MojeBanka čelí phishingovému útoku
Phishingové útoky nejsou žádnou výjimkou. Není těžké je připravit. Stačí sehnat dobrého webdesignéra, který vytvoří web vypadající na chlup stejně jako web banky. Často to ani nemusí být úplně na chlup, u některých phishingových útoků jde na nepravých webech vidět drobné změny. Pak stačí poslat důvěřivým zákazníkům e-mail a přesměrovat je na falešný vytvořený web.
Takovému phishingovému útoku aktuálně čelí i klienti Komerční banky, kteří využívají internetové bankovnictví MojeBanka. Chodí jim e-maily z podezřelé adresy, které je žádají aktualizovat platnost certifikátu.
„Vážení zákazníci, z bezpečnostních důvodů je nutné znovu potvrdit platnost certifikátu.“
Když ale kliknete na odkaz, nedostanete se na web Moje Banka. Vede na www.peksoz.av.tr/cz/, ale jste přesměrování ještě dál. Pak máte nahrát certifikát,
zadat bezpečnostní kód, SMS potvrzovací kód.
A nakonec se ocitnete na skutečném webu www.mojebanka.cz.
Tak se nenechte nachytat.
Zdroj: Lupa.cz
Komentáře