Microsoft dál ustupuje: Dovolí vytvářet nezávislé hry pro Xbox One?

Poté, co Microsoft po masivní negativní odezvě zmírnil své přísné podmínky pro užívání Xbox One, ustupuje opět o krůček vzad. Uplynul jediný týden od minulého ústupku a Microsoft již možná přehodnocuje svůj dřívější postoj vůči nezávislým herním vývojářům.

V současné době musí vývojář patřit do úzké skupinky ověřených vydavatelů her k tomu, aby se jeho hry dostaly do stahovací služby XBoxu 360 Live Arcade a Microsoft až dosud tvrdil, že pro XBox One budou podmínky naprosto stejné. Rivalové Microsoftu, jako Nintendo nebo Sony (nehledě na platformy jako iOS nebo Android) dovolují svým uživatelům vytvářet vlastní hry. Vývojář tak získá velkou satisfakci a je zachována větší kreativní svoboda.

Co přinese konference vývojářů Build?

Vypadá to ale, že Build, konference vývojářů Microsoftu, která probíhá v San Franciscu od 26. do 28. června, přinese v této oblasti některé zásadní změny.  Aspoň si to myslí řada lidí, kteří se o dění zajímají a své názory sdílí na sociálních sítích.

Microsoft se k vývojářům chová příšerně

Microsoft má mezi nezávislými vývojáři poněkud pošramocenou pověst, a to i mezi těmi, kteří se dostali do Live Arcade. „Microsoft se k nezávislým vývojářům chová příšerně,“ říká jeden z nich, Jonathan Blow. Jeho hra Braid vyšla pro XBox, ale novinka The witness se již objeví na PS4. I další autoři se cítí nežádoucí a radši přechází se svými díly k Sony.

Microsoft sice povoluje nezávislým vývojářům jejich hry publikovat na kanálu „Indie Game“ XBoxu, ten je ale pro hráč těžko dostupný a Microsoft nemá žádnou snahu tyto hry jakkoliv propagovat.

Kde je nejlepší nabídnout svou hru?

Pokud jste nezávislým vývojářem a toužíte nabídnout světu svou hru pro XBox, máte jen dvě možnosti: spojit se s ověřeným vydavatelem a podepsat s ním smlouvu, která vás připraví prakticky o všechna práva ke hře – a to ještě za podmínky, ž s vámi tento vydavatel vůbc bude chtít pracovat – nebo hru zveřejnit na Indie Game, kde zapadne mezi stovkami jinými a vy si s ní nevyděláte ani na slanou vodu.

Apple na to jde jinak: hodí všechny do jednoho hrnce iTunes a kdo má trochu štěstí a dobrý nápad, nějak vyplave nahoru. Ostatní se utopí u dna.

Nintendo a Sony jdou zlatou střední cestou. Vývojáři nemají zcela volnou ruku v nahrávání svých her do obchodu, ale zasílají své hry přímo firmě, která je zhodnotí a pokud se jí hra líbí, zveřejní ji. Přístup Sony ke zveřejňování her umožnil takový malý zázrak, jako je hra Journey, která letos vyhrála ocenění v soutěži DICE za nejlepší hru roku. Na E3 Sony udělala celou přehlídku projektů od nezávislých vývojářů, které položí herní základ pro PS4.

Pokud Microsoft stojí o podporu a loajalitu nezávislých vývojářů a jejich kreativní fond, měl by zásadně přehodnotit svůj přístup k nim

Zdroj: http://www.wired.co.uk/news/archive/2013-06/26/microsoft-indie-games

Zdroj obrázku: http://www.wired.co.uk/news/archive/2013-06/26/microsoft-indie-games

Komentáře

Nahoru