Nedělní diskuze: Píše se hlavně o největších „ajtý“ firmách

Nedělní diskuze: Píše se hlavně o největších „ajtý“ firmách

Je tu další „Nedělní diskuze“ a s ní také další redaktor. Jak jsme slíbili, redaktoři se budou při nedělní diskuzi měnit, aneb čím více redaktorů, tím více rozličných názorů.  Tento týden byl ve znamení těch největších a nejúspěšnějších IT firem. Microsoft a Google.

Proč se o nich vlastně píše? Protože dokáží překvapit. Nedokážeme si živě představit co bude příště… co přinesou světoví giganti Microsoft a Google. Stejně nás, ale vždy překvapí, nejen svou kreativitou, ale i nápadem. To vše v dnešní nedělní diskuzi.

Google koupil, Microsoft zvýšil

I když se může zdát tento nadpis silně zavádějící, není tomu tak. Dvojité G – Gigant Google poslední dobou kupuje projekty jak na běžícím páse. Microsoft dělá opak. Většina čtenářů určitě ví, že se Google před několika týdny snažil marně odkoupit za velký obnos peněz sociální síť Facebook, to se mu ale nepovedlo. Tato rychle se rozvíjející síť bude mít za pár let dvakrát větší hodnotu než teď (podle odhadů společnosti Facebook). A tak Mark Zuckeberg nemá důvod k prodej. Ale pojďme zpátky  k tématu.

Google totiž koupil službu na úpravu obrázků Picnic. Tato známá služba přišla Google do cesty po neúspěšném nákupu Facebooku. Nejen, že tato služba spolupracuje s hlavními sociálními sítěmi, kde figuruje i Facebook, nebo Flicker, ale je ve světě poměrně známá. Google má nejspíše v úmyslu sjednotit tuto službu s Picasou. Můj osobní názor je ten, že Google se většinou nemýlí… naopak, teda když vynechám krach Google Wave, který se úplně vytratil… možná to je jen můj subjektivní pocit, nebo Google chystá něco většího. Víte jak to bylo s Gmailem, ne? Možná to bude tak i s Google Wave. Géčko používá stejný systém testování jako u všech jej vyvinutých projektů – zasílání pozvánek. Osobně nevěřím, že by měla služba Picnic nějaký dopad na světový internetový trh. V Česku prakticky nezaznamenatelný, v USA, kde hlavně Google působí možná…

Tento týden vyšel na Objevit článek o  Microsoftu a jeho „neúspěšném“ systému Vista (v závorkách je to úmyslně, protože nemám takové ego, abych mohl odsuzovat tento systém). Systém je neúspěšný hlavně díky brzkému vypuštění a špatného testování. I tak by se dalo charakterizovat počínání Microsoftu. Jirka Rostecký to vystihl v článku přesně, plně se s tím ztotožňuji a tiše souhlasím. Dodatek o masmédii to jen utvrdil. Microsoftu se to opravdu nepovedlo… ale i to je podnikání. Nicméně nevadí, protože Windows 7 přišel záhy a ne nadarmo se mu říká nástupce Windows XP. Už teď po pár měsících po uvedení na trh získal pozici nejprodávanějšího operačního systému v historii.

No, co k tomu dodat… Nic jiného než napsat, že Microsoft stoupá a Google stagnuje. To vše je, ale jen teorie, nevidím do toho a vše to jsou jen mé názory na Google x Microsoft. Bude se vám to zdát podivné, ale já jsem výhradní podporovatel Google. Moje srdce směřuje ke Google technologiím. Vlastním PDA od HTC s operačním systémem Android, preferuji Google služby před těmi Microsáckými (Gmail, Google Aps, Adsense, Adwors, Analytics, Google Docs.. a mohly bychom pokračovat do zítra). Takže můj názor je jasný, Google u mě vede, ve světě však momentálně stagnuje – jen oproti Microsoftu, jinak samozřejmě roste.

Sociální sítě a ObjevIT.cz

Na Objevit.cz poslední dobou dominují sociální sítě, v předu s Facebookem. Já, který má s Facebookem zkušenosti několik let mám radost, když něco nového o facebooku můžu napsat. Facebook mě prostě fascinuje. Hltám každý jeho vývoj, ať už špatný, nebo dobrý… Své pocity samozřejmě ventiluji na svůj účet na FB. Dalo by se říct, že jsem propagátor toho, aby byla pro Sociální sítě, zde na Objevit.cz zřízena vlastní sekce. Nezaslouží si to snad? Twitter, Facebook, LinkedIn… tyhle sítě prostě zbožňuji a mohl bych o nich psát dennodenně – vytrženo z kontextu, zas to nesmím přehánět.

Začátkem týdne se objevil na ObjevIT.cz (krásně se to rýmuje, co?) návod jak nastavit oprávněních svých přátel, který bez nejmenší chybičky napsal Jirka výborně… Za to mu gratuluji a děkuji za spolupráci, snad se k té vlastní sekci dokopeme. Začátek vsuvky. Neměl bych používat smajlíky, anžto by rušili plynulý text (omlouvám se za staré výrazy, občas to prostě ulítne), tak si je domýšlejte. Konec vsuvky.

Nesmíme zapomenout na ankety, které tu letí. Nevyhnuli se ani sociálním sítím aneb která sociální síť je nejlepší? Žádná. Každá má své specifikum, a každému vyhovuje něco jiného. Někteří nedají tweety, další zas na facebook statusy, nebo jiní zas rádi linkují. Můj skromný názor říká, že nelze hledat nejlepší sociální síť, i když třeba Twitter, nemá tolik uživatelů jako Facebook, tak je přesto pro dost lidí ta nejlepší síť. Můj kamarád Ferda (ano Ferda) na nic jiného než Twitter nedá dopustit. Má své followery a ty si hýčká… pár lidí zas followinguje a mohly bychom pokračovat. Kniha obličejů mu nevoní, prý si radši založí „Líbko“. Ačkoli podle mě nepochopil pravou podstatu věci, tak ho prostě k Facebooku nedonutím. Je to jeho boj, a já ho v tom podporuji, má rád Twitter, já zas Facebook…

Ale zpět, zpět, zpět! Moc to „okecávám“,  anektu jednoznačně vede Facebook, sledujte graf. Nicméně nám přišla pro Ferdu dobrá zpráva vzápětí… Přes Twitter prošlo už 10 000 000 000 zpráv, a tak se twitteři mohou plácat po zádech jak se jim daří. Twitter je dobrý, chybí mu však dostatečné marketingové vedení a hlavně mutace do jiných jazyků. V České republice ho používají hlavně naši ajtý borci a pár známých osobností, jako například lyžar Martin Koukal.  V zahraničí jej používá nemálo celebrit, a jejich účty jsou většinou certifikované (tnz. že se jedná o pravé).

Další týden máme za sebou a těším se na další. Tolik se toho děje v IT každý den, že to nelze vše sledovat – pro domainery a lidi, které se o domaining zajímají, nezapomeňte na letošní DomainFest, který je poprvé v Praze! Osobně váhám jestli ty čtyři stovky obětovat, s mou chabou angličtinou… aby to nebyly vyhozené peníze.

Budu se tedy těšit na další Nedělní diskuzi moderovanou z  repertoáru mé osoby a jsem rád za každou diskuzi pod mým článkem!

S internetem začínal před několika lety jako tvůrce webů. Dnes se živí internetovým marketingem. Podniká na vlastní pěst – práce na volné noze. V 17 letech vlastní několik internetových obchodů a občas přijme nějakou zakázku na výrobu minisite.

Komentáře

Nahoru