Muž získal 1329 followerů na Twitteru, teď radí jak na to

Muž získal 1329 followerů na Twitteru, teď radí jak na to

Jasně, pro známé osobnosti či firmy, je 1329 ještě malé číslo. Ale jak takový počet následovníků může získat obyčejný člověk?

Jamesi Callanovi se to povedlo. A rozhodl se o své praktiky jak na to podělit. Přivedl ho k tomu vlastně jeho kamarád. Ten mu na začátku poodhalil některá tajemství copywritingu a obsahové strategie.

Po nějakém čase si právě tenhle kamarád všiml, že James od té doby napsal hodně tweetů a získal spoustu followerů. Zajímalo ho tedy, zda má nějakou radu, jak si vybudovat silnou základnu obdivovatelů?

Je to zdánlivě jednoduchá otázka, ale Jamesovi pak trvalo týden, než přišel na to, jak odpovědět. Z části se mu totiž chtělo říci, že získat 1300 následovníků vlastně není nic zase tak úžasného. A neexistuje žádný přesný vzorec, který by vyjadřoval, jak na to.

Pro hodně followerů na Twitteru je pochopitelně nutné publikovat hodně tweetů. Nemusíte se však dělit o každou myšlenku, která vám proběhne hlavou. Tweety by také měly o něčem být – a to nejlépe o něčem, co zaujme širokou komunitu lidí.

Ale co tedy James svému kamarádovi na otázku odpověděl?

  • Tweetujte o tom, co vás zajímá. Bude zajímavé, když budete psát o svých zájmech, o kterých toho hodně víte.
  • I vy sledujte lidi, kteří vás z nějakého důvodu zajímají. Nečekejte, že vám vaše sledování oplatí. Někteří ano, ale mnozí z nich také ne. Nepředpokládejte, že to něco znamená.
  • Konverzujte! Reagujte na tweety jiných a nečekejte, že budou oni reagovat na ty vaše.
  • Rozšiřujte radost. Retweetujte. Sdílejte zajímavé odkazy, oblíbené věci.
  • Neočekávejte rychlé výsledky. Tak nějak vím, že jsem s 1300+ skončil. Nemám totiž ponětí, jak se dostat k 13 000 nebo dokonce jenom jak přidat dalších 1300. A když si tohoto čísla nebudu všímat a nebudu jej závistivě porovnávat s jinými uživateli Twitteru, nakonec na tom stejně přece nezáleží.
  • Není nikdo, koho byste museli sledovat. Já sleduji kombinaci webových profesionálů, filmových kritiků, kulturních komentátorů, lidí, které jsem poznal na sociálních sítích ještě před Twitterem a několik slavných lidí. Přesto se počet lidí, které sleduji, snažím udržet pod 400.
  • Nebojte se toho, že vás lidé přestanou sledovat. Jestli ano, stejně pro vás pravděpodobně nejsou zajímaví. Již dopředu očekávejte, že vás někteří lidé sledovat přestanou, a nestojí za tím žádná osobní věc (a pokud ano, tak koho to zajímá?).
  • Nepoužívejte křížové příspěvky – nepublikujte stejné věci na Twitteru a Facebooku. Jsou to dvě různé cílové skupiny, respektujte to. Osobně používám Facebook  hlavně pro rodinu a lidi, které znám i z offline světa, na Twitteru mám pár reálných přátel, ale mým publikem jsou většinou lidi, které znám pouze z online světa.
  • Rozhodněte se o směru, o němž budete tweetovat. Vytvořte si vlastní strategii. Chcete nejčastěji sdílet odkazy? Fajn. Chcete zveřejňovat vše o vašem osobním životě? OK. Chcete se příležitostně podělit o něco osobního, ale soustředit se na profesionální věci? Skvělé. Je to jen na vás.
  • Nezapomeňte sledovat, jak funguje váš plán na zvýšení počtu followerů. V případě nutnosti ho změňte.
  • Při psaní tweetů dbejte také na určitý formát. Twitter je sice neformální komunikační kanál, ale to neznamená, že se můžete vykašlat na gramatiku, diakritiku či překlepy. Ne, nemusíte to zase tolik přehánět, ale je důležité, aby byl každý váš příspěvek jasný a čitelný.
  • Nemusíte tweetovat o každé myšlence, která vám proběhne hlavou.
  • Rozvíjejte svůj styl psaní. Není nutné psát stylem „právě se snažím získat co nejvíce odběratelů“ ale způsobem, který je obvyklý.
  • Nevěnujte příliš velkou pozornost lidem, kteří vám tvrdí, že tweetujete špatně. Rozhodli se vás sledovat a kdykoliv se mohou také rozhodnout vás přestat sledovat. A ať to klidně udělají.
  • Blokujte a nahlaste každého spammera. Bude to dobré nejen pro vás, ale pro všechny.

Na závěr je však třeba ještě dodat, že není úplně jisté, zda tyhle rady můžete brát naprosto vážně. Jejich autor totiž přiznává, že vlastně neví, jak k takovému počtu následovníků přišel, a nemá tušení, proč ho vůbec někdo sleduje.

Zdroj: medium.com

Komentáře

Nahoru