Miloš Zeman má největší počet fanoušků

Miloš Zeman má největší počet fanoušků

Celou Českou republikou se šíří otázka: Koho budeš volit? Kdo si myslíš, že první kolo voleb vyhraje? Stranické volby máme za sebou a nyní je tu v novém roce volba druhá, volba českého prezidenta. Muže, který bude reprezentovat naší zemi. Volební obálku budeme moci vhodit do urny dnes a zítra. Kandidáti moc dobře vědí, že musejí své voliče zaujmout i v prostoru sociálních sítí. Výkonnostní agentura Performic svým patentovaným nástrojem SocialTools, měřila jejich aktivitu popularity právě na Facebooku.

Kandidáti na svách funpage mohou bezprostředně komunikovat a lákat jejich pozornost sdílením příspěvků. Nejvíce fanoušků má na Facebooku Miloš Zeman a za ním následují Michal Horáček a Jiří Drahoš. Nejaktivnější v oblasti přidávání obsahu je Mirek Topolánek a Pavel Fischer. Nejrychleji roste počet facebookových příznivců kandidátovi Pavlu Fischerovi.

Výkonnostní agentura Performics sledovala v nejaktivnějším období kandidatury facebookové stránky 9 českých prezidentských kandidátů (Miloš Zeman, Mirek Topolánek, Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Pavel Fischer, Petr Hannig, Jiří Hynek a Vratislav Kulhánek). 

Graf: Počet fanoušků facebookových stránek prezidentských kandidátů (stav ze dne 8. ledna 2018)

 graf-pocet-fanousku-facebookovych-stranek-kandidatu

Největší počet fanoušků má Miloš Zeman (téměř 103 000), následuje Michal Horáček, Jiří Drahoš (zhruba stejný počet fanoušků, přes 82 000) a Pavel Fischer (více než 28 000). Naopak nejméně má Petr Hannig (necelých 1200) a Vratislav Kulhánek (necelých 1600). Nejaktivnější v oblasti přidávání obsahu je Mirek Topolánek a Pavel Fischer.

Graf: Počet nových fanoušků (období od 5. ledna do 8. ledna 2018)

 graf-pocet-novych-fanousku-kandidati

Ve sledovaném období nejrychleji rostl počet fanoušků kandidáta Pavla Fischera (o více než 4400), dále Michala Horáčka (téměř o 2500). Naopak Petr Hannig a Vratislav Kulhánek nemají příliš nových fanoušků.

 

Graf: Aktivita fanoušků – počty likes, komentářů nebo sdílení obsahu (od 5. ledna do 8. ledna 2018) 

graf-aktivita-fanousku-kandidati

 

Absolutně nejvíce aktivní jsou fanoušci Pavla Fischera. Fanoušci Michala Horáčka a Mirka Topolánka jsou se svou aktivitou na facebookových stránkách v těsném závěsu. Nejméně aktivní jsou fanoušci opět Petra Hanniga a Vratislava Kulhánka.

Co je SocialTools a jak funguje?

SocialTools je patentovaná softwarová aplikace agentury Performics, která sleduje výkonnost a efektivitu vybraných stránek na Facebooku. SocialTools zpracovává jak základní metriky, jako je počet fanoušků, likes („líbí se mi“), komentářů či sociodemografický profil, tak metriky mapující aktivitu fanoušků a administrátorů FB stránek. Konkrétně tedy to, jak jsou aktivní na stránkách, o čem píší, jak často píší, co sdílejí apod. To vše ukazuje pro každou značku zvlášť nebo jako konkurenční srovnání mezi různými brandy.

O agentuře Performics

Agentura Performics je jakožto původní agentura zaměřující se na výkonnostní marketing hlavní hnací silou pro růst příjmů mnoha nejobdivovanějších značek na světě. Napříč svou rozsáhlou globální sítí pokrývající 57 zemí využívá agentura Performics data, technologie a talent k vytváření a proměňování poptávky spotřebitelů, kdekoliv je vyjádřena — v oblasti vyhledávání, sociálních médií, display reklamy, obchodu a offline kanálů. Posláním agentury Performics je neúnavná snaha o dosahování výsledků. Agentura Performics má hlavní sídlo v Chicagu, patří do skupiny Publicis Media a má kanceláře v rámci sítě Publicis One.

Zdroj, text/foto: www.performics.com

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru