Nákup potravin přes internet: něco se chystá

Nákup potravin přes internet: něco se chystá

Online objednávání potravin zažívá již několik let boom – komu by se také chtělo trávit svůj drahocenný čas v marketu a tahat se s taškami. Přesto se však čeští poskytovatelé pohybují v červených číslech. Košík a Koloniál vytvoří jeden podnik, od čehož si slibují posílení pozice na trhu. A do onlinu se chystá i Lidl.

Trojka na českém trhu, Košík, to je Jakub Šulta s investory Josefem Kollerem, Pavlem Bouškou (fa Vafo),a čtyřka, Koloniál, to je Jakub Havrlant a jeho Mall group s investory Petrem Kellnerem, Danielem Křetínským a Petrem Tkáčem, chystají fúzi. První dvě pozice patří Tescu, které s prodejem potravin online začalo a Rohlíku Tomáše Čupra. (Slevomat).

Jak bude výsledný podnik vypadat, zatím firmy neoznámily, jednou z možností je rozložení sil – a peněz – 50/50. Sloučení operativních činností a rozšíření sortimentu slibují více zákazníků. Ostatně už dnes všechny obchody nabízejí nejen potraviny, ale i drogerii, dětské zboží, krmiva pro zvířata, někdy i eletroniku atp.

Právě spotřební zboží online začne prodávat ve svém e-shopu v České republice i německý Lidl. U našich sousedů již možnost nákupu oblečení, ale i potravin  přes internet existuje. Může být otázka času, kdy řetězec začne nabízet i potraviny s donáškou domů.

lidl

 

Nákup potravin online momentálně tvoří dnes okolo 2 % ze všech nakoupených potravin v ČR.  Celkem Češi „projedí“ 500 miliard korun.

Komentáře

Nahoru