Na co se vás mohou zeptat při pracovním pohovoru v Microsoftu, Applu, Googlu či Amazonu? Budete se divit!

Chcete získat opravdu prestižní místo v nějaké technologické společnosti? Připravte se, že vám většina vašich geniálních dovedností a znalostí bude úplně k ničemu. Abyste měli vůbec nějakou šanci, musíte ze začátku projít pracovním pohovorem, který se dosti liší od těch klasických. 

Když se ucházíte o místo v nějaké low-společnosti, pozvou si vás na pohovor a chtějí po vás v zásadě jen převyprávět životopis a vyzkoušet si vás, jestli opravdu dominujete v komunikaci, jak tvrdí vaše CVčko. Naopak, když jste IT geek se zájmem o práci v americkém Googlu, budete potřebovat hodně odvahy. Zde už funguje složitější výběr, protože ve společnosti tohoto rázu chtějí jen ty nejlepší z nejlepších.

Apple, Microsoft, Amazon či Google si totiž základají na kvalitních lidech a proto je také pečlivě testují hned od začátku. Vědí, že pokud nebudou umět zvládat stres, nemají v kanceláři co dělat. Potřebují od nich perfektiní výkon na 230%, proto také nabízí na svých pracovištích takové výhody.

Vžijme se tedy na chvíli do role uchazeče o práci v nějaké větší firmě a podívejme se, co nás může čekat…

Administrativní asistent (Google)

Uchazeč na pozici administrativní pracovník v Googlu se může setkat s otázkou: „K dispozici máte krabici tužek. Napište 10 netradičních věcí, které byste s nimi mohli dělat.” Svědčí to o tom, že i taková “kancelářská krysa” musí být kreativní a schopná přemýšlet i mimo hranice svého chápání.

51c8dedab3fc4bf9e400019c_google-campus-dublin-camenzind-evolution-henry-j-lyons-architects_docks_ground_floor_8

Senior náborový manažer (Amazon) 

Amazon klade už ze začátku také složité otázky. Co byste odpověděli, kdyby se vás někdo zeptal: “Jak byste řešili problémy, kdybyste pocházeli z Marsu?”

Stážista (Apple)

V Applu tomu není jinak, požadují také kreativitu. Chcete se stát stážistou v Applu? Připravte se na otázky typu “Jak rozbít hodiny co nejkreativnějším způsobem?”

Apple_Headquarters_in_Cupertino

Asistent prodeje (Pacific Sunwear)

„Kdybyste byli pouličním ukazatelem nebo dopravní značkou, jakým (nebo jakou) byste chtěli být?” - další záludná otázka, tentokrát pro milovníky obchodu a těžkého byznysu, tentokrát dokonce asistent prodeje.

Inženýr softwarového vývoje (Microsoft)

Microsoft staví uchazeče o práci do příkladových situací, příklad za všechny – “Na hřídeli se točí disk a vy nevíte, kterým směrem. K dispozici máte sadu kolíků. Jak byste je využili, abyste zjistili směr otáčení disku?”

Analytik (Goldman Sachs)

Prý se během pracovního pohovoru nemá prokazovat nejistota a nevědomost, hodně těžké to bude určitě i u této otázky, kterou pokládají řadovému analytikovi v Goldman Sechs… ”V rovině je nekonečné množství černých a bílých teček. Dokažte, že vzdálenost mezi jednou černou a jednou bílou tečkou je rovna jedné jednotce.

Stážista v oddělení Business Operations (Facebook)

Facebook je stále žhavým tématem na poli pracovních míst. Dostat se do sociální síti takového rozměru je celkem nadlidský úkol, neboť (ostatně jako u všech ostatních) musíte projít kolem přijímacích pohovorů, kde vám všemožně zadávají těžší a těžší úkoly. Otázka tomu odpovídá – „V pytlíku je N provázků. Náhodně jeden vytáhnete. Vytáhnete druhý a svážete je dohromady. Tímto způsobem pokračujete, až nezbude žádný provázek s volným koncem. Jaký je očekávaný počet uzlů?”

Facebook-Campus1

Marketingový analytik (JPMorgan Chase)

Otázka doslova šitá jako pro markeťáka. Buďto geniální způsob, jak ukrást nápad nebo dokázat svou kreativitu. “Vymyslete nový produkt nebo službu, který/á se na trhu nikdy předtím neobjevil/a a pro vaši univerzitu bude revoluční. Jak byste tento výrobek či službu uvedli na trh?”

Produktový manažer (Google)

Sestrojit perpetum mobile či vytvořit nějaký zázrak – opět denní chleba takového produktového manažera v Googlu. “Máte v plánu navrhnout telefon pro neslyšící. Jak byste to udělali?”

Pokud vás zajímají další kontroverzní otázky, na které se vás mohou zeptat v takové větší společnosti – doporučuji navštívit web GlassDoor.com.

foto: ad009cdnbthejobmouse, s3.amazonaws

Vybírá jen ta nejlepší témata a snaží se psát tak, aby to lidi bavilo. Nezastavuje se před ničím, na rozhovory bere suprové lidi. Řídí se heslem "Per aspera ad astra", tedy "Přes překážky ke hvězdám".

Komentáře

Nahoru