Mějte web ostrý jako břitva s knihou od Jana Řezáče!

Mějte web ostrý jako břitva s knihou od Jana Řezáče!

Pokud vydá někdo jako Jan Řezáč, jeden z nejznámějších českých konzultantů webů,  dlouho očekávanou knihu o webdesignu, je jasné, že se strhne velká lavina. A ta s sebou ponese velký zájem široké veřejnosti, protože se jedná o první podobnou práci na tuzemském knižním trhu.

Ale mám pro vás na začátek dobrou zprávu! Nezáleží na tom, jestli jste znalý webdesigner, zabýváte se grafikou, programováním, marketingem, copywritingem, a nebo naopak stojíte na straně zadavatele webu. Kniha se totiž zabývá velkým množstvím rozdílných témat, a tak si v ní něco “svého” najde opravdu každý. Jan Řezáč hned v úvodu píše, že nezáleží, zda jste ve svém oboru profík, nebo teprve začínáte. Ani jedna z těchto velmi odlišných skupin totiž nepřijde zkrátka.

Vizuální lahůdka

Každý z nás jistě někdy slyšel známé pořekadlo: “Nesuď knihu podle jejího obalu”. I já ze své zkušenosti vím, že ty nejhodnotnější knihy mají často zašlou a velmi nevýraznou obálku. Ale nejen v dnešní době rovněž platí, že celkový vzhled knihu prodává a návštěvníka knihkupectví donutí krásná obálka zastavit u příslušného regálu. Nádherně graficky zpracované knihy jsou dnes k vidění často, a Web ostrý jako břitva rozhodně patří k těm nejpovedenějším.

texty

Kniha patří k těm designově povedenějším

Nic z toho však nekončí pouze u obálky, protože opravdovou lahůdku skrývá až samotný vnitřek. Velké stránky vyrobené z kvalitního papíru skrývají kromě barevně odlišeného písma mnoho vtipných a názorných ilustrací i různé vpisky po stranách. Knížku je tak opravdu radost číst.

Co se dozvíte?

Kniha je rozdělena do 10 kapitol a dalo by se říct, že skvěle balancuje mezi poměrně vysokou úrovní odbornosti a srozumitelným návodem pro začátečníky. A jako samotný návrh webů, i ona je slepena z velkého množství rozdílných informací z mnoha oborů. Najdete v ní vše potřebné: jaké jsou typy webových projektů, co si ujasnit před návrhem webu, do jakých fází si projekt rozdělit, jak komunikovat s klientem, tvořit a používat uživatelské výzkumy nebo jakým způsobem navrhnout strukturu a obsah webu.

kapitoly

Kniha je rozdělena do 10 kapitol

Pro práci s klientem Jan Řezáč radí, jak návrh odprezentovat, a co dělat s úpravami požadovanými zadavatelem. Na konci kniha představuje Maslowovu pyramidu webdesignu, zjednodušenou hierarchii potřeb návštěvníka webu, která odráží různé úrovně webdesignu. A na úplný závěr se čtenář dozví, jaký by měl být rozdíl mezi webdesignerem, UX designerem, webovým grafikem nebo kóderem.

obrazek-z-knihy

Kniha je plná krásných ilustrací

Poradí, ukáže na příkladech a dodá literaturu

Jan Řezáč vás provede celým procesem tvorby webu, a ukáže nástroje, které sám používá a myslí si, že by mohly pomoci i vám. Dokonce i doporučí lidi ze svého oboru, se kterými má ty nejlepší zkušenosti a na okraje stránek přidává citace některých z nich k dané problematice.

okraje

Po okrajích stránek najdete spoustu doplňujících poznámek

Kniha je plná varovných frází, které vás mají od používání některého z postupů odradit, i přesného vysvětlení, proč to tak nemá být. Varování najdete na každé druhé stránce, a tak si sami ověříte, zda věci, které považujete za správné, opravdu fungují.

Každý čtenář musí ocenit i velké množství odkazů, které je do knihy vloženo, a poměrně rozsáhlý seznam literatury.

Závěrem

Webdesigner začátečník pochopí všechny důležité principy od úplných začátků. Oborník si minimálně rozšíří obzory a možná mu kniha ukáže nové cesty, kterými se při návrhu stránky vydat. Zadavatel projektů pochopí, jak svět webdesignu funguje, a ujasní si vlastní obchodní strategii, branding i archetyp značky. A všem dalším lidem, kteří se v této sféře nějakým způsobem pohybují, umožní lépe pochopit kontext celého procesu návrhu webu. 

zaverem

Ať je váš příští web ostrý jako břitva

Komentáře

Nahoru