Měla by být vaše firma na Google+?

Měla by být vaše firma na Google+?

Během několika posledních let odborníci na sociální sítě intenzivně diskutovali o Google+ a jeho roli mezi velkými platformami sociálních sítí. Mnozí tvrdí, že je to úspěšná a rostoucí platforma, jiní zase, že se prostě neujala tolik jako další známější sítě – Facebook, Twitter, Tumblr nebo Pinterest.

Ani data a údaje z výzkumů nám situaci příliš nevyjasňují. Podle Socialmediatoday a GlobalWebIndex je Google+ druhou nejpoužívanější sociální sítí na světě. Ale nedávné studie Pew Research Center a comScore o používání sociálních sítí Google+ ani nezahrnují a zpráva Dartmouth tvrdí, že pouze 35% velkých firem má účet na Google+. Na Facebooku jich pro srovnání má účet 70% a na Twitteru dokonce 77%.

Za kolik měsíců dosáhly různé sociální sítě 25 milionů unikátních návštěvníků: Google+ jasně vede!

Za kolik měsíců dosáhly různé sociální sítě 25 milionů unikátních návštěvníků: Google+ jasně vede!

Pokud jste zvědaví (no, kdo není, že?), zda by vaše společnost měla věnovat pozornost Google+, mohou pro vás být všechny tyto názory dost matoucí. Ale pamatujte si jednu důležitou věc: Google+ je produktem Googlu.
A když se budete rozhodovat, zda svoji firmu propagovat i na Google+, je zde několik důsledků, které byste měli zvážit.

SEO

Obsah z Google+ přispívá k vašemu celkovému SEO hodnocení, protože Google indexuje obsah z Google+ stejně, jako to dělá s obsahem webových stránek. To znamená, že když napíšete příspěvek na Google+, je jeho obsah vyhledávatelný, ve výsledcích se objevuje na vyšší pozici a po delší dobu, než kdybyste stejný obsah vložili na jinou sociální platformu, jako je Facebook.

Pro detailní pohled na propojení mezi Google+ a vaším SEO pořadím si můžete přečíst článek, kde jsme tuto problematiku již rozebírali.

Hashtagy

Google nedávno oznámil, že hashtagy budou k dispozici i prostřednictvím Google vyhledávání. Takže Pokud tedy budete například potřebovat znát nějaké tipy pro sociální sítě a budete vyhledávat „#socialmediatips“, nalevo uvidíte normální výsledky vyhledávání a na pravé straně bude také příspěvky z Google+, které obsahují hashtag #socialmediatips.

Lidé hledající konkrétní hashtagy nemají vždy svůj profil na Google+ a pokud ano, nemusí být nutně součástí vaší Google+ komunity. Pro vás je tedy důležité, že když zveřejníte obsah na Google+ a přidáte mu správný hashtag, může mít mnohem větší dosah na obrovské množství lidí. Přibývá s tím ale jedna další starost. Měli byste své příspěvky opatřovat hashtagy, které jsou v SEO zrovna populární.

hashtagsGoogle+

YouTube komentáře

Minulý týden Google oznámil, že všechny komentáře na YouTube budou brzy poháněny přes Google+. Pokud je vaše společnost silně zakořeněná v YouTube komunitě, bez Google+ se již prostě neobejdete.

A výsledek?

GooglePlus

Po zvážení všech výše uvedených faktorů se stále můžete rozhodnout, že zakládat firemní Google+ je zbytečné. Jasně, může vám to tak připadat. Ale nezapomínejte, že pokud bude Google Google+ i nadále integrovat do svých produktů, je ve vašem nejlepším zájmu dávat pozor na to, o co všechno přicházíte, když Google+ nemáte.

Zdroj: Mashable, obrázky: bubble-jobs, Forbes

Komentáře

  • Pepan Mencl

    Při poslední kontrole G-analytics jsem zjistil následující. Na blog nám přišlo více lidí z G+ než z FCB i přesto, že příspěvek na FCB měl si 250 Like kdežto na G+ jen 2+. Velikost oslovení skupiny na FCB byla asi 3x větší než na G+.

    • Castecne je to asi tim, ze na Google + lide nedavaji kazdou kravinu, takze to neni jeste u nas tak presycene :-)

      • Pepan Mencl

        no to mě nenapadlo, díky

Nahoru