Mystery shopping

Mystery shopping

 

Jedná se o projekt výzkumných agentur, při kterém se mystery shopper vydává za běžného spotřebitele a zkoumá běžné chování personálu k zákazníkovi.

Mystery shopping je kvalitní a ověřena metoda výzkumu trhu, jelikož se prodejce chová přirozeně – nemá totiž tušení, že se jedná o výzkum. Úlohou mystery shoppera je nejen nákup výrobku, ale i kladení otázek, registrace stížností nebo hraní určité role. Po skončení návštěvy vše zpracuje a pošle agentuře.

mystery shopping

Při mystery shoppingu se nejvíce zkoumá:

  • jak dlouho trvá, než si fiktivního zákazníka někdo všimne
  • oční kontakt, příjemné vystupování
  • prodejní argumenty používané prodavačem
  • zda a jak se prodavač pokouší uzavřít prodej
  • zda prodavač navrhuje prodej nějakého dodatečného produktu
  • zda prodavač pozval zákazníka k opětovné návštěvě prodejny
  • čistotu prodejny a příslušenství
  • dodržování norem společnosti vztahující se ke službě, vzhledu prodejny a prezentace

 

Každý to rád bez pravopisných chyb.

Komentáře

Nahoru