Nahlédněte pod pokličku, jak se Apple chystal na uvedení Apple Watch na trh

Samotné hodinky dejte na chvíli stranou. Apple Watch můžou nebo nemusí působit jako nádherný kus designu nebo technologie, ale jedna věc jasná – příprava Applu na prodej hodinek je úžasně ohromná. 

Nejohromnější uvedení na trh, přesně to se děje s Apple Watch. Podívejme se společně na obrovské úsilí, které Apple vynaložil pro uvedení jeho nejmenšího výrobku na trh.

Apple-Watch-watchfaces-wide

Maloobchodní šéfka a 73 milionů dolarů za rok

Jakmile máte peníze, tak si můžete pořídit opravdu skvělé věci. A jakmile máte opravdu hodně peněz, můžete si dovolit to nejlepší. A Apple opravdu, ale opravdu spoustu peněz.

V roce 2014 Apple vytvořil tlak na Angelu Ahrendtse – bývalou ředitelku luxusní značky Burberry Group. Hádejte, jestli se mu podařilo ji dostat na svoji stranu. Nabídka zněla – dělat za 73 milionů dolarů na rok maloobchodního šéfa v Applu. Tušíte správně, Angela už je na pozici šéfa online a maloobchodního prodeje v Applu.  A to vše se stalo ještě před představením Apple Watch.

Jenom pro srovnání, CEO Applu – Tim Cook bere 9,2 milionů dolarů ročně.

3023591-poster-p-5-new-season-at-apple

Angela Ahrendts

Vyhrazené Apple Watch obchody

Na světe je celkem 453 Apple Storů, ale i to zřejmě není dost. Apple staví speciální Apple Watch obchody uvnitř luxusních obchodních domů pro prodej hodinek z řady Edition. Plánují dokonce vybudovat samostatné obchody, kde se nebude prodávat nic jiného, než hodinky. Pouze podotkneme – Apple Watch Edition jsou z 18-karátového zlata a stát budou mezi 10 až 17 tisíci dolary (250 až 450 tisíc korun). Krásné nové auto, že ano?

O speciálních obchodech pouze pro hodinky uniklo pár informací a to například fotky jednoho připravovaného v japonském Tokiu. Podobné obchody jsou také údajně připravovány v Londýně, Paříži a dalších místech.

Image 2015-03-22 at 12.01.14 dop.

Image 2015-03-22 at 12.01.39 dop.

Předělaný Apple Store systém

Apple Story proběhnout reorganizací, protože se musí přizpůsobit Apple Watch. Rozložení stolů bude vypadat jinak, než na něj návštěvníci jsou zvyklí. Existují dva hlavní důvody, proč se celkový systém Apple Storů bude muset předělat:

Za prvé, prodej Apple Watch bude mnohem složitější proces, než prodej počítačů a mobilních zařízení. Hodinky jsou brány jako módní doplněk a bude to jediný produkt od Applu, který má stovky možností a zákazníci je budou chtít vyzkoušet.

Za druhé, hodinky jsou poměrně dost drahé, velmi malé a proto by šly teoreticky snáze ukrást. Zloději upřednostňují Apple produkty obecně a Apple Watch budou pro zloděje hlavním lákadlem.

Jedna zpráva od věrohodného zdroje naznačuje, že 75% a 90% zaměstnanců v každém obchodě se bude věnovat zákazníkům, kteří mají zájem o Apple Watch. Apple specialisté na hodinky budou oblečeni do modrých trikotů a speciálně pro ně byl vyvinut masivní vzdělávací program. Tito prodejci se budou snažit „zahnat“ zákazníky do čtyř zón.

První z nich prezentuje Apple Watch – Sport z nerezové oceli.

Druhá zóna bude mít dvě linie prodeje: jedna pro lidi, kteří se rozhodují, jestli hodinky koupit a druhá pro ty, kteří už jsou rozhodnutí.

Třetí zóna – její zaměstnanci budou mít na starosti zodpovědět a vysvětlit veškeré otázky týkající se Apple Watch,

V poslední zóně budou mít odborníci, jejichž úkolem bude pomáhat zákazníkům, kteří mají zájem o hodinky z kolekce Edition.

11696-4809-150128-Shirts-2-l

aktuální design triček zaměstnanců Apple Storu

Redesignované demo stanice

Podle 9to5mac.com, má každý Apple Store speciální demo stolek, kde budou jenom Apple Watch. Zákazníci, kteří budou chtít Apple Watch vyzkoušet, dostanou jednoho specializovaného prodejce a ten na zákazníka bude mít vyhrazeno maximálně 15 minut.

apple-watch-table-display-retail-01

redesignovaný demo stolek

Nový náramek a nabíjecí kabel

Apple navrhl nový typ dobíjecího kabelu a náramku a to výhradně pro použití ve svých vitrínách. Každý kabel může dobíjet až 10 Apple Watch najednou a připojený náramek je na hodinkách pohodlný a nijak nepřekáží. Účelem kabelů je minimalizovat jejich nepořádek a nepřehlednost.

Nový bezpečnostní systém změní každý Apple Store v klenotnictví

Apple navrhl vlastní výbuchu vzdorné trezory, uvnitř kterých jsou ukryty nabíječky pro nabíjení Apple Watch v noci. Takže pokud se zloději do Apple Storu vůbec dostanou, zboží nebudou schopni ukrást.

Zpráva od 9to5mac uvádí, že Apple v obchodech nainstaloval také super přesné váhy. To vše kvůli zákazníkům, kteří budou mít zájem o kolekci Edition, aby se mohli ujistit, že vás o žádné zlato neošidili. Apple dělá pro bezpečnost okolo Apple Watch maximum. 100 z nejlevnějších zlatých modelů Apple Watch budou mít kolektivní maloobchodní cenu ve výši 1 milionu dolarů. Společnost pro převoz Apple Watch Edition bude používat obrněná auta.

Větší klenotnictví často mívají ostrahu. Je tudíž možné, že Apple Story budou mít také nějakou – pravděpodobně ale budou sledovat vše prostřednictvím kamer.

Apple bude také muset velmi opatrně sledovat a řídit zásoby. Počet hodinek Edition v jednom obchodě se bude muset omezit, ale zároveň si musí být jisti, že každý, kdo si jej bude chtít bude koupit, tak se na něj dostane. To znamená, že společnost bude pravděpodobně mít sklad hodinek někde poblíž Storu, který bude velmi ostře hlídaný.

Není pochyb, že se Apple opravdu snaží s hodinkami uspět.  Ze samotných prodejních změn vyplývá, že společnost si dává s uvedením nejnovějšího produktu na trh obrovskou práci a plánuje tento proces jako běh na dlouhou trať.

10. dubna budou Apple Watch k dispozici na vyzkoušení a přijímat se budou první před objednávky. Pro veřejnost budou dostupné 24. dubna.

zdroj: cw.com

Komentáře

Nahoru