Na Skliku můžete nově oslovit zákazníky podle zájmů, pohlaví a nákupního chování

Spravujete PPC reklamy? Nebyli jste doposud spokojeni s možnostmi cílení v obsahové síti na Skliku? Nyní vás český PPC systém potěší, neboť nově umožňuje cílit na zájmy uživatelů, jejich pohlaví a nákupní chování. V následujících řádcích vám prozradíme rozdíly mezi dvěma zájmovými stromy.

Pakliže chcete oslovit zákazníky na základě jejich dlouhodobého chování, stačí vkročit do záložky Zájmy v detailu sestavy. Naopak chcete-li zákazníky oslovit na základě jejich krátkodobého chování, stačí kliknout na záložku Zájmy o koupi v detailu sestavy.

Příklad. Vlastníte internetový obchod orientující se na zdravý životní styl. V takovém případě budou vaší cílovou skupinou lidé, kteří jsou zařazeni v zájmu Fitness či Jídlo a pití a její podkategorie Bio potraviny. Pokud provozujete cestovní kancelář, můžete reklamy cílit na uživatele, kteří se z dlouhodobého hlediska zajímají o cestování, případně prostřednictvím cílení Zájmy o koupi cílit přímo na uživatele, kteří zrovna hledají dovolenou v Řecku.

Zájmy uživatelů představují obecné cílení, přičemž zásah je mnohem širší. Tato strategie se doporučuje při budování brandu a vyvolávání poptávky. Zájem o koupi je přesnější cílení, přičemž oslovujete potenciální zákazníky v posledních fázích nákupního procesu.

Zájmové cílení

Uživatelé se rozdělují do jednotlivých zájmů dle toho, jaké stránky v minulosti navštěvovali, respektive o jaké téma se zajímali. Pokud si uživatel prohlíží stránky s automobilovou tematikou, bude zařazen do zájmové kategorie Automobily a vozidla v záložce Zájmy. Pakliže má zájem o určitou značku, případně porovnává cenové nabídky, potom se zařadí do některé z kategorií také v záložce Zájmy o koupi.

zajmy-uprava-03

Zájmové cílení

Data o jednotlivých uživatelích jsou anonymní, tudíž není možné cílit přímo na konkrétního uživatele.

Pohlaví se nastavuje na záložce Pohlaví. Základní nastavení každé sestavy je pro všechna pohlaví. Nelze je odstranit, lze je pouze vypnout. Je možné si pro různá pohlaví nastavit odlišnou maximální cenu za proklik.

Cílení na pohlaví

Chcete-li inzeráty cílit pouze na konkrétní pohlaví, potom tento požadavek nastavíte v záložce Pohlaví. Výchozí nastavení je takové, že inzeráty se zobrazují oběma pohlavím.

nahled-pohlavi

Cílení na pohlaví

Na blogu Sklik tým vzkazuje, že připravuje ještě věkové cílení. Můžete tedy brzy očekávat další změny.

Zdroj / Foto: Sklik blog

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru