a zmenšující se kolo.
Po zadání kódu ti umete cestičku za silové pole, promluv si s Liarou a můžeš ji osvobodit.
Žádné velké kecání, země se chvěje tak rychle pryč.
Malé zdržení s nepřítelem a pak rychlý úprk, záchrana na poslední chvilku a vše končí poradou v komunikační místnosti. Liara je poslední, která se k tobě přidá a také potenciální milenka.
Splnění úkolu můžeš, ale nemusíš oznámit Radě; stejně mají po každé plno keců.
Po každém splnění hlavního úkolu je dobré se projít mezi posádkou a pokecat s nimi.

Feros – hlavní úkolyEditovat

6. Útok gethůEditovat

Tvým dalším cílem může být planeta Feros, kde kolonii lidí obsadili gethové .Tvůj úkol je jasný osvobodit kolonii od nepřátel.

6.1. Jděte na FerosEditovat

Po přistání na planetě si vyber dva členy týmu, kteří tě budou následovat a vydej se na průzkum.

6.2. Promluvte si s Fai DanemEditovat

Kousek od lodi se setkáš s prvním osadníkem, promluv si s ním a pošle tě za šéfem kolonie Fai Danem. Při rozhovoru je osadník zabit gethy a tebe čeká první boj na planetě.
Další souboj následuje na schodech, a tak se radostně dostaneš do centra kolonie.
V zadní části jakéhosi náměstí najdeš Fai Dana. Promluv s ním, ale zase tě nenechají gethové na pokoji. Postřílej je a pokračuj po schodech do věže; jak ti ještě stačil Fai Dan říci, je tam velká koncentrace gethů a je potřeba eliminace těchto potvor.

6.3. Zastavte gethy ve věžiEditovat

Vyběhni po schodech do věže a postřílej početnou skupinu gethů.
Dej si pozor na gethského ničitele, použij na něj odhození – to celkem zabírá.

6.4. Informujte Fai DanaEditovat

Po úspěšné likvidaci gethů zajdi dokončit rozhovor s Fai Danem. Pořádně ho proklepni a dozvíš se o dalších problémech kolonie.
Mimo jiné tě také pošle za lidmi, kteří odpovídají za vodu, jídlo a energii, ale o tom ti povím ve vedlejších úkolech.

6.5. Dostaňte se k sídlu ExoGeniEditovat

Vyběhni po schodech k výtahu a sjeď do prothearského vzdušného koridoru, kde na tebe čeká auto.
Nastup a vydej se na cestu směrem k sídlu ExoGeni. Za branou shlédneš animačku lodi trousící nepřátele, tak naláduj kanón a pusť se do nich.
Při jízdě autem dávej pozor, protože se při najetí na překážku chová jako koza a ty můžeš lehce skončit mimo jízdní dráhu. Pokračuj stále ku předu, zabloudit nemáš kde.
Projedeš pár bran a dostaneš se do budovy, kde musíš vyjet do horní místnosti a tam zachytíš vysílání uprchlíků.
Můžeš tam zajít hned nebo to nechat, až se budeš vracet, ale protože tam dostaneš vedlejší úkol, zajdi tam hned. Nastup do auta a pokračuj do další budovy, v které je tvůj cíl.
Do budovy se autem nedostaneš, ale můžeš dírou ve zdi postřílet z auta gethy.

6.6. Prozkoumejte sídlo ExoGeniEditovat

Vylez z auta, prolez dírou a pokud se ti nepodařilo pozabíjet všechny nepřátele, máš teď možnost.
Otevři dveře do místnosti a jsi mrtvý.
Čeká tam na tebe gethský pal post zatím v nehybném stavu, ale dotkni se něčeho nebo na něj vystřel a rychle se probere a je dosti nepříjemný. Můžeš se jej pokusit zabít a nebo tam nelez.
Proti těmto dveřím jsou další, ale opatřené silovým polem a tak jediná cesta je propadlištěm.
Seskoč dolů a dostaneš se na smetiště, kde potkáš ztracenou Lizbeth Baynhamovou.

6.7. Prošetřete záhadný signálEditovat

Promluv s ní a dostaneš přístupovou kartu k terminálu. Dveřmi projdi do hlavního patra a vyběhni po schodech, na patře uvidíš velitele korgana hádajícího se s terminálem.
Terminál jej upozorní, že by měl odejít a nezdržovat další, otočí se a ty jsi poslední co v životě uviděl. Díky kartě od Lizbeth dostaneš pár informací o jakési problémové kytce.

6.A. ThorianEditovat

Po skončení rozhovoru s terminálem ti naskočí další hlavní úkol.

6.8. Vypněte silové poleEditovat

Aby se ti podařilo vypnout silové pole musíš splnit další úkol a musí se ti to povést jinak se s toho baráku nedostaneš.

6.9. Zničte pařáty lodě gethůEditovat

Jdi chodbou a na konci skoč do místnosti, je tam jakási zářící koule.
Jediným východem projdi do další, kde tě napadnou, postřílej je a projdi do horního patra, kde najdeš i mimo nepřátel ovládání vrat. Klikni na panel a objevíš upozornění o poruše vrat a to by se dalo využít. Musíš dosáhnout tlaku mezi 31-34, kdy se vrata zavřou velkou silou. Jak tedy na to?
Polevé ruce máš pět uzávěrů, každý dává jiný tlak a ty je musíš nastavit na tlak 31-34.
Od sebe klikni na druhý, třetí a pátý.
Objeví se nápis „pozor – vysoký tlak“ a ty klikni na ovládání dveří.
Proběhne animačka padající lodi a vypadnout bys měl i ty.

6.10. Opusťte ExoGeniEditovat

Vydej se do hlavního patra, kde na tebe čeká Lizbeth, promluv si s ní. Od Jokera dostaneš varování, že se blíží gethové.

6.11. Promluvte si s uprchlíkyEditovat

Na zpáteční cestě se zastav u uprchlíků a promluv si s Ethanem Jorgem.

6.12.Vraťte se do Žutovy nadějeEditovat

Před odjezdem do Žutovy naděje také s Julianou Baynhamovou.
Juliana ti poradí, pokud nechceš kolonisty, které ovládá ta divná kytka, postřílet, aplikuj si na granáty protithorianské vylepšení, které ti dala.
Po cestě potkáš pár nepřátel, ale neměl bys mít s nimi žádný problém.
Dojeď k bráně a tady musíš dávat pozor kdo je kdo.

6.13. Minimalizujte ztrátyEditovat

Po otevření vrat se na tebe vrhnou klonové a to jsou nepřátelé, tak je pozabíjej.
U dveří do Žutovy naděje jsou tři osadníci a pokud nehraješ za gaunera, tak je nezabíjej.
Máš dvě možnosti, granáty nebo je v boji na blízko omráčit zbraní.
Společníkům samozřejmě musíš ten rozkaz upřesnit.
Probojuj se do srdce kolonie a vedle jakési buňky najdeš ovládání jeřábu, použij ho.
Prostřední buňka se odklopí a objeví se schody.
Sestup po schodech a konečně budeš moci přičichnout ke kytičce.

6.14. Zničte ThorianaEditovat

Při prvním setkání kytka vyzvrací svého mluvčího, ale je to arogantní blb, tak jej zastřel.
Abys kytku zlikvidoval, musíš ustřelit její kořenové úchyty a každý bude chránit dosti nepřátel.
Je tam pět kořenů v pěti patrech a v každém patře bude kytka dosti zvracet tvé nepřátele, kteří prskají nějaké svinstvo, a proto doporučuji vybavit sebe i ostatní protichemickým implantátem.
Po zničení posledního kořenu kytka vyzvrací Shialu, která vypadá jako by jí nebylo moc dobře.
Vypoví ti svůj příběh a za odměnu ti předá šifru, což jsou jakési vědomosti.

6.15. Kolonie zachráněnaEditovat

Shiala se přidá k osadníkům, aby pomohla a tobě už zbývá jenom promluvit s Julianou, rozloučit se a nalodit se na Normandii.

Feros – vedlejší úkolyEditovat

Pokud se ti bude chtít, můžeš na Ferosu splnit i pár vedlejších úkolů.

1. Gethové v tunelechEditovat

Tento úkol ti zadá sám šéf kolonie Fai Dan. Potřebuje se zbavit gethů, kteří na ně stále útočí.

a) Najděte gethyEditovat

Vydej se do tunelů pod Žutovou nadějí. Před schody do věže se dej vpravo a po schodech dolů.
Prostřílej se chodbou až do místnosti s vysílačem, namiř na něj a objeví se cílový bod.
Na konci tunelů stojí Lan Newstead, promluv si s ním, vypadá sice jako cvok, ale cosi se snaží naznačit, později o něm promluv s Fai Danem.

b) Oznam zničení vysílače Fai DanoviEditovat

Vrať se zpátky a dobrou zprávu předej Fai Danovi.

2. Přívod vodyEditovat

Na začátku kolonie opravuje potrubí Macha Doyleová a pokud ji oslovíš požádá tě o obnovení toku vody. Na začátku chodby v tunelech je první ventil, kliknutím na něj ho zapneš.

a) Najděte další ventilyEditovat

V té samé chodbě najdeš další dva, otevřít a voda teče.

b) Informujte obyvatele Žutovi nadějeEditovat

Stačí informovat Doyelovou.

3. Varrení masoEditovat

Lidé v kolonii hladoví – o tom ti může povyprávět Davin Reynolds, který se opírá o futra v buňce.

a) Nalezněte alfa varrenaEditovat

A zase zpátky pod Žulovou naději, v lokaci Zřícená silnice se na tebe vrhne celá smečka
Pozabíjej je a nezapomeň na toho hlavního.

b) Informujte obyvatele Žutovi naděje.Editovat

Zase o tom stačí říci Davinovi.

4. BaterieEditovat

Baterie potřebuje May O´Connellová na začátku kolonie.

a) Nalezněte baterieEditovat

Baterie vytáhneš ze starého auta v lokaci Zřícená silnice, kde jsi zabíjel varreny.

b) Vraťte baterie do Žutovi nadějeEditovat

Odevzdej je May

5. Záchrana datEditovat

Tento úkol dostaneš po cestě do ExoGeni při návštěvě uprchlíků.

a) Nalezněte konzolyEditovat

Mezi uprchlíky stojí technik Gavin Hossle, promluv s ním a poprosí tě o nalezení a stažení dat z jeho konzole. Konzoli najdeš na konci slepé chodby v horním patře, ale musíš mít od Hassleho úkol zadán, jinak nebudeš mít povolen přístup.

b) Doneste Hosslovi jeho OSDEditovat

Zastav se u uprchlíků a odevzdej Hosslovi OSD, pokud se ti tam nechcem najdeš jej po skončení záchranné mise mezi ostatními v srdci kolonie.

Noveria – Hlavní úkolyEditovat

7. Plány gethůEditovat

Od Rady jsi dostal tip na další planetu, kde gethové dělají problémy. Je to planeta Noveria, tak nastartuj Normandii a hurá na cestu.

7.1. Leťte na NoveriiEditovat

Po přistání na Noverii si vyber dva společníky a odhodlaně vyklusej z lodě.
Za první zatáčkou tě zastaví část místního výboru v čele s Maeko Matseovou, která tě osloví a posléze se tě bude snažit odzbrojit.
Naštěstí v pravý čas přijde tvá identifikace a Maeko od toho upustí, ale stejně tě nemají rady.
Zajdi za Giannou Parasiniovou a dozvíš se mimo jiné, že se tu objevila matriarcha Benezia.

8. Matriarcha BeneziaEditovat

Tato poradkyně Sarena pouze zanechala v garážích pár beden a odletěla na Vrcholek 15.

8.1. Na Vrcholek 15Editovat

Bohužel, ve sledování Benezie nemůžeš zatím pokračovat, dokud nepromluvíš se správcem, který ti může vydat povolení k odletu.
Správce Anolejsema najdeš v jeho kanceláři na náměstí Port Hanshanu.
Bavit se s tebou moc nebude a tak musíš hledat pomoc jinde.

9. Opusťte Port HanshamEditovat

To se sice lehce napíše, ale bude to stát nějaké běhání, tak kam to bude nejdříve?

9.1. Správce AnoleisEditovat

Tady jsi už byl a od něj se povolení nedočkáš.

9.2. Kámen úrazuEditovat

Po odchodu od správce Anoleise se zastav u Gianny a ta ti dá naději v nějakém úředníkovy firmy Synthetie Insights.

10. Lorik Qui´inEditovat

Lorik má konflikt se správcem Anoleisem a hlavně má právo ti vydat povolení, ale co za to?

10.1. Promluvte si s Lorikem Qui´ilinemEditovat

Lorik sedí u stolečku na baru. Je to napříč přes náměstí od kanceláře správce.

10.2. Lorikovo dilemaEditovat

Svěří se ti, že byl vyhozen z práce, ale má důkazy o zkorumpovanosti správce, ale bohužel ve své kanceláři, která je dobře hlídaná, ale pokud je přineseš, dostaneš od něj propustku

10.3. VloupáníEditovat

Do kanceláří Synthetic Insights použij výtah. Promluv si se stráží a oni budou dělat, že tam nejsi – až na pár jedinců. V Lorikově pracovně stáhni data a vydej se na zpáteční cestu, ta bude o něco složitější. Dostavila se šéfka a ta tě nemá ráda.
Bohužel se musíš prostřílet.

10.4. Důkazy v rukávuEditovat

Nahoře u výtahu na tebe čeká Gianna a požádá tě o návštěvu ještě před tvým setkáním s Lorikem.
Stojí u hotelu kousek od Lorika.

10.5. GiannaEditovat

Zastav se za Giannou u hotelu a pokecej s ní a překvápko je na světě.
Gianna pracuje jako tajný agent pro vnitro a zde vyšetřuje mohutnou korupční záležitost.

10.6. Giannin návrhEditovat

Chce po tobě celkem maličkost, Lorikovy materiály a hlavně, aby svědčil a to je tvoje práce.
Povolení dostaneš i od Gianny, tak proč to nezkusit.

10.7. Lorik souhlasíEditovat

Jak už udává sám název, Lorika jsi ukecal. (Záleží na šarmu).
Doběhni s touto radostnou zprávou za Giannou, která už na tebe čeká u stolu před pracovnou správce Anoelise. Oznam jí tuto novinu a proběhne zatčení pana správce.
Poděkuje ti a slíbí pivo.

9. Opusťte Port HanshanEditovat

Naděje umírá poslední.

9.3. Povolení ke vstupu do hangáruEditovat

Povolení jsi dostal za prokázané služby, buď od Gianny nebo Lorika.

8.A. Matriarcha BeneziaEditovat

Nyní už by nemělo nic bránit v dalším sledování Benezie na Vrcholek 15.
Z náměstí sjeď výtahem dolů ke garážím a před vstupem potkáš šéf technika Lilihienaxe.
Promluv si s ním a měl by ti naskočit další hlavní úkol. (Mám takoví nejasný pocit, že od něj se dá také sehnat povolení). Pokračuj dál a u vchodu do garáží, ukaž stráži bumážku a otevřou se ti vrata do dalšího dobrodružství.Vejdi se zbraní v ruce a odpověz střelbou na zrádný útok gethů.
Chvilka divení, kde se tam mohli vzít a oni se tam svezli v bedýnkách matriarchy Benezie.
Pořádně se oblékni a naskoč do auta a můžeš vyrazit směr Vrcholek 15.
Projeď Aleutským údolím a po cestě si můžeš ulovit pár gethů, ale hlavně dávej pozor na cestu.

11. Vrcholek 15Editovat

Konečně se ti podařilo zdolat mrazivou krajinu a dorazil jsi k dalšímu z mnoha cílů tohoto dlouhého a nebezpečného putování.

11.1. Záhadné historkyEditovat

Bylo přerušeno veškeré spojení s Vrcholkem 15 a tvým úkolem je uvést vše na pravou míru.
Po vstupu na tebe zaútočí podivní brouci a cestou do kafeterie dostaneš hlášení, že objekt je vážně poškozen.

11.2. Počítače poškozenyEditovat

Potřebuješ informace, proto musíš nejdříve opravit virtuální inteligenci „Mira“.
Do místnosti se dostaneš výtahem a kousek dál v kruhové místnosti sjedeš přímo k jádru.
Jádro potřebuje opravit a nabízí se ti dvě možnosti, rovná stovka omnigelu, nebo ruční oprava.
Před sebou vidíš tři řady různě velikých desek, u první řady prosvětlené. Je to celkem jednoduché, desky z první řady musíš dostat do třetí řady.
Po opravě a zapnutí se ti objeví Mira a konečně se dozvíš co dál.

12. Opravte pozemní spojeníEditovat

Mira zjistila další poškození, která je třeba opravit.

12.1. Obnovte pozemní spojeníEditovat

Potřebuješ odjet vlakem, ale ten nejede, tak musíš přiložit ruku k dílu.
Výtahem se doprav na střechu a budeš napaden, ale nezoufej, společníci tě v tom nenechají.
Postřílej brouky a asi ve středu střechy se nachází spínač, klikni na něj a sláva vlaky už zase jezdí.

13. Oprava reaktoruEditovat

Pozemní spojení jsi opravil, ale škod je tady daleko víc.

13.1. Opravte přívod palivaEditovat

Výtahem dojeď k reaktoru, je označený na mapě. Nic nového jen další útok různé havěti, která se ti snaží překazit plány. Probij se ke spínači a zapni jej. Další fuška na cestě za Beneziou je za tebou.

14. KontaminaceEditovat

Dostat se k vlaku je problém a Mira ti moc nepomůže. Dekontaminační komora, kterou musíš cestou k vlaku projít, je zavřená.

14.1. Vyčistěte komoruEditovat

Při prvním hraní jsem dal Miře rozkaz a poslechla, po druhé se na mě vykašlala a já to musel udělat ručně, ale žádný problém. Stačí aktivovat plasmové trysky a brouci jsou mrtví, tedy ne úplně všichni. Pár jich tam zůstane až do tvého příchodu.

8. B. Matriarca BeneziaEditovat

Po úmorné opravářské činnosti je tvou zásluhou konečně Vrcholek 15 zase funkční a ty můžeš odjet vlakem do další stanice.

8.2. Do stanice TrhlinaEditovat

Další zastávka je ve stanici Trhlina. Vystup z vlaku a porozhlédni se. Je tu sice pár dveří, ale zatím můžeš použít jen jedny.
Nastup do jediného výtahu, který dokážeš otevřít a ten tě dopraví do vědecké stanice.
Promluv si s kapitánem Ventralisem a nezapomeň zdůraznit jeho odvahu.
Dostaneš od něj důležitou přístupovou kartu.
Po skončení rozhovoru na vás vtrhnou brouci. (Nevím jak tobě, ale mě to tady pokaždé spadne a tak můžu zastřelit pouze jednoho brouka. Druhého musím nechat ostatním.)

8.3. Do super laboratoříEditovat

Proběhni se zpátky ke stanici a vedle je výtah do super laboratoří.

15. Super laboratořeEditovat

Karta od kapitána Ventralise ti pomůže mimo jiné také otevřít tento výtah.

15.1. Spusťte čistěníEditovat

Ve středu místnosti prokecni Jardu Tartakovskýho, řekne ti celkem to, co potřebuješ vědět, ale nestačí dokončit. Za ním se objeví brouček a klesne mrtvý klouček.

15.2. Aktivační kartaEditovat

Dojdi k terminálu a Mira ti řekne, že přístup máš, ale něco ti k aktivaci chybí, a to kód.

15.3. Kód ZískánEditovat

Kód jsi získal nebo stále můžeš získat z mrtvého těla Jardy Tartakovskýho.

15.4.Čistění spuštěnoEditovat

Skoč za Mirou, zadej jí kód a ona tě informuje o spuštění čistění.

15.5. Kód OmegaEditovat

Po spuštění čistění moc času nemáš, tak rychle padej do výtahu.
Moc se nezdržuj s brouky, střílej akorát ty, co ti překáží v úniku a hlavně se radši ani nedívej na kompas, který je tak trochu červený. Ve výtahu si konečně můžeš oddychnout.

8.C. Matriarcha BeneziaEditovat

Bylo by už na čase ji chytit, tak konec flákání a do akce, to znamená zpátky.

8.4. Zpět do stanice TrhlinaEditovat

Pomalu se blížíš do finále na této planetě a Trhlina je právě to místo, kde se poslední, krutá nebo možná i milosrdná řež odehraje.

16. Stanice TrhlinaEditovat

Tak a jsi na místě, ale ještě ti zbývá matriarchu Benezii najít.

16.1. Zapečetěné laboratořeEditovat

To je místo setkání a to nejen s matriarchou, ale i s královnou rachni.
Laboratoře hlídá množství stráží a je na tobě jakou cestu zvolíš: tichou, nebo budeš zabíjet.

8.D. Matriarcha BeneziaEditovat

Konečně jsi se střetl s dlouho sledovanou matriaechou, ale je zatím skoupá na slovo.
Ze začátku místo mluvení na tebe posílá jednoho nepřítele za druhým.
Dole v pravém rohu je ukazatel, který ti ukazuje kolik vlastní ještě sil, časem podlehne a začne mluvit. Dokonce na čas potlačí Sarenův vliv na ní a skutečně ti pomůže.
Po dovršení rozhovoru se zase stane nepřátelskou a musí se zabít, ale to není stále vše.

16.A. Stanice TrhlinaEditovat

Ve stanici Trhlina nenajdeš jenom matriarchu, ale i královnu rachni. (To jsou, nebo spíš byli ti brouci). Královna s tebou promluví pomocí mrtvého nepřítele a vysvětlí celou situaci.
Nyní je na tobě co uděláš.
Můžeš s ní praštit do nádrže s kyselinou a tím ji zabít a nebo ji věřit, že už bude hodná a zachovat tak celý jedinečný druh. Jakkoli se rozhodneš, na Radu to stejně dojem neudělá.

8.E. Matriarcha BeneziaEditovat

Poslední rozloučení se zesnulou.

8.5. Mise dokončenaEditovat

Teď už jen stačí dojít k vlaku a nasednout, ocitneš se v informační místnosti, kde jako líté lvice se do sebe pustily dvě žárlivé sokyně v podobě Liary a Ashley. Je pravda, že jsem ty chudinky pumpoval obě a teď mi je stydno.
To byla jen malá odbočka, ale co pravda jest, že další planeta tebou zachráněna byla.

Noverie – vedlejší úkolyEditovat

Na Noverii jsem vedlejšku našel jen jednu.

1. ŠpionážEditovat

V mezipatří u východu z výtahu stojí a na tebe pokřikuje Mallene Culisová.
Potřebuje vyhledat špínu na Rafaela Vargase. Záleží na tobě, jestli na to máš žaludek.
Splníš, dostaneš prachy, 500, a když se ozveš, tak 750 a body k odpadlíkovi.
Nesplníš úkol, tak nedostaneš nic, ale budeš mít dobrý pocit a body k ochránci.

a) Udržujte rozhovorEditovat

Od Mallene dostaneš zařízení, které se při rozhovoru s Rafaelem nabourá do jeho sítě, ale musíš vydržet v rozhovoru s ním až do pípnutí toho zařízení.

b) Napíchnutí se zdařiloEditovat

Po pípnutí se slušně rozluč a upaluj si pro odměnu.
Pokud se držíš tohoto návodu, tak jsi zjistil, že se ti nakupilo spousta vedlejších úkolů.
Záleží pouze na tobě jak se rozhodneš.

Virmir, Ilos a Citadela – Hlavní úkolyEditovat

17. VirmirEditovat

Další zprávy o Sarenovi by ti mohla podat průzkumná jednotka salarianů na planetě Virmir.

17.1. Leťte na VirmirEditovat

Planetu Virmir najdeš ve hvězdokupě Sentury Omega v systému Hoc.
Po příletu vyber lidi a nastup do auta, zabloudit zde nelze, tak se dej na cestu.

17.2. Zničte protileteckou věžEditovat

Mezi tebou a protileteckou věží tě čeká celkem dosti nepřátel, ale zničit je z auta by neměl být problém. U první brány musíš z auta ven a zbytek vystřílet pěšmo. Po eliminaci všech nepřátel ti přestanou rušit radar. Projeď bránou a za první zatáčkou na tebe zaútočí gethský kolos.
Schovej se za skálu a po každém výstřelu z děla, než znovu nabiješ, zajeď zpátky. Druhá brána je chráněna o něco lépe, tak se snaž vystřílet z auta co nejvíce nepřátel, potom vystup a dodělej zbytek. Na konci chodby vypni protileteckou věž a nezapomeň si otevřít bránu.

17.3. Zamiřte do tábora salarianůEditovat

Před tebou je třetí a poslední brána před táborem salarianů a je to stejné jako u předchozích dvou bran. Postřílej nepřátele a otevři si bránu. Cestou do tábora dostaneš od Jokera hlášení o úspěšném přistání.

17.4. Promluvte si se salarianyEditovat

Promluv si s velitelem průzkumného oddílu kapitánem Kirrahem. Dozvíš se pár novinek a hlavně co bude následovat.

17.A. Sarenův plánEditovat

Po rozhovoru s kapitánem ti naskočí pokračování hlavního úkolu a jeden vedlejší.
Od kapitána se dozvíš o léku na kroganský genofág, který Saren objevil a využívá jej k nalákání kroganských válečníků.

17.5. Připravte se na útokEditovat

Znova si skoč promluvit s kapitánem, bude potřebovat přidělit jednoho s tvých lidí ke své jednotce jako koordinátora.
Kdo to bude, se musíš rozhodnout sám a dostaneš možnost si vybrat náhradu.

17.6. Pronikněte do Sarenovy základnyEditovat

Od tábora bohužel už musíš po svých, tak namasíruj nohy a vydej se ke komunikační věži.
Ve věži můžeš začít s pomocí kapitánově jednotce proti gethům. (Je popsán mezi vedlejšími úkoly).
Probojuj se k výzkumnému středisku.

17.7. Zničte protiletadlová dělaEditovat

Projdi do objektu; s odblokováním druhých dveří ti pomůže jeden s členů týmu. Zde můžeš splnit další část vedlejšího úkolu, musíš se rozhodnout zda zapneš nebo vypneš alarm.
Vypnutím alarmu přetáhneš většinu nepřátel na sebe.
Prostřílej se údržbou a zamiř do kanceláře ochranky, odtud si můžeš prohlédnout zadržovací cely.
Jsou tam nějací vězni a jestli je propustíš, záleží na tobě.
Po schodech nahoru jsou zadržovací cely „B“ a zde, jak ti správně radí kolega z týmu, raději neriskuj.
Projdi laboratoří a vstup do místnosti ochranky, kde potkáš Ranu Thanoptisovou a promluv si s ní.
Rana ti otevře cestu dál.
Přivolej výtah a sjeď dolů, dostaneš se k druhému majáku. (První jsi našel na planetě Eden Prima).
Klikni na něj a po vstřebání vědomostí se poprvé setkáš se smrťákem a znova proběhne přátelská rozmluva. Projdi delší chodbou k chovnému zařízení a tam konečně vypni to dělo.

17.B. ÚtokEditovat

Zbývá ještě jedna protiletecká věž, po jejím vypnutí může konečně Joker dopravit bombu na určené místo

17.8. Zničte poslední protileteckou věžEditovat

Vejdi do výtahu a sjeď dolů a projdi na druhou stranu k bráně. Bránou se dostaneš na prostranství s bombou. Zde se musíš zase rozdělit, někdo musí aktivovat bombu a ty máš stále vypnout věž.

17.9. Kryjte KaidanaEditovat

Vyber si nového kolegu a vydej se za věží, ale daleko nedojdeš a budeš se muset rozhodnout koho obětovat.

17.10. Vraťte se na místo pro bombuEditovat

Pokud se rozhodneš pro Kaidana, bude to jiný úkol, ale já se rozhodl pro krásnou Ashley.
Upaluj na místo pro bombu, které bylo napadeno gethskými posilami.
Zlikviduj je a promluv si se Sarenem, potom si na něj chvíli zastřílej a proběhne animačka, objevíš se na lodi v zasedačce a tím jsi zdárně dokončil další hlavní úkol.

18. Závod s časem: vládceEditovat

Pomalu, ale jistě se dostáváš do finále této skvělé hry a Saren je stále krůček před tebou.

18.1. Najděte převaděčEditovat

Musíš prohledat půlku vesmíru, abys našel převaděč, ale někteří lidé ti prostě nepřestanou házet klacky pod nohy.

18.2. Podejte hlášení RaděEditovat

Radu sice tvoří ti nejlepší, co vesmír dal, ale jsou zabedněnější než poslední rachni.
Je dosti divné, že spektru, který si vlastně může dělat co chce a jen omezeně podléhá Radě, zastaví jakýsi lidský velvyslanec Udina. Normandie je zablokovaná v doku a nebezpečí se rychle blíží. Jak toto zapeklité dilema vyřešit?

18.3. Uteč z CitadelyEditovat

Jo, to se lehko řekne, ale jak?

18.4. Setkejte se s AndersonemEditovat

To je pravda, Anderson by mohl pomoci. Máš s kapitánem rezervovaný stůl ve Fluxu, tak rychle za ním, ať zbude čas na panáka.
Promluv si s ním a navrhne ti pomoc, sice pro něj smrtelně nebezpečnou, ale jiná možnost není.
Normandii odblokuje z Udinova počítače. Domluveno a rychle do doků a na Normandii.
Chvilka napětí při pohledu na červenou kontrolku, Anderson nezklamal a máš zelenou, tak rychle pryč.

18.5. Leťte na IlosEditovat

Před příletem na Ilos, za tebou přijde ta, které jsi se po celou dobu dvořil.
Dál je to na tobě, do toho ti snad kecat nemusím.

19. Ilos: najděte převaděčEditovat

Vyhodí tě z Normandie v Maku, Sarenovi pomalu na hlavu, ale ten se ukryje v jakémsi bunkru a zablokuje ho za sebou.

19.1. Dostaňte se přes zabezpečeníEditovat

Potřebuješ se dostat přes zabezpečená vrata do archivu. Vylez z auta, otoč se zády k vratům, sundej zbraň z ramene a můžeš vyrazit.
Prostřílej se náměstím a dojdi na nádvoří, druhým výtahem sjedeš do bezpečnostní stanice.
Můžeš aktivovat gethské palposty, ale k ničemu to nebylo.
V bezpečnostní místnosti najdeš poškozený hologram a po jeho aktivaci ti přijde hláška o vypnutí bezpečnostního systému vrat.

19.2. Vstupte do archivůEditovat

Výtah který jsi použil pro cestu do bezpečnostní stanice je neaktivní, ale kousek od stanice se aktivuje jiný. Vyjedeš tím prvním, který jsi minul po cestě tam.
Nastup do auta a můžeš vyrazit po Sarenově stopě. Auto tady moc nehoň, protože je tu trochu jiná přitažlivost. Pokračuj stále vpřed, až tě zadrží ochranné pole. Vylez z auta a vpravo projdi do výtahu. Na konci chodby aktivuj Vigila, je to nějaká umělá inteligence. Vyzpovídej jej a projdi všechny otázky, jinak tě kolega upozorní na neúplnost vědomostí od Vigila.
Hlavně ti konečně prozradí, co to vlastně ten převaděč je.

18.A. Závod s časem: převaděčEditovat

Převaděč, jak jsi se od Vigila dozvěděl, je vlastně tajný vchod do Citadely

18.6. Zachraňte CitadeluEditovat

Pomalu se prokousávej dlouhou chodbou zákopu, až uvidíš převaděč raději si hru ulož a popojeď kousek na kopec.Snaž se auto zastavit rovně.
Proběhne animačka a po skončení ti naskočí čas. Musíš projet chodbou, potom mezi nepřáteli a trefit se na čas do převaděče. Na ovládání auta se moc nespoléhej a na zatáčení ve větší rychlosti raději zapomeň. Nejlepší, co jsem vyzkoušel, je co nejrychleji sjet s kopce. U malého skokánku na konci přibrzdit a pomalu jej sjet. Přes vodu opatrně a potom do převaděče sešlápni plyn až k podlaze. Na nepřátele se samozřejmě vykašli. Projel jsem to i rychle, ale to musí být klika, jinak tě to rozhodí. Převaděč s tebou praští do Citadely, auto je na sračky, ale stejně dál musíš po svých.
Doběhni do výtahu a proběhne další animačka. Výtah se po chvíli zasekn a ty se objevíš na začátku údržbářské šachty. „S puškou v ruce, s ohněm v srdci“ proběhni šachtou a dostaneš se na výfukovou plošinu, kde uvidíš nepřátelskou loď. Tu musíš zničit a to pistolkou nepůjde.
Na plošině jsou tři obranná děla a ty je musíš rychle aktivovat, aby nepřátelskou loď zničila.
Pokračuj chodbou do vnější obranné sítě.

18.B. Závod s časem: finální soubojEditovat

Pomalu se to blíží, ale pár nepřátel, hlídajících Sarenova záda, se ti v tom pokouší zabránit.
Probojuj se na druhou stranu vnější obranné sítě. Hlavně si dej pozor na dvě děla před tebou. Uhýbej se výstřelům a hlavně je co nejdříve znič.
Na druhé straně projdi chodbou a na konci najdeš poklop.

18.7. Zachraňte CitadeluEditovat

Jenom pár nepřátel tě dělí od Sarena a přátelského rozhovoru s ním, a to v případě vysokého šarmu pomalu doslova. Můžeš s ním bojovat, ale také se ho můžeš snažit přesvědčit a skutečně toho můžeš docílit, ale vládce nad ním má už veškerou moc, tak se omluví a zastřelí.
Jinak při doražení Sarena je dobrá brokovnice.
Po Sarenově smrti aktivuj ovládací panel a po chvíli navážeš kontakt s Normandií.
Máš v rukou velení nad celou flotilou a musíš se rozhodnout, zda zachráníš Radu, nebo se soustředíš na vládce.
Než se rozhodneš je tu ještě jeden souboj se „zesnulým“ Sarenem, i když to asi už není on.
Představí se ti jako vládce a začne skákat jako koza, ale časem skoná a tím se poruší obranné pole jeho lodi. Tak jak jsi se rozhodl? Logičtější je veškerou silou zaútočit na vládce, pokud se tak rozhodneš, Rada zahyne a lidstvo zaujme vedoucí pozici ve vesmíru.
Zachráníš-li Radu, tak ti sice poděkují a připustí lidstvo do předsednictva, ale to je vše.
V obou případech to budeš ale ty, kdo bude rozhodovat o zástupci ve vedení galaxie.
Rozhoduj spravedlivě a uvážlivě, ať hanba nepadne na tvé potomky. Už kecám a jenom jsem chtěl říci, že se těším na setkání v pokračování této hry.

Vimir – Vedlejší úkolyEditovat

1. Wrex a genofágEditovat

Saren nalezl lék na genofág kroganů a pomocí tohoto léku si získává kroganské válečníky.
Kapitán Kirrah proto chce lék zničit a Wrexe se to hluboce dotklo.

a) Promluvte si s WrexemEditovat

Musíš Wrexe přesvědčit, že Saren pomocí léku dělá s kroganských válečníků bezduché stroje na zabíjení. Pokud se ti to nepovede, tvůj kolega Wrexe zastřelí.

2. Pomoc Kirrahově jednotceEditovat

Kapitán tě požádá o pomoc nad rámec tvého hlavního úkolu.

a) Najděte způsob, jak sabotovat obranu gethůEditovat

Od tábora musíš už pěšky, tak si namasíruj svaly a můžeš se vydat na cestu. První zastávka je komunikační věž.

b) Poškozená komunikaceEditovat

V komunikační věži nad schody najdeš terminál, tak jej vypni a gethové si můžou mezi sebou jen ukazovat, pokud se uvidí.

c) Létající gethové zničeniEditovat

U palivové plošiny tě napadnou létající gethové. Eliminovat některé můžeš tím, že prostřílíš palivovou nádrž.

d) Zneškodnění poplašného zařízeníEditovat

Při vstupu do výzkumného střediska můžeš vypnout poplašné zařízení a tím na sebe upoutáš pozornost gethů. Po splnění těchto úkolů si můžeš později na lodi promluvit s kapitánem, kterého najdeš s několika zachráněnými vojáky na dolní palubě.

Ostatní vedlejší úkolyEditovat

Vedlejších úkolů je celkem dosti a můžeš je dostat při prozkoumávání galaxií, od různých postav nebo si je můžeš stáhnout z terminálů. Začneme třeba s úkoly UNC.

1. Major KyleEditovat

Major je problematický důstojník, který se má zodpovídat za své činy, ale veškeré pokusy jej odvést před porotu selhaly. Dva důstojníci byli zabiti fanatickými biotiky, když se ho snažili zatknout a odvést.

a) Najděte skupinu biotikůEditovat

Při průzkumu planet ve hvězdokupě Hawking Eta v systému Centaury dostaneš od admirála tento úkol a majora najdeš na planetě Presrop.

b) Prozkoumejte zařízení majora KylaEditovat

Na planetě přistaneš ve svém vozítku zvaném Mako. Majorovo zařízení je označeno na mapě.
Dojeď na místo a nejdříve prozkoumej velký objekt, ale tam majora nenajdeš. Vyjdi ven a teprve nyní se dostaneš do objektu vedle, kde také najdeš majora Kyla.

c) Promluv si s majoremEditovat

Pokud máš dosti šarmu, můžeš ho přesvědčit k dobrovolnému odchodu před porotu, jinak to tam musíš vystřílet. Hlavně nezapomeň výsledek oznámit Radě.

d) Vraťte se na NormandiiEditovat

Po splnění úkolu můžeš zmáčknout „N“ a nebo se projet po planetě.
Na mapě najdeš některé cíle k prozkoumání, třeba od značky anomálie na sever narazíš na opuštěný hornický tábor. V údolí na jihovýchodě narazíš na „Šavlozubce“, celkem tvrdého červíka.
Po průzkumu se vrať na Normandii a můžeš pokračovat dál vesmírem.

2. Mrtví vědciEditovat

Dostaneš hlášení od admirála Hacketta, že kdosi zabíjí vědce na planetě Ontarom v Keplerově hranici, systému Newton.

a) Najděte vědceEditovat

Po přistání na planetě se vydej podle mapy k budově.
Okolo vstupu do budovy se koncentruje větší počet žoldáků, kteří ti vstup do budovy neusnadní.
Po eliminaci všech žoldáků vstup do budovy.
Uvnitř na tebe čeká překvapení v podobě bývalého spolubojovníka Joombse, který hodlá zastřelit posledního vědce.
Můžeš mu to rozmluvit a nechat vědce zatknout za zvrácené pokusy na lidech.

b) Podejte Hackettovi hlášeníEditovat

Můžeš se vrátit na Normandii a podat admirálovi hlášení, nebo se porozhlédnout po planetě.
Na jihozápad od budovy jsou naleziště těžkých kovů a na západě najdeš zlato.

3. Rebelská VIEditovat

Máš zatočit s virtuální inteligencí, která ovládla naše pevnosti na měsíci, planety Země.

a) Zaútočte na VIEditovat

V blízkosti tábora dávej pozor, protože veškerá děla aliance se otočí proti tobě.
Jsou tam tři vchody do podzemí a ve všech je to stejné.

b) Zničte obvody VIEditovat

Musíš zničit všechny obvody VI, které jsou silně chráněné bojovými roboty.
Na jihovýchodě jsou ještě nějaká děla, ale už to není úkol.

4. Asarijská diplomacieEditovat

Asarijská velvyslankyně Nassany Dantiová tě požádá o setkání v prezídiu na velvyslanectví v salónku.

a) Setkejte se s NassanouEditovat

Já jsem se s ní nesetkal a možná to byla chyba, že mi bylo znemožněno vyjednávání.
Máš letět do systému Macedom ve hvězdokupě Artemis Tau.

b) Vyšetřete žoldnéřeEditovat

Přistaň na planetě Sharjila a vydej se k pevnosti, okolo se bude snažit ti znepříjemnit život pár pirátů, co s nimi asi už víš.
Vystup z auta a vejdi do budovy, tam samozřejmě potkáš další.
Vyběhni do horní místnosti, kde najdeš důkazy, že šéfka pirátů a otrokářů je sestra velvyslankyně Nassany a snažila se jí vydírat.

c) Informujte NassanuEditovat

Než odletíš na schůzku s Nassanou, tak se trochu rozhlédni po planetě.
Na jihu od pevnosti najdeš lehké kovy, na jihozápadě v rohu mapy najdeš uran a další minerály jsou na západ od pevnosti.
Nastup do Normandie a upaluj na setkání s velvyslankyní. Za vzorné vykonání úkolu ti udělí privilegium nakupovat vzácné předměty Armalianské rady.

5. Špionážní sondaEditovat

Máš zajistit a vypnout špionážní sondu s nukleární hlavicí ve hvězdokupě Voyager.

a) Leťte do systému AmazonEditovat

Jak jsi se dozvěděl od admirála, signál přichází ze systému Amazon, tak se vydej na cestu.

b) Najděte sonduEditovat

Přistaň na planetě Agebinium a zaměř se na signál majáku aliance. Po příjezdu najdeš vchod do podzemí, tak jdi dál. V podzemní místnosti se objeví holografický Haliat, který má na tebe dlouho nabroušeno a prozradí ti, že je to past určená přímo tobě.
Nezoufej a konej. Kousek od tebe leží sonda, tak ji rychle deaktivuj a vypadni odtamtud.

c) UtečteEditovat

Vedle vstupu do místnosti jsou ještě jedny dveře, které před tím byli zamčené, ale nyní můžeš jimi projít a chodbou se dostaneš nad tábor pirátů. Rychle to přeběhni do auta a postřílej je, hlavně nezapomeň na Heliata. Tím jsi dokončil další vedlejší úkol, ale jako obyčejně se podívej po planetě.
Úplně na jihu od tábora najdeš ložisko samaria a na jihozápadě magnesium.

6. Předsunuté stanoviště AlfaEditovat

Od admirála jsi dostal další úkol, prozkoumat co se přihodilo na předsunutém stanovišti Alfa v systému Erebus, hvězdokupy Styx Theta.

a) Leťte do systému ErebusEditovat

Přistání proveď na planetě Nepmos a můžeš vyrazit k místu na mapě označené jako posluchárna.
U posluchárny narazíš na bojem vyčerpané vojáky, kteří jsou stále napadáni rachni.
Promluv si s poručíkem Durandovou a zapoj se do bojů. Doporučuji střílet rachni z auta.
Je jich docela dost a po malé pauze vylezou další.
Po jejich eliminaci promluv znovu s poručíkem Durandovou.

b) Zničte rachnijskou základnuEditovat

Základna je kousek dál na západ, dojeď ke vchodu a hrdinně vstup do šachty.
Projdi chodbou a ve druhé místnosti se setkáš s brouky, ale zašlápnout je asi nepůjde.
Na konci místnosti jsou dvě chodby, vyber si jakou chceš a připrav se na superbroučka, jakéhosi „mláděte rachnijského válečníka“.
Ve druhé místnosti je to úplně stejné. Po zabití všech brouků je úkol splněn.
Porozhlédni se po planetě a najdi nějaká naleziště.
Hned nad dolem najdeš ložisko titanu, další, tentokrát uran, najdeš kousek od opuštěného tábora.
Od posluchárny na sever je palladium.

7. Gethské výpadyEditovat

Máš za úkol prozkoumat gethské stanoviště, které začali stavět v Armstrongově mlhovině na Skyllianském okraji.

a) Prozkoumejte gethyEditovat

Nakopni Normandii a vydej se do systémů v Armstrongově mlhovině.

b) Zničte gethská stanovištěEditovat

Tady se dosti nalítáš, protože stanoviště jsou rozeseta po všech systémech.
Já jsem začal systémem Gagarin. Přistaň na planetě Rayigni a doprav se k první stanici a vejdi.
Ve druhé místnosti zlikviduj útočící přetvořence, gethské vojáky a ničitele.
Po vyčistění vnitřku na tebe čekají venku další, tak vyklusej k autu a v pohodě je postřílej.
S posledním padlým gethem ti optimisticky prozradí, že zbývají ještě tři stanoviště.
Mrkni se ještě po planetě, co by se dalo využít. Na severozápadě najdeš mrtvoly mrchožroutů a vedle jejich tábor, na západ od stanice jsou vzácné prvky a další najdeš na jihovýchod od stanice.
Jako další jsem si vybral systém Těreškovová a planetu Antibaar.
Stejný scénář, doprav se k předsunuté gethské hlídce a po malinko delším boji se tví dva společníci dohodnou, že jde o hlavní lokační signál pro gethskou vojenskou základnu.

c) Zničte gethskou základnuEditovat

Sice už víš kde je hlavní základna gethů, ale co ostatní na planetách v této mlhovině?
Asi bude lepší je vymlátit na všech planetách.
Další je planeta Casbin v systému Hong. Po přistání si to namiř na předsunutou hlídku, ale tady to bude trochu jiné.
Nejdříve musíš zničit jejich loď, jinak se nepřátelé budou stále doplňovat. Najdi si s autem nějaký krásný koutek s pěkným výhledem na nepřátelskou loď a pomalu ji kanónem zlikviduj, poté dodělej zbytek výsadku. Pokračuj k místu odkud vychází zvláštní signál, chrání jej pár děl a palpostů.
Další je systém Vamší a planeta Majia.
Vydej se k předsunuté hlídce a po cestě dávej pozor, ve skalách jsou pečlivě uschována děla.
Po eliminaci všech gethských potvor a strojů jsi dokončil čistku na planetách mimo té hlavní.
Zaznamenej pár nalezišť a můžeš vyrazit do finále tohoto úkolu.
Na jihovýchodě je naleziště lehkých kovů, na jihu najdeš další naleziště, kousek od turianského vraku je zvláštní lebka a od ní na sever další ložisko lehkých kovů.
Ještě ti zbývá jeden systém a jedna planeta.
V systému Grisson přistaň na malé planetě Solerum je hned vedle planety Notanburu a je lehce k překouknutí.
Dej se směrem k vykřičníku, autem zdolej kopec a v dálce uvidíš post nepřítele.
Po likvidaci pokračuj až ke vchodu do podzemí a beze strachu vejdi.
Postřílej zbytek nepřátel a tento úkol je zdárně za tebou, ale nezapomeň na tajné dokumenty, díky nim máš další vedlejší úkol.
Od vykřičníku na sever je ložisko vzácných prvků, na severozápadě a na jihu najdeš další.

8. Pohřešovaní mariňáciEditovat

V Citadele ve Věži pod schody směrem do Rady tě požádá admirál Kahoku o pomoc s nalezením zmizelého týmu.

a) Najděte průzkumný týmEditovat

Jeho vojáci o sobě naposledy dali znát z planety Edol ve hvězdokupě Artemis, systému Sparta.

b) Nouzový signálEditovat

Nouzoví signál vychází ze středu velkého údolí, jaké mají rádi šavlozubci, tak si dávej pozor.
Dojeď do údolí a musíš být připraven, hlavně nevylézej z auta, pokud se neobjeví, projížděj se údolím. Musíš hlavně uhýbat jeho plivancům, pár zásahů a je po tobě.
Po zabití červíka klikni na mrtvého mariňáka. Na jihojihozápadě a na jihu jsou naleziště.

c) Promluvte si s KahokuemEditovat

Zalétni si do Citadely a promluv si s Kahakuem.

9. Zmizelý výzkumný týmEditovat

Poslední stopa po výzkumném týmu vede s hvězdokupy Hádes Gamma a ty tím směrem natoč příď Normandie.

a) Najděte pohřešované výzkumníkyEditovat

Po odletu Normandie s Citadely dostaneš hlášení od admirála Kahauka o jeho vojácích a další úkol.
Ten zatím odlož a dodělej tento. (To ovšem záleží pouze na tobě.)
Vyprav se do systému Antaeus a majzni sebou na planetu Trebin.
Nastartuj auto a prozkoumej výzkumnou základnu, v jedné buňce najdeš zprávu o podivuhodném mimozemském nálezu.
Vydej se také prohlédnout si naleziště, ale nikde ani živáčka, třeba jsou všichni uvnitř vykopávek.

b) Prozkoumejte vykopávkyEditovat

Projdi chodbou a druhá místnost je plná výzkumníků, ale úplně přeměněných, bohužel je musíš postřílet.
Na konci místnosti jsou další dvě chodby, pokud přemýšlíš, kterou vybrat, je to zbytečné, jak se přiblížíš, otevřou se obě a na tebe vtrhnou další přeměněnci.
Poslední padlý ti zaručuje konec tohoto úkolu.
Od vykopávek na východ je uran a v údolí u tunianského vraku tě napadne šavlozubec.

10. CerberusEditovat

Po dokončení práce pro admirála Kahaoka tě znovu požádá o pomoc. Zadá ti souřadnice výzkumného zařízení na planetě Binthu v systému Yangtze, hvězdokupě Voyager.

a) Prozkoumejte systém YangtzeEditovat

Přistaň na planetě Binthu a kousek od místa přistání je naleziště těžkých kovů, potom se vydej k výzkumnému středisku na severu.
Opatrně vyjeď na kopec a znič dvě nic netušící děla chránící vstup do střediska.
Postřílej nepřátele a otevři diagnostickou stanici a potvory zdechnou.

b) Pokračujte v ničení společnosti CerberusEditovat

Pokračuj k dalšímu středisku tentokrát na jihovýchod, znič děla a vejdi, nic nového.
Zbývá poslední laboratoř, scénář je zase stejný, akorát tam najdeš zavražděného admirála Kahaoku.
Nalezením jeho mrtvoly dostaneš další úkol.

11. Hádovi psiEditovat

Tento úkol jsi dostal při nalezení mrtvoly admirála Kahauka. Máš pomstít jeho vraždu.

a) Zničte hlavní základnu společnosti CerberusEditovat

Zjistil jsi, že hlavní základna společnosti Cerberus je na planetě Nepheron v systému Kolumbie a hvězdokupě Voyager.
Po přistání na planetě se kousek od tebe nachází naleziště thoria, označ jej a vydej se k pozemnímu středisku, které chrání pár odstřelovačů.
Postarej se o ně a vstup do budovy. Vyčisti místnost od nepřátel a prohledej další, najdeš tam terminál z kterého stáhni data a tím jsi úkol zdárně dokončil.

12. RukojmíEditovat

Máš prozkoumat hvězdokupu Hádes Gama, kde by se měl nalézat unesený předseda parlamentního výboru mezilidských studií. Držet by jej měli na opuštěné nákladní lodi v soustavě Farina.

a) Nastupte na nákladní loďEditovat

Na lodi máš za úkol v daném čase postřílet fanatické biotiky, jinak zastřelí rukojmí, ale hlavně musíš přesvědčit šéfa biotiků, který se chystá zastřelit předsedu.

13. PirátiEditovat

V Citadele ve Věži tě požádá muž jménem Garoth o nalezení svého bratra, který se ztratil někde v systému Strenuus.

a) Leťte do systému StrenuusEditovat

Vydej se do mlhoviny Koňská hlava systému Strenuus.

b) Leťte na XawinEditovat

Asi tři centimetry od planety Xawin najdeš neznámí objekt, který se ti označí jako MSV Majesty.
Je to nákladní loď zmizelého bratra a po proskenování tě stopy zavedou na planetu Xawin, na které tentokrát už můžeš přistát.
Pořádně se oblékni, nakopni Maka a vydej se k táboru žoldáků, který je hlídán pár děly.
Uvnitř se na tebe vrhnou žoldáci, tak jim ukaž, zač je toho loket.
Potom vyběhni po schodech do horní místnosti, kde najdeš tělo kapitána Garotha.
Do splnění úkolu stačí už jen promluvit s Garothem, ale můžeš se ještě poohlédnout po planetě.
Na východ od základny je ložisko palladia, dále na východ najdeš maják, ale je to past gethů, tak jim dej co si zaslouží.
Od majáku na jih jsou lehké kovy a u trosek na tebe zaútočí červík.

c) Promluvte si s GarothemEditovat

Zaleť do Citadely a v parku pod stromem ve Věži promluv s Garethem.

14. Základna v obleženíEditovat

Admirál má problémy se zdravotnickou základnou na planetě Chohu a požádá tě o pomoc. Biotici zdrogovali výzkumníky a používají je jako lidské štíty.

a) Dostaňte se na zdravotnickou základnuEditovat

Nastav kurz Normandie do hvězdokupy Hádes Gamma v soustavě Cacus.
Po přistání si to namiř k vědecké základně a vejdi do budovy.
Uvnitř se mezi nepřáteli budou procházet i civilisté a ty máš povoleno jen určité procento ztrát.
Na Normandii podej hlášení admirálovi a další úkol splněn.
Od základny na západ je ložisko těžkých kovů, na severozápadě na tebe zaútočí gethové a najdeš mrtvolu sběrače, severovýchodně od mrtvoly je ložisko plutonia.

15. Násilné převzetíEditovat

V Citadele ve finanční čtvrti stojí u zábradlí Helena Blakeová a po tobě chce odstranit dva své kolegy na základnách v systémech Han a Dis. Můžeš odmítnout, (bodíky k ochránci) ale stejně se ti úkol zapíše, tak proč jej nesplnit.

a) Zničte vůdce zločincůEditovat

Pokud se držíš návodu, měl by jsi být ve hvězdokupě Hádes Gamma a odtud je jen kousek do systému Dis a mrkni se na planetu Klensal.
Vstup do úkrytu syndikátu je hlídaný, tak je v klidu zdálky zlikviduj.

b) Dorazte bosseEditovat

V úkrytu eliminuj nepřátele a nezapomeň na hlavního bosse.
Kousek od úkrytu je ložisko platiny.

c) Dorazte bosseEditovat

Druhého bosse najdeš ve hvězdokupě Blíženci Sigma v systému Han na planetě Mavigon.
Scénář je úplně totožný s předchozím, hlavně nezapomenout na šéfa.
Cestou ke skrýši najdeš ložisko zlata a vedle leží mumifikovaný salarian.

d) Setkejte se s Helenou BlakeovouEditovat

Ke splnění tohoto úkolu ještě zbývá zaletět do mlhoviny Koňská hlava, systému Fortuna.
Po přistání na planetě Amaranthinu se vydej na inženýrskou základnu, kde na tebe čeká Helena.
Při rozmluvě s ní tě čeká rozhodnutí: vzít odměnu, pozabíjet je nebo jí přesvědčit aby syndikát rozpustila. Jak se rozhodneš je pouze na tobě a tvém šarmu.

16. Garuss: najděte doktora SaleonaEditovat

Po rozpravě s Garussem se dozvíš o pěstování náhradních lidských orgánů v tkáni živých lidí doktorem Saleonem, kterého měl Garrus zadržet.

a) Leťte na koordinátyEditovat

Od Garruse jsi dostal koordináty, kde by se mohl doktor nacházet, tak zjisti jestli měl pravdu.
Namiř si to do Keplerovi hranice a Henschlova systému.
V systému najdeš označenou transportní loď, tak se naloď. Při návštěvě první místnosti tě napadnou jakési testovací objekty, tak si na nich otestuj své zbraně.

b) Nalezněte doktora SaleonaEditovat

Doktora najdeš v zadní místnosti, ale moc si sním nepokecáš, začne utíkat a ty jej picneš a tím úkol končí. Bylo by asi dobré na tuto misi vzít Garruse, přece se na doktora tak těšil.

17. Tali a gethovéEditovat

Při čistce na gethské základně jsi nalezl nějaké datové soubory, tak si o nich promluv s Tali.

a) Promluvte s TaliEditovat

Tali najdeš ve spodní zadní části lodi, zvané strojovna, jak se kochá řídícím jádrem.
Promluv si s ní o souborech a požádá tě o kopii, záleží na tobě jestli jí vyhovíš.

18. Prozkoumejte vzorkyEditovat

Při pomáhání osadníkům proti gethům na planetě Feros jsi objevil deník. Deník byl majetkem doktora pracujícího pro ExoGeni a dělali mu problémy vzorky k výzkumu od společnosti Cerberus.

a) Leťte do systémuEditovat

Čeká tě odlet do hvězdokupy Kaštanové moře a systému Matano. Tak neváhej, nastartuj a upaluj.
Přistaneš na konečně trošku pohlednější planetě nazvanou Chasey.
Na mapě máš značené dva civilní objekty a vědecké středisko.
Zamiř si to k jednomu civilnímu objektu a napadne tě pár přetvořenců a naskočí nový úkol.

18.A. UNC: kolonie mrtvýchEditovat

Dostal jsi nové úkoly pátrat v objektech a hledat nějaké zprávy co se zde vůbec stalo.

b) Hledejte stopyEditovat

Prohledej obě civilní budovy; mimo pár nepřátel nic nenajdeš.
Proto přesměruj kola svá na vědecké středisko.
Ve vědeckém středisku budeš napaden a po likvidaci nepřátel projdi chodbou.
V pravé zadní místnosti najdeš terminál. Stáhni záznamy a zjistíš, že v tom má prsty skupina Cerberus, která infikovala nevinné kolonisty.
Východně od střediska je ložisko berylia a na severu najdeš palladium, kousek dál na sever je plutonium.

19. Prozkoumejte střediskoEditovat

Záchrannou misi na planetě Feros ti byl čert dlužen. Zase v tom jede společnost ExoGeni, která zaslala do výzkumného střediska na planetě Nodacruxu nějaké vzorky.

a) Prozkoumejte střediskoEditovat

Další, kam tě ženou, je hvězdokupa Kaštanové moře a systém Vostok, planeta Nodacrux.
Na kompasu se ti po přistání ukáže pár nepřátel. Jestli máš náladu, tak je postřílej a vydej se o kousek dál, kde jsou další. Prohledej buňku, je tam pár věcí.
Další stanice může být vědecké středisko.
Uvnitř těchto budov je scénář stále stejný a ani zde tomu není jinak.
V levé zadní místnosti se po otevření dveří zjeví vedení projektu a budou se tě snažit podplatit.
Zase je to čistě na tvém svědomí.
Na jihozápad od střediska je ložisko kobaltu a na severozápad najdeš zlato.

20. UNC: ztracený modulEditovat

Admirál tě požádá o nalezení ztraceného datového modulu.

a) Leťte do soustavy HerculesEditovat

Modul zmizel někde na souřadnicích, co jsi dostal od admirála.
Kopni do kormidla na Normandii a natoč jí směrem do hvězdokupy Attikan Beta a systému Hercules. Tvým cílem je planeta Eletania. Nejdříve se podívej k havarované sondě.
Sondu jsi sice našel, ale datový modul je fuč a pravděpodobně jej odneslo jedno z podivných stvoření podobajících se opicím.

b) Vystopujte datový modulEditovat

Na mapě ti naskočí čtyři opičí kolonie a můžeš začít s průzkumem.
Kliknutím na opici zjistíš, jestli modul má nebo nemá, ale jestli se ti nechce proklikávat všechny opice, tak se vydej na sever ke třetí kolonii. Opice tady sousedí s opuštěným dolem a to vypadá docela nadějně. Na konci dolu za pravou chodbou najdeš dvě opice a jedna má u sebe datový modul. Pokud jsi jim neublížil, dostaneš body k ochránci. Při odchodu tě v hlavní místnosti napadnou gethové. Po eliminaci stačí odejít na Normandii a úkol je hotov.
Na západě je ložisko palladia.

21. UNS: nouzový signálEditovat

Při průzkumu v systému Hydra zachytíš nouzový signál sestřelené zdravotnické lodi.

a) Prověřte nouzový signálEditovat

Systém Hydra se nachází ve hvězdokupě Argos Ró a signál přichází s planety Metgos.
Po přistání se vydej k nouzovému signálu a jak už správně tušíš je to gethská léčka.
Po likvidaci ghetů vybouchne vrak a úkol je splněn. Na jihozápadě je ložisko rtuti.

22. UNC: opuštěná nákladní loďEditovat

Při průzkumu v systému v Kaštanovém moři a systému Caspia najdeš opuštěnou nákladní loď.
V nákladním prostoru tě napadne halda přeměněných členů posádky a s lítostí v srdci je postřílej.
Projdi do kapitánské kajuty, klikni na terminál a dozvíš se co se stalo.

23. Wrex: rodinná zbrojEditovat

Zbroj najdeš na planetě Tuntau v Argos Ró a systému Phoenix. V budově klikni na sejf a najdeš tam starou zbroj.

a) Promluvte si s WrexemEditovat

Pokecej s ním, dej mu zbroj a máš dalšího kámoše.

 

Není k dispozici

Štítky: , ,

Komentáře

Nahoru