Microsoft zveřejnil svoji první čtvrtletní ztrátu

Softwarová společnost Microsoft, která se stala veřejnou akciovou společností 26 lety, varovala před dvěma týdny, že odepíše 6,2 miliardy dolarů, protože nákup online aQuantive reklamní služby se nepodařil.

Se službou aQuantive chtěl Microsoft konkurovat společnosti Google. Ztráta činí 492 milionů dolarů v tomto fiskálním čtvrtletí ve srovnání s příjmem 5,9 miliardy dolarů před rokem. Příjmy vzrostly o 4% na 18,06 miliardy.

Microsoft očekává nyní příjem z vydání Windows 8, které představuje nejextrémnější redesign operačního systému od roku 1995. Windows 8 bude obsahovat nový vzhled a může se pochlubit novou technologií, která umožní použít operační systém pro práci na dotykových tabletech. Microsoft také plánuje vydat svůj vlastní tablet Surface a konkurovat iPadu od Applu.

AQuantive byl nejdražším nákupem Microsoftu v té době a měl být vážnou výzvou pro Google v online reklamě. Ale reklamní online divize přinesla jen ztráty – celkem více než 9 miliard dolarů. Naproti tomu vyhledávač Google zůstal důležitým prostředkem pro prodej reklamy. Microsoft Bing svůj podíl na trhu mírně snížil na 26% z 27% před rokem a zahrnuje také vyhledávání přes Yahoo, které bylo vyhledávací technologii Microsoftu téměř dva roky.

Zdroj: Sky News

Komentáře

Nahoru